Ik heb afgelopen zaterdag een (uitwendige) pretecho gehad voor de termijnbepaling. Het was heel lastig te zien, ze kon maar vanuit 1 hoek kijken, iets draaien en ze was het beeld al kwijt, een mogelijk tweede zwarte holte kon ze niet eens goed bekijken. Meten was dus ook extreem lastig maar ze kwam op 6w+4, helaas nog geen hartje te zien, moet ik me daar zorgen om maken? Vorige zwangerschap met 7w+5 een heel mooi hartje gezien, zouden we dan toch nog net te vroeg zijn geweest? Pfff, ik dacht dat ik er deze keer relaxter onder was, valt dat even tegen...
Waarom heb je al zo vroeg een pretecho gedaan als ik vragen mag? Met 6, 4 weken is er uitwendig (bijna) niets te zien, zoals je nu zelf al ervaren hebt. Ik heb mijn eerste echo met 6, 3 gehad ivm eerdere MA en bloedverlies. Uiteraard inwendig, maar zelfs daar zag je vrij weinig. Een klein stipje met knipperlichtje. Bij mij klopte het hartje dus al wel. Maar dat hoeft niet te betekenen dat het bij jou mis is. Sommige hartjes gaan pas met 7 weken kloppen. Wanneer heb je de volgende echo? Kan je niet beter vragen om een vroege termijnbepaling? Dit is trouwens mijn echo met 6, 3 weken, dan zie je dat er inwendig ook vrij weinig te zien is..
Uitwendig is zo slecht te zien met dit termijn. Ik heb met 6+1 een inwendige echo gehad (vanwege bloedverlies) en hierop was het vruchtje met hartactie te zien.
Dit was met eh...6 weken en 3 dagen. Het hartje klopte al MAARRRRR inwendig! Van de buitenkant konden we met 8 weken ongeveer wat zien en dat puur omdat mijn baarmoeder aan de oppervlakte licht. Bij mijn zusje moesten ze met 12 weken nog inwendig kijken. Ik zou dus voor inwendig gaan...maar denk wel dat je al een hartje moet kunnen zien.
Mijn eerste echo bij VK was met 8+1 uitwendig. Die was goed te zien en ook duidelijk hartje. Bij een andere praktijk 2e termijn echo gehad en daar hebben we uit- maar ook inwendig gekeken. Bij die praktijk is de regel; onder de 10 weken is per definitie inwendig echo omdat het anders nooit goed te zien is. 6 weken is wel erg vroeg en volgens mij moet je dan geluk hebben om al een hartje te zien
Volgens mij word het hartje tussen de 6e en 7e week gevormd. Als je iets wilt zien is het advies voor inwendig omdat het voor uitwendig Nog te diep ligt. Ik heb vorige week maandag mijn eerste echo gehad en was toen 9+6 en zelfs toen waarschuwde mijn vk dat het kon zijn dat ze uitwendig nog niet veel kon zien en het alsnog inwendig moest. Echter zodra ze het ding op mijn buik had gezet laag de kleine meteen in beeld, maar ze zegt het niet voor niets denk ik.
Ik had wat vraagtekens over hoe lang ik al zwanger was. Vk ging uit van de kortst mogelijke optie en wilde nog wat langer wachten met de echo. Omdat ik mogelijk al verder was zelf een termijnecho laten maken, maar bleek nog helemaal niet zo ver. Vorige zwangerschap tot en met de combinatietest inwendig gehad, is inderdaad een groot verschil qua zicht en kwaliteit. Nog even afwachten, wat ben ik toch ongeduldig om dat mooie knipperlichtje te mogen zien..
Heb vandaag ook mijn eerste echo gehad was iets minder ver dan ik dacht. Nu nog geen hartje te zien. Volgende week moet ik terug en hoop dan wel mooi hartje te zien. Maak me ook wel beetje zorgen, maar hoop dat goed komt
Ik had rond 5 wkn + 3 dgn inwendige echo ivm overstimulatie. Daarop was nog weinig te zien. Iig geen hartactie. Volgende bij 6 wkn + 6 dgn (inwendig) hartactie te zien, werd op 6 + 4 geschat. Daarna echo bij 8 wkn + 2 dgn (uitwendig) hartactie te zien, werd op 8 + 4 geschat. Zie foto's! Maar begrijp ik nu goed aan je banner dat je 7 + 5 wkn bent, maar door echo op 6 + 4 bent geschat?! Of zie ik dat verkeerd? 6 + 4 lijkt mij ook veel te vroeg voor een uitwendige echo. Zegt nog niets! Kun je geen inwendige laten doen?
Ik weet niet meer precies op wat voor datum ik m'n banner in heb gesteld Uitgaande van mijn zwangerschap vorig jaar, toen hebben we op 20 feb geklust en werd mijn uitgerekende datum 14 november. Dit jaar op 5 feb geklust en kwam de echodame op een uitgerekende datum van 2/3 november. Komt op zich aardig overeen. Inwendige echo hadden ze helaas niet. Maandag inwendige echo bij de vk. Dan hopelijk dat knipperlichtje (en misschien wel twee ). Nog even een paar dagen nagels bijten. @Elphaba, hoop dat jij volgende week ook een mooi hartje te zien krijgt, laat je het nog even weten dan?
Vandaag mijn eerste echo gehad bij de gynaecoloog. 5weken en 4dagen is de schatting. Wegens medische indicatie vandaag al de eerste afspraak gehad en tot onze verrassing hadden ze gelijk tijd voor een inwendige echo. Leuk meegenomen was alleen heel weinig te zien. Baby komt uit de rechter eierstok. Leuk extraatje om te weten 22 april staat de officiële echo gepland!
Dit dus! Ik ook! Bij 6w3d 1 leeg vruchtzakje, en 1 vruchtzakje met kindje met mogelijk een hartslag. Bij 7 weken waren het ineens 2 kindjes met een mooie hartslag allebei. (Ik schrok me een hoedje dus! ) En nu 2 prachtige kindjes die in hun bedjes liggen te slapen.
Hier was er met dat termijn uitwendig duidelijk al een hartje te zien. Denk veel mazzel gehad als ik het zo lees.
Wat duurt het aftellen tot maandag toch lang. Sinds een paar dagen ook last van bruinverlies met af en toe een heeeeel klein beetje roze. Word er zo ontzettend zenuwachtig van, kan me nergens op concentreren