1e echo 2 wkn teruggezet wie nog meer???

Discussion in 'Zwangerschap' started by ons 2e wonder, May 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ons 2e wonder

Apr 20, 2011
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden

Ik heb zojuist mijn eerste echo gehad en we hebben t hartjr gezien joehoe!!!
    Echter dacht ik 7 weken 5 dagen te zijn.
    Maar de echo geeft aan 5 weken 6 dagen.

Wie heeft dit ook meegemaakt????

Ben wel super blij dat ik wel al t hartje heb gezien al lijkt me dat erg vroeg bij 5w6d
    Maar t kan volgens de gyn. Al wel.

2. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    op die termijn is het nog moeilijk meten..maar helaas heir geen goed verhaal.

Werd met mijn echo bijna 9 weken twee weken terug gezet. wel kloppend hartje idd...En 2 weken later zou ik nogmaals komen om nog eens te kijken omdat de 1e echo te vroeg zou zijn (vond ik vreemd want dan had ik al 4 dagen na eisprong positief getest.....)

En de 2de echo bleek het vruchtje exact 2 weken gegroeid, maar het hartje klopte niet meer...was diezelfde dag opgehouden met kloppen...

hoop voor jouw op positief nieuws!! zou het kunnen zijn dat je je vergist hebt in je termijn of eisprong?

3. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

Jan 19, 2009
    599
    0
    0
    Ik weet niet meer of ik bij mijn eerste nou terug of vooruit werd gezet, maar wel dat er een groot verschil in zat. Dat had ik overigens zelf al wel verwacht, aangezien ik een erg lange en onregelmatige cyclus had (tot 56 dagen aan toe). Dan klopt de berekening vanaf je laatste menstruatiedatum dus vaak niet.

4. angel229

angel229 Niet meer actief

Bij ons gaf het echo apparaat ook aan dat ik twee weken achter zou liggen. Op mijn zwangerschapskaart werd echter de a terme datum niet aangepast. Bij 12+4 weken (volgens mijn eigen berekening) zouden ze opnieuw kijken. Toen kwam ze uit dat ik 11+6 weken zwanger was. Dus liep toen 5 dagen achter. Met 20 weken echo is opnieuw een berekening gedaan (echter is die helemaal niet meer zo betrouwbaar) die kwam op hetzelfde uit als bij de 12 weken.

Wil dus niks zeggen.

5. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

Feb 2, 2009
    1,095
    0
    0
    ik ben juist 5 dagen vooruit gezet

6. ons 2e wonder

Apr 20, 2011
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed om te lezen dat t niet altijd betekent dat het mis zal gaan
    We gaan dus nog steeds van t goede uit. Heb vanmiddag toch lekker een zwangerschapsdagboek gekocht we blijven gewoon positief denken. Volgende week volgende echo dan zien we weer verder.

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Klinkt mij een beetje raar in de oren, eerlijk gezegd.
    Het hartje gaat op zn vroegst met 6 weken en 3 dagen kloppen. Eigenlijk wordt een echo voor de 7 weken om die reden afgeraden, want als je dan geen hartje ziet kun je natuurlijk enorm in de stress schieten.
    Je kan dus eigenlijk geen 5 weken en 6 dagen zijn.
    Wat wel kan: het embryo is nu nog zo klein dat het bijna niet op te meten valt. Een fractie meer of minder is dan gelijk een paar dagen verschil.
    Zelf denk ik, gezien bovenstaande gegevens, dat je dus toch een stukje verder bent dan de echo nu aangeeft.
    Maar een hartje is goed en daar gaat het om!!!

8. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    ik dacht 8.5 weken te zijn en kwam op 7.2. En nu inmiddels al ruim 23 weken zwanger :p

Waarschijnlijk was de eisprong net iets later, of de innesteling heeft heel lang geduurd. (of beide)

9. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

May 2, 2010
    3,831
    17
    38
    Female
    Ik was ook 2 weken terug gezet! Daarna werd het met de termijnecho weer een paar dagen naar voren gezet!

10. Mams255

Mams255 Actief lid

Apr 10, 2010
    291
    0
    0
    Overijssel
    ik ben ook week terug gezet bij mijn eerste echo

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij werden bij Thirza in eerste instantie zelfs 2,5 week teruggezet. Dat werd later teruggedraaid naar anderhalve week en daarmee heb je het eerste probleem al bij de hand: echometingen zijn geen zuivere wiskunde: elke milimeter meer of minder, maakt weer een aantal dagen verschil. En dus kan het zijn dat de meting niet helemaal klopt.

Verder kan het zijn dat je net voor een groeispurtje aan de echo hebt gehad en je daardoor later uitkomt dan je feitelijk bent. Kunnen ze bij deze termijn ook helemaal nog niet goed meten, dus de eigenlijke datum gaan ze toch op een ander moment nog vaststellen.

En dan ook nog: zelfs als je je ei echt helemaal zeker weet, (meeste vrouwen niet, en dan kan je ei dus ook later zijn geweest), dan nog kun je later uitkomen dan je dacht: de innesteling kan namelijk tot wel 2 weken duren en een lange innesteling heeft dus effect op de termijn van je zwangerschap.
    Is allemaal niets aan de hand, heel normaal. Gebeurde bij ons dus ook en Thirza loopt hier al 2,5 jaar rond ;) (Nouja, niet letterlijk lopen, dat ging ze na een jaartje doen ;)).

12. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat de innesteling later zou zijn geweest heeft hier niets mee te maken overigens. Een embryo (ingenesteld of niet) volgt tot een week of 14 dezelfde groei. Wel kun je door een later innesteling later positief testen. Dat je ei later is geweest kan natuurlijk wel, maar ook dan geldt: Een hartslag voor de 6 en een halve week is gewoon onmogelijk.
    Je moet dus echt verder zijn!

13. raspberry

Een hartslag voor 6,5 week is wel mogelijk (hier van de week nog iemand met 5 weken 6 dagen) en innesteling heeft wel degelijk invloed op de groei. Als vruchtjes allemaal dezelfde groeilijn zouden volgen, zouden wij niet eerst 2,5 week teruggezet zijn en dan later toch weer een week naar voren.
    Dat alle vruchtjes precies dezelfde groeilijn volgen is echt een fabel die gyns en VK's eindelijk een klein beetje door beginnen te krijgen hier en daar....

14. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Ik heb deze week ook een echo gehad en dacht zelf 9 weken te zijn maar de echo gaf aan 7.4 Na nog een keer meten kwam ze op 8.1 Ben nu dus 6 dagen terug gezet, was bij de tweede zwangerschap ook.

15. Janna

Janna Fanatiek lid

Wat anderen ook al zeggen: op deze termijn is het eigenlijk nog heel moeilijk vast te stellen.

Ik had afgelopen maandag een eerste echo i.v.m. bloedverlies. Ze heeft alleen gekeken of het met het kindje goed gaat en wat de oorzaak is, maar zei meteen dat ze de termijn niet eens ging bepalen, omdat dat nu toch nog veel te onnauwkeurig is. En inderdaad had ze 'm eerst in beeld en zei ze 'hij is 1 cm', maar even later zei ze 'o, nu heb ik 'm anders in beeld, hij is 1,4 cm!' Nou, dat is 40% meer! En dat levert dus ook meteen verschil op voor de termijnbepaling.

Ik moet nu over drie weken nog een keer een echo om te controleren of alles nog steeds goed is (heb een bloedstolsel (hematoom) dat bloedverlies veroorzaakt) en dan gaan ze ook de termijn bepalen.

Kortom, maak je geen zorgen over die termijn, of over de vraag of je kindje misschien achter blijft in groei.

16. raspberry

Idd :) Thirza was desondanks namelijk vrolijk 4330 gram toen ze geboren werd ;)

17. ons 2e wonder

Apr 20, 2011
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden

Dank jullie voor alle leuke berichten. Ik zie t weer zonnig in.
    Ik ben erg benieuwd naar de 2e echo a.s donderdag.

Ik ga weer net als jullie lekker genieten van mijn zwangerschap.

Ik hou jullie op de hoogte hoe de volgende echo is.

18. ons 2e wonder

Apr 20, 2011
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    morgen mijn tweede echo.

ik zie het positief in

ben benieuwd hoever ik nu ben. of ik toch weer iets naar voor gezet word of niet. zelf denk ik dat ik verder ben dan dat de vorige echo aangaf.

ik bengeregeld flink misselijk en heb al weer een beetje last van bandenpijn wist trouwens niet dat dat al weer zo vroeg kon. maar het is het toch echt. als ik zit of lig heb ik er nl. weinig tot geen last van en als ik loop/sta wel. en ook de vermoeidheid komt vaak om de hoek gluren. lig geregeld na mijn werk op de bank te slapen. en ook mijn rug begint weer een beetje te zeuren net als bij mijn vorige zwangerschap.

een vriendin zegt nu "je bevalt gewoon op 31 december om 24:00 uur". ik dacht 24 dec. uitgerekend te zijn echo gaf vorige week 6 jan. aan dus 31 dec zou er mooi tussen in zitten.

ik hou jullie op de hoogte

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik be bij fynn ook 14 dagen terug gezet terwijl ik mijn eisprong zeker wist door ovu testen.

dit is ook zo gebleven.

ik zou 7 weken en 5 dagen moeten en zijn en was dus 5 weken en 5 dagen maar ook met hartactie

fynn is geboren met 41 weken op het termijn van de echo en dus 3 weken na mijn eigen datum.

hij was 3390 gram en dus zeker niet groot ofzo

20. liske

liske Actief lid

Apr 11, 2011
    297
    237
    43
    Female
    Supervisor
    noord brabant
    hoi dames ik mag 3 juni voor het eerst naar de vk alleen wat ik zo jammer vind is dat ik dan alleen nog maar een intake gesprek krijg en nog geen echo dat vind ik echt heel erg jammer.
    wil zo graag zien dat er wat in me buik zit, erg he kan gewoon niet wachten

Share This Page