Anti D prik

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lady85, 25 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady85

Lady85 Actief lid

8 apr 2011
    102
    0
    0
    Reisadvisuese
    haarlem
    hallo,

ik heb zojusit gehoord dat mijn kindje rhesus positief is, ik ben resus negatief.
    mijn eerste kindje was rhesus negatief dus is er toen niks gebeurd. Nu moet ik een prik.
    Zijn er meer mensen die dit hebben gehad?

2. Tiess85

Tiess85 Actief lid

2 jan 2016
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt dit heb ik ook gehad bij mijn eerste, denk straks bij de tweede ook wel weer. 1 prik een aantal weken voor mijn bevalling (weet niet meer precies dacht rond de 30 weken) en 1 prik meteen na de bevalling.

3. Veera

Veera Niet meer actief

Ja, die 2 prikken heb ik ook gehad. Ik wist voordat ik zwanger was al dat ik rhesus d negatief was, en dochter bleek positief

4. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb in 4 van mijn 5 zwangerschappen die prikken gehad. Voel je niets van

5. mint1987

mint1987 Actief lid

2 mrt 2015
    253
    29
    28
    Op welke plek wordt de prik gezet?

6. Veera

Veera Niet meer actief

Ben ik ff vergeten, volgens mij mag je kiezen in je bovenbeen of bil

7. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook bij alle zwangerschappen de prik gehad, je krijgt er 1 rond de 30 weken en 1 na de bevalling. Bij mij altijd in het bovenbeen gezet. Het is fijn als de vloeistof al even uit de koelkast is, dan voel je het prikken nauwelijks en verder heb je er ook geen klachten van. :)

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ik heb hem ook gehad, in mijn bil. Valt reuze mee!

9. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ik ook! In de bil, niks aan de hand :)

10. Tiess85

Tiess85 Actief lid

2 jan 2016
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de vk zette ze hem in mijn been,in het zh in mijn bil.. het laatste vond ik zelf prettiger.

11. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Ik heb de prik vorig jaar enkele dagen na mijn mk gehad. Ik heb gigantisch last van bijwerkingen gehad. Naceen paar uur zat ik onder de netelroos, jeukende rode bulten. Ook kreeg ik erge hoofdpijn wat ik normaal gesproken nooit heb. De hoofdpijn bleef ik dagen mee lopen. Ook ging ik wazig zien en voelde me gedrogeerd, kon niet meer helder nadenken en was duizelig.

Ik hoop dus dat het kindje waar ik nu zwanger van ben mijn bloedgroep heeft zodat die rotprik mij bespaard blijft.

12. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja... twee keer. Waarvan onlangs een keer onterecht. Had de vervangster van mijn VK en had de resultaten van mijn oudste afgelezen. ;)

Moet wel zeggen: ik heb er beide keren geen last van gehad. Bij mijn oudste weet ik zelfs niet meer wanneer ik die na de bevalling heb gekregen. Maar toch wel fijn dat ik er straks geen meer krijg hoor, het kan schijnbaar geen kwaad maar leuk is anders, toch? :p

13. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    Ik ben rhesus C negatief... snap er niet veel van.. maar ik moest dus bij mijn eerdere zwangerschappen en ook bij deze 2 x bloed prikken om te zien of mijn bloed niet vermengt met dat van het kindje... ofzoiets

na de vorige bevalling heb ik geen prik of wat gekregen.. dus misschien wat anders?

14. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Rhesus c en d zijn anders. Voor c is geen prik.

Deel Deze Pagina