GUO 16 weken en geslacht

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Luuntje2, Jul 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luuntje2

Luuntje2 Niet meer actief

Hallo, ik heb morgenochtend (16 wk) een vroege GUO. Natuurlijk is het belangrijkste dat mijn kindje gezond is, maar ik ben ook erg benieuwd naar het geslacht. Heeft iemand zo'n vroege GUO gehad en hebben ze toen ook verteld of het een jongen of meisje is? Of mogen ze dat niet zeggen (zoals ik bij de 12 wk echo had). Ik snap wel dat ze nooit 100% zekerheid kunnen geven maar ik ben gewoon erg benieuwd... En aangezien die echo een klein uurtje zal duren neem ik aan dat ze dan ook wel een keertje tussen de beentjes zullen kijken ;) ?

2. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Bij mijn 16 weken GUO heeft ze wel gekeken, maar tot 2 weken terug was het hier niet zeker te zien.... anders had uk het bij 16 al geweten!

3. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Waarschijnlijk willen ze er best naar kijken als de tijd het toelaat. Sowieso checken ze vaak de genitalia op afwijkingen, dus dan kunnen ze het meestal wel zeggen. Maar 16 weken is vroeg. Bij mijn zoontje (vorige zwangerschap) was het wel aardig duidelijk, maar bij deze zwangerschap hebben ze zowel bij 20-weken als bij Guo de volgende dag een duidelijke slag om de arm gehouden. Pas bij de 24 weken was de gyn er echt zeker van. Voor die tijd werkte muppie niet echt mee.

4. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Ik heb vandaag een medische echo in het ziekenhuis gehad en ze zeiden dat we een jongetje kregen. Volgende week de vroege guo. Dus denk dat ze het bij jou ook wel zeggen, mits het kindje het laat zien natuurlijk

5. Theeleut77

Theeleut77 Actief lid

Mar 3, 2016
    240
    3
    18
    NULL
    NULL
    Vanaf 15 weken kan het geslacht zichtbaar zijn, maar het ligt er aan hoe het guppy ligt en of hij of zij het wel kenbaar wil maken. Bij ons was het met 15 weken verstoppertje aan het spelen (heel mooi ruggetje gezien), en met 17 weken mochten we naar mooie billetjes kijken. Toen wel te horen gekregen dat het zeer waarschijnlijk een meisje is. En dit is gisteren bij onze GUO weer verteld. Bij ons vroegen ze of we het wilde weten.

6. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

Aug 22, 2013
    1,296
    2
    38
    Misschien een gekke vraag, maar waarom wordt er zo vroeg al een guo gedaan?

Ik heb een guo met 20wk gehad ivm diverse aangeboren afwijkingen in de familie (ook bij mij mbt mn rug) en ivm we dmv icsi zwanger geraakt zijn.

7. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Een vroege guo wordt gedaan als je eerder zwanger bent geweest van een kindje met afwijkingen. In mijn geval een lethale skelet dysplasy.

TS hoe was je guo?

8. Dua82

Dua82 Actief lid

Aug 25, 2015
    190
    14
    18
    Ik heb met 16+3 weken een echo gehad en het was heel goed zichtbaar.. een babyboy :)

9. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

Aug 22, 2013
    1,296
    2
    38
    Ah vandaar jajo... heftig pff...

Gefeliciteerd TS!!!

10. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Hier 2 vroege guo's met 12 en 16 weken wegens mijn eigen medisch dossier. Dochter is gezond geboren en zoon is stilgeboren zonder aanwijsbare reden. Nu gaat het met baby tot nu toe ook prima. Maar mijn eigen medische conditie kan tot afwijkingen bij baby leiden en omdat zwangerschap van dochter zo dramatisch verliep, mede dankzij onzekerheid artsen, trokken ze nu alles uit de kast. Maar denk ook dat het aan de gyn ligt of deze een vroege guo inzet. Heel fijn dat het kan natuurlijk.

11. Luuntje2

Luuntje2 Niet meer actief

Alles was goed! Ze heeft nagenoeg een volledige 20 wk echo kunnen doen en alles zag er perfect uit. Ik kreeg een vroege guo omdat mijn jongste een aangeboren hartafwijking bleek te hebben. Die afwijking is vooralsnog niet ontdekt dus heel goed nieuws!
    En ze heeft naar het geslacht gekeken...maar kon het niet met zekerheid zeggen!!! Ze dacht een jongen, maar dus met een groot vraagteken erachter... Nog 3 weken in spanning dus. Al denk ik dat een jongen achteraf niet snel een meisje zal blijken, toch?

Share This Page