PRETECHO kindje word zo'n 7 á 8 pond..oeps?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door petty, 2 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    dag meiden,

afgelopen vrijdag onze pretecho gehad, helaas was het gezichtje heel moeilijk te zien omdat die kleine steeds de armpjes voor het gezichtje hield :( maar gelukkig mogen we nog een keer terug komen :D

alleen nu vertelde ze dat het een lekker dik buikje heeft en bolle wangetjes en rond hoofdje en ze vertelde ook dat ze wel met zekerheid kon zeggen dat het een 7 à 8 pond word! ik schrok! :confused: dat is best flink toch?
    ben zelf heel slank en smal gebouwd en dacht oh jeetje, hoe krijg ik dat eruit? :)

en is het nou ook zo dat maatje 50/56 al gelijk te klein is?
    of kan het ook zijn dat het kindje lekker dik is maar wel klein?
    pfff wie weet hier meer van?

liefs!

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    7 pond is nog redelijk gemiddeld volgens mij. En voor je bevalling maakt het gewicht niet zo heel veel uit hoor. Vet pers je er makkelijk doorheen. Veel belangrijker is de schedelomvang. Als die gemiddeld is, is alles prima. Als die echt veel groter is dan gemiddeld kan het bij de bevalling moeilijker worden. Als het hoofdje en de schouders er eenmaal uit zijn, glibbert het lijfje er zo achteraan. Ongeacht de hoeveelheid babyspek op buikje of billen. Dus daar zou ik me echt geen zorgen om maken.

Over kleertjes: hangt erg van het merk af en hoe je baby is gebouwd. Je hebt natuurlijk 'kort dikke propjes' (niet vervelend bedoeld voor degene die zo'n kind hebben!) en 'lange magere slungels' en alles daartussen. Ik zou niet al te veel kleding in maatje 50 kopen maar de meeste (natuurlijk niet alle) baby's kunnen maat 56 best een tijdje aan hoor.

3. bouchere

bouchere Niet meer actief

de meeste baby's wegen toch rond de 7 pond?
    dus is toch geen ramp?
    volgens mij red je het dan inderdaad wel ff met maatje 56 hoor.

4. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    7 a 8 pond noem ik geen groot kind. Voor het bevallen zal het niet zo'n probleem zijn, tenzij hij een enorm groot hoofd blijkt te hebben, maar dat kan je met een 5-ponder ook gebeuren.

Qua kleding gaat 50/56 echt wel passen hoor. Mijn zoon is nog in 56 thuisgekomen, zat net te krap en net te klein, maar als dat lukt, dan gaat het jou zeker wel minimaal een maand lukken met 8 pond. En het is er nog niet he...

5. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    hai, bedankt voor je reactie ;)

ja nou die kleine heeft een rond hoofdje, maar was geloof ik niet te groot..dus dan moet het wel goed komen hahahaha! ik krijg af en toe zo'n paniek gevoel dat ik denkt oooh god hoe ga ik dat doen!

denk niet dat ie echt groot zal worden, kindje had korte beentjes haha..dus zal wel een klein propje worden :) ;)

gelukkig heb ik nog niet veel gekocht qua kleding in maat 50 dus dat scheelt, alleen het nodige en daar hou ik het bij.

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Mijn zoontje was 3760 gram (dus 7,5 pond) toen hij geboren was, bij een lengte van 51 cm. Hij heeft de eerste 2 weken in maatje 50 gepast en daarna nog zeker 6 weken in maatje 56.

7. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Dat is een mooi gewicht, niet echt zwaar vind ik.
    Mijn dochter woog bij haar geboorte 3600 gram en was 51 cm. Ik woog zelf voor de zwangerschap 52 kilo, en ben 168cm. Vond dat mijn dochtertje ook best flink was voor mij, omdat ik verwacht had een klein kindje te krijgen.
    Maar eigenlijk is het gewoon een heel mooi gewicht.
    Ze had wel een grote omtrek van haar hoofd, en dat had de gynaecoloog vooraf al wel voorspeld, 37,5 cm.
    Het gemiddelde is geloof ik 34 cm.
    Maar gelukkig is de bevalling goed verlopen door goede aanwijzingen van de verloskundige, en had maar een klein scheurtje, en geen hechtingen!

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik wil even met klem illustreren dat de lengte en gewicht van de moeder geen verband houdt met het geboortegewicht. WEl zie je veel dat vk-en op basis van de bouw van de moeder een inschatting maken van het geboortegewicht, waardoor ik met mijn normale bouw (1,61 en 58 kilo) een gewoon 6,5ponds kindje belooft kreeg....

9. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    oooooh nou dan valt het nog mee, ik dacht oh jeetje zonde van die kleertjes! ze zei het wordt zo 7.5 a 8 pond. wel knap dat ze dat nu al kan weten hoor moet ik zeggen, maar ze zei dat weet ik wel zeker dus het zal wel..

10. moniek

moniek Actief lid

9 jun 2005
    365
    0
    0
    mama en huisvrouw
    tricht
    mijn oudste dochtertje was 3762gr en 52 cm,de jongste was 4050gr en 50 cm en ze hebben allebei maatje 50 aangehad in het begin ;)
    ik woog 63 kilo en ben 163 lang/kort hihi.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook een 8 ponder (3970 gram). En hij heeft nog een week of 6 in 50/56 gezeten..

12. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    oooooohhh jullie stellen me gerust, ik hoef dus niet bang te zijn dat er een reus uit komt straks die gelijk door kan naar maatje 62/68 WHAHAHAHA :)

13. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    oooh word echt steeds nieuwsgieriger naar ons kindje! waaah zooo spannend!

14. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    nee hoor, dan moet je toch echt met op zijn minst 11 pond aankomen...

15. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    ooooh :confused: haha nou nee dat verwacht ik toch niet hoor :)

16. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Mijn eerste kindje was 9 pond en had maat 56 dus denk dat maat 50 gewoon nog kan hoor maar zoiezo groeit het snel dus t zal snel naar 56 gaan

17. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Hier een 9 ponder (55 cm) en die ging gewoon in maatje 56 en nog best een tijdje ook.

18. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    nou meiden gelukkig ik heb dus geen miskopen gedaan wat de maat 50/56 betreft, moet lukken dus!

19. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Oh, je hebt zeker geen miskoop gedaan! Onze zoon was bij zijn geboorte 8,8 pond en 54 1/2 cm en paste prima 50/56. Sommige kleinvallende kledingstukjes passen inmiddels niet meer, maar de meesten nog wel. Het hangt ook een beetje van het kledingstukje zelf af. Het ene maatje 50/56 zit ruimer dan de andere.

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    7 pond is een normaal gewicht.

maar zelfs gynacologen zitten er met een schatting wel eens naast, en volgens mij is het nu wel een beetje vroeg om te schatten, lees dat je 28 weken bent.
    maar anders moet je het eens aan je vk vragen

Deel Deze Pagina