Hallo allemaal, wie weet er vanaf wanneer je "iets" moet kunnen zien op een echo? Dan heb ik het nog niet over een kloppend hartje, maar gewoon iets van een vruchtje. Groetjes
Hier bij de vorige zwangerschap met 5w3d een echo gehad, waar een vruchtje van 2,3mm te zien was. Nog geen kloppend hartje, maar wel ook duidelijk een dooierzakje.
Hier was met 5w1d al duidelijk een zwangerschap en vruchtje vast te stellen (heb een foto mocht je willen). Met 6w2d een kloppend hartje!
Met 4 weken en 5 dagen zag je bij mij al een 'vruchtje' zitten. Dat zag eruit als een dooierzakje met een minuscuul wit stipje erin.
Hier hebben we een echo gehad met 6 weken en 6 dagen en het was niet veel meer dan een vruchtzakje met witte vlek en een knipperlichtje erin.
Hier was er op 5 weken en 4 dagen nog niets te zien, enkel een leeg vruchtzakje. Maar geen paniek, want drie weken later was onze kleine pruts al 2cm mét hartje. Het kan al wel eens schelen. Ze zeggen vaak dat op 6 weken je iets moet kunnen zien, en op 7 zou het hartje moeten kloppen, al geeft onze gyne de voorkeur om pas vanaf 8 weken te kijken, aangezien je nogal snel een paar dagen ernaast zit, en dan heb je dus paniek om niets.
rond de 5 weken is er vaak al iets te zien maar niet altijd ...Daarom zeker altijd wachten tot de 8 weken echo want zie hier zo vaak vrouwen die op 6 weken al een echo gepland hebben en dan geen hartactie zien... Dan zijn ze enorm teleurgesteld en gestresst omdat ze denken dat er iets mis is met het vruchtje terwijl het vruchtje dan nog niet altijd al zijn hartje in gang heeft gezet... Maar ik ken de spanning en het willen weten enzo ik heb ook een echo gehad met 6 weken maar niet om naar het hartje te kijken maar enkel en alleen om uit te sluiten of het niet om een bbz ging...
Ik moest voor vroege echo wegens extreem bloedverlies,. ik was net 5,6 dagen zwanger en was al kloppend hartje maar wel traag nog.