hallo, bij mn 1e echo, bleek ik 5 dagen korter zwanger dan ik dacht! 2e echo nog steeds, en 3e echo kreeg ik er 1 week bij, dus precies was ik dacht Ze konden bij mij slecht meten ivm gekantelde baarmoeder. De vk gaf ook aan dat het in het begin heel moeilijk te meten is...!
Hier ook zo'n verhaal.. Maandag intake VK + uitwendige echo, dacht 7w 1 dag te zijn Hun zagen vruchtzakje + vruchtje maar geen hartslag Dinsdag inwendige echo in't ZH gehad, wilden ze me eerst erop voorbereiden dat het mis was gegaan, ze dachten 1 à 2 vruchtzakjes + vruchtjes te zien zonder hartactie, maar na nog 3 minuten zoeken vonden ze een vruchtje met hartactie, maar 3,2 mm dus >6 weken Het is nog onduidelijk wat het andere precies was dat ze zagen, dus heb maandag weer een uitwendige echo bij de VK en dinsdag een inwendige in een ander ZH Ik word hier heel onzeker door..ik heb 25 april al positief getest dus zou ik volgens deze berekening vlak na mijn eisprong al positief getest hebben We hebben door omstandigheden ook alleen rond die periode geklust dus mijn berekening moet wel kloppen! Ben gewoon bang dat het een flinke groeiachterstand is bij mijn beebje Maar als ik jullie verhalen en andere hier op de site lees dan komt het wel vaker voor en begin ik weer een beetje hoop te krijgen!
Ik heb het bij mijn 2e zwangerschap gehad. ik mocht een vroege echo, omdat de eerste zwangerschap eindigde in een M.A... dus echo met 8 weken. Werd terug gezet naar 6 weken... klopte wel een hartje, en het zag er allemaal goed uit, maar toch.... 3 weken later weer een echo en toen had de kleine al weer een week ingehaald en bij 12 weken klopte alles weer... Ik ga voor je duimen!!! elke millimeter die nu verkeerd gemeten wordt, scheelt echt al zo veel...
Hoi meiden, Ik heb van de week de 2e echo gehad en nu bleek hij/zij maar 0,04cm gegroeid te zijn dus t is volgens de echo nog steeds maar 5w6d en de hartslag was erg traag. Dus de gyn. Zei tegen ons dat we van t ergste uit moeten gaan. Maar mijn gevoel zegt nu heel sterk dat ik een vechtertje in mijn buik heb. Die van de week wel meer is gegroeid en waar t hartje weer sneller klopt. Ik hou jullie weer op de hoogte.
he bah wat spannend zeg!! heel veel sterkte de komende tijd ik hoop dat je echt een klein vechtertje hebt!!!
ik werd een week teruggezet. vond ik heel gek want ik had een perfecte 28 dagen cyclus. bleek toch bij elke meting weer dat hun berekening de juiste was. net die ene keer dus een andere cyclus gehad. nu een kloppend hartje is voor nu gewoon een goed teken. kan al vanaf 5 weken gezien worden hoor. oh en gefeliciteerd hoor
Heel veel sterkte! ik hoop natuurlijk dat je gyn ongelijk heeft, maar ik zou toch rekening gaan houden met een minder goede afloop. een embryo groeit het eerste trimester namelijk volgens een bepaald schema, het loopt eigenlijk bij iedereen hetzelfde. In het begin is het moeilijk te meten, dus wordt je soms naar voren of naar achteren geschoven. Maar als het in anderhalve week eigenlijk niet is gegroeid... dan is er mi toch wel reden tot enige zorg. Ter vergelijk: je schrijft dat je nu 7 weken en 3 dagen (banner) zou zijn. Dan zou de CRL gemiddeld al 12mm moeten zijn... Rond jouw termijn zou je ukkie elke dag ongeveer een mm moeten groeien. Ik hoop natuurlijk dat ik over een paar dagen kan zeggen dat ik compleet ongelijk had (ik weet ook niet alles, hihi) !!! Ik duim voor je!
Heej meiden, Ik had vandaag ook weer een echo, bij de VK .. wel een uitwendige. Ze konden het weer moeilijk meten, maar kwamen uit op ong 5,6mm, vorige week dinsdag toen ik zo'n anderhalve week ben teruggezet kwamen ze uit op 3,2mm..dus qua groei liggen we volgens mij toch wel aardig op schema pfff, gelukkig!!! Ook zagen we weer het hartje, wel vaag want de kleine bewoog en was lastig "vast te leggen" Maar toch, ze willen maar niet uitspreken dat het goed zit..maar ook niet fout Morgen naar het het Ziekenhuis en dan nog een inwendige echo, hopelijk krijgen we dan ietsje meer duidelijk.. Stiekem durf ik wel weer een beetje te hopen
Goed nieuws niesje! Ik probeer altijd maar te denken: garanties heb je nooit. De groei is een beetje magertjes, maar het groeit wel en dat geeft de burger moed! Hoop dat de inwendige echo nog wat meer duidelijkheid geeft. Dit is vaak echt veel beter te zien. Succes!
pff nog 1 dag wachten. morgen om 14:00 hebben we de 3e echo. mijn gevoel zegt nog steeds dat het goed zit, dat het een vechtertje is die in mijn buik zit. maar mijn angst voor toch slecht bericht groeit nu wel heel snel. ik ben nu op mijn werk maar er komt echt barweinig uit mijn handen, ben er de hele dag mee bezig. willen jullie allemaal voor mij/ons duimen dat het inderdaad een vechtertje is en dat hij/zij iets gegroeid is en/of het hartje weer sneller klopt?
Mijn inwendige echo was een ramp! Om een onpartijdige mening te hebben had de VK voorgesteld niets te vertellen en alleen de echo te laten doen om te zien hoever ik was.. Ze zag wel vruchtje, vond zo snel geen hartje en kwam eerst op 4 mm en toen maar op 3 mm uit, dus zo'n 6 weken (daar kwam ik vorige week al op uit) kom volgende week maar terug zei ze. Mijn gevoel zegt juist dat het fout zit, ik wil nu graag zsm een volgende echo waar ik wel het hele verhaal op tafel gooi zodat ze eens goed gaan kijken..en niet dat ik binnen 5 min weet buiten sta :x Heb me denk ik tezeer vast geklampt aan de echo die de VK maandag had gedaan die was er toen zo positief over
Ik zou willen dat ik jullie een hart onder de riem kon steken. Helaas is de realiteit soms hard. Ik duim voor jullie beiden voor een wonder! Gelukkig bestaan die nog af en toe. Sterkte jullie beiden in deze vreselijke periode van onzekerheid.
@niesje balen zeg dat ze nu weer zo onduidelijk zijn. en vooral als je al onzeker bent en dan nu ook nog eens geen hartje kunnen zien. het hartje vind ik toch wel het belangrijkste, zeker als je m al eens gezien hebt. tuurlijk is de groei ook belangrijk maar als er geen hartslag is dan zal het ook niet groeien. ik hoop echt voor je dat je snel nog een echo krijgt en dat je dan wel duidellijkheid hebt, want ik weet heel goed wat je nu voelt. ik mag gelukkig morgen weer naar de gyn. en hoop/denk echt dat mijn gevoel goed is. maar ik ben wel stik zenuwachtig.
@wonder ..ik mag ook morgen eindelijk naar een gyn, tot nu toe alle echo van de VK of echoscopiste gehad..hoop toch dat de gyn wat meer weet te vertellen, maakt al niet meer uit wat eigenlijk, als het maar duidelijk is. Ik zit de hele tijd tussen hopen en bangen in, dat is ook niks Ik mag nu ook gelukkig naar het Academisch Ziekenhuis, heb gehoord dat hun apparatuur heel erg goed is dus het zal morgen wel duidelijk worden.. Fingers crossed voor elkaar morgen?! Dikke knuf..
Ik heb exact hetzelfde gehad als Antaris de eerste keer. Ook rond het zelfde aantal weken, geen fijn nieuws. Maar zie nu mijn banner Ik hoop dat bij jou morgen alles in orde is en het hartje mooi klopt!
Mijn gevoel was juist..het zit helaas niet goed. Geen fijn nieuws, maar op de een of andere manier heb ik er vrede mee. Ik voelde het al de hele tijd, hopen dat je fout zit doe je toch...maar het is jammer genoeg niet anders Nu kan ik wel beginnen met verwerken! Alle andere dames wens ik heel veel succes!! Keep my fingers crossed
@Niesje Wat een rot nieuws, ik wens je sterkte de aankomende tijd. En ik hoop dat het snel weer raak is voor jullie.
Niesje, wat enorm balen. Ik had nog best een beetje hoop voor je. Gelukkig (tussen aanhalingstekens) had je zelf al een beetje het gevoel, dus dan is het niet compleet onverwacht. Toch vond ik 'het definitieve einde' nog steeds erg bitter. Ook ik wist dat het waarschijnlijk niet goed zat, maar ergens hoop je toch op een wonder. Neem de tijd om het een beetje te verwerken. Ikzelf vond het op een bepaalde manier ook wel weer fijn om duidelijkheid te hebben. De onzekerheid vond ik killing. Ik hoop dat je snel weer vooruit kunt kijken naar een lief brusje voor je kids! Heel veel sterkte gewenst en dikke knuffel!