Hoi ervaren zwangeren, lotgenoten en alle anderen, Met 19 weken hebben wij de 20 weken echo gehad en toen liep onze baby 2 weken voor met de groei van het buikje. Met 32 weken hebben we een groeiecho gehad. Deze heb ik zelf aangevraagd omdat beide eerdere zoons eigenlijk te groot voor mij waren. (hebben behoorlijk klem gezeten tijdens de bevalling) Nu loopt de groei van het buikje "opeens" 1,5 week achter. Dit is dus een verschil van 3,5 week tov de 20 weken echo. Geen grote baby, maar dus juist een kleine. Geschat gewicht 1652 gram. Daarna zei de verloskundige heel nonchalant die gaat 3500 gram wegen op het end. Tijdens de echo wisten wij al dat dit het laatste consult zou zijn aan die praktijk omdat wij hun kundigheid in twijfel trekken en er geen goed gevoel meer bij hebben. Deze echo heeft dat gevoel dus alleen maar bevestigd. 13 januari hebben wij bij onze oude praktijk opnieuw een groeiecho. Toch vraag ik me af of er meer meiden zijn die dit hebben meegemaakt en hoe dat is verlopen qua groei. Ik vind het overigens niet vreemd hoor dat de kleine eventueel wat achter zou lopen op schema. Maar ik vind het verschil tussen de twee echo's zo groot.
Hoor het vaker, ook hoor ik vaak dat de meting vd echo gewoon niet klopt. Dus zou je er niet teveel op vast pinnen. Hoop dat die andere groeiecho meer duidelijkheid schept.