Hey hoi! Ik zag je berichtje, en dacht ik reageer toch even... Mijn man en ik zijn na een jaar proberen ook naar de huisarts gestapt. Ik heb al 3 kindjes uit een vorig huwelijk en mijn man en ik wilden heel graag samen nog een kindje. Aangezien ik al 36 ben en het nog steeds niet raak is heeft de huisarts ons direct doorverwezen naar het ziekenhuis. We hebben dinsdag onze eerste afspraak... Ik vind het heel vreemd dat jullie huisarts jullie nog niet heeft doorverwezen, gezien je hele verhaal. Ik zag al dat je stappen gaat ondernemen maar dacht, ik laat je dit toch nog even weten. Hier dus nog een voorbeeld waarbij een huisarts niet langer afwacht. Wat jouw huisarts doet kan ik niet begrijpen. Ik hoop voor je dat je via dit forum genoeg voorbeelden hebt die je kunt gebruiken om je huisarts over de streep te trekken en met een verwijzing de volgende keer de deur uit kunt lopen daar. Daar heb je in jouw geval echt recht op! Succes meid! Ik hoop voor je dat je snel wat duidelijkheid hebt! Groetjes Silverdawn!
Fijn dank je wel dat jij ook de moeite hebt genomen om te reageren op mijn berichtje. Inderdaad fijn om te weten dat de meeste vrouwen na een jaar wel worden doorverwezen. Dat ga ik dan ook zeker gebruiken in mijn verhaal.
Onderneem actie! Mijn moeder, tante, oma ook allemaal voor hun 40e in de overgang en ik ga daar ook op af. Ga ook niet naar streekziekenhuizen maar academisch en het liefste buitenland alsin Gent of Dusseldorf. De vervroegde overgang is een sluipmoordenaar van de vruchtbaarheid en als je 1 ding niet hebt is het tijd. Ik was 29 toen ik probeerde met zwanger worden en al te laat voor natuurlijk, IVF ging prima. Echter heeft de arts ook gezegd dat vanaf een jaar of 35 IVF ook nutteloos zou zijn. Dus, ga ervoor, verwissel desnoods je huisarts of maak gewoon zelf een afspraak bij een ziekenhuis. Ik heb me nog nooit door laten verwijzen en trek gewoon mijn eigen plan. Assertief zijn meid!
Je hebt een rcht op een doorverwijzing, zelfs naar keuze dus je niet laten afwijzen. Wij zijn na 2 jaar naar de ha gestapt, en zelfs met een mk, werden we zo doorgestuurd naar zh, onze eigen keuze, daar zijn we eerst helemaal gecheckt, ik zowel t/m hcg vl zaad, alles was goed en aan de aanleiding daarvan nog een jaar zelf proberen, juist omdat ik een mk had gehad.. Maar voor de intake moesten we een vragenlijst invullen met o.a de vraag of er vervroegde overgang in de familie voorkwam.. Daar wordt echt wel rekening mee gehouden, dus op je strepen staan HUP HUP
MJK heeft een update geplaatst: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/586285-update-1e-dokterbezoek-na-een-jaar-een-jaar-proberen.html Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl