1e echo dec 2015

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by flower78, Dec 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flower78

flower78 Bekend lid

Feb 12, 2014
    540
    9
    18
    dames, wow wat is dat mooi om te zien: bijzondere echo foto, horen van een kloppend hartje, bijna bevallen! en een pret echo..Dat maakt mij wel vrolijk..Zelf moet ik tot de kerstavond wachten en hopelijk horen we het kloppend hartje ook..ik wens jullie allemaal heel veel succes en plezier met je zwangerschap/bevalling..

2. flower78

flower78 Bekend lid

Feb 12, 2014
    540
    9
    18
    Ervaren dames: net heb ik heel heel klein beetje rood (2 druppels) bij het afvegen gezien....maar verder geen krampen...wat kan het betekenen?

3. Freddel

Freddel Fanatiek lid

Mar 30, 2015
    1,305
    406
    83
    Als het goed is hoor je het hartje nog niet kloppen, meestal luisteren ze pas vanaf 12 weken. Wel kijken ze via de echo naar het hartje, dan zie je het knipperen:D

Over de twee druppels bloed, kan van alles zijn. Ik zou het even rustig aan doen en je kan helaas niks anders dan afwachten. Maar het hoeft niks te betekenen! Veel vrouwen hebben gewoon een goede zwangerschap met een beetje bloedverlies. Dus hopelijk is het dat laatste!

4. Me82

Me82 Actief lid

Nov 28, 2015
    144
    0
    16
    Zojuist de eerste gehad, en het hartje al zien kloppen! Alles ziet er verder goed uit! Wat was dat magisch op te zien, echt supergaaf! We zijn nu al trots en helemaal blij!

5. Kaila

Kaila Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,593
    215
    63
    Wat leuk en spannend allemaal!!!
    Ik durf me aan te sluiten nu bij ons ook de eerste echo gepland staat. Ik zal denk ik de hekkensluiter zijn op 30-12! Dan ben ik 7 weken zwanger :)
    Ik vind het allemaal doodeng, maar ik moet vertrouwen hebben dat alles goed is.

6. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    1,118
    266
    83
    Female
    Werken en moeder zijn.
    Kan van alles betekenen, zo lastig. Je hoort van meiden die hun hele zwangerschap bloeden en er is niks aan de hand en bij de andere is er wel wat aan de hand.
    Ik had voor mijn zoontje een miskraam gehad. Bij die zwangerschap had ik best wel wat rood bloedverlies en op het einde ook met krampen. Bij mijn zoontje had ik wel wat bloedverlies, maar meer gemixt met slijm. Bij mijn dochtertje had ik bruinverlies aan het begin en ook weer wat rood met slijm. Maar bij beide niet rood als ongesteldheid.
    Maar zoals ik al zei, bij iedere vrouw is het anders. Succes.

7. flower78

flower78 Bekend lid

Feb 12, 2014
    540
    9
    18
    Me82: WoW wat leuk zeg...ik wens je een hele prettige zwschap

Dit wordt wass een miskraam dames...helaas...lichte bloedingen sinds gisteren en vandaag beetje meer..gisteren echo gehad en vruchtje zit nog in de bm maar uiteraard was het te vroeg om een hartslag te kunnen horen..moet het afwachten

8. Me82

Me82 Actief lid

Nov 28, 2015
    144
    0
    16
    Dank je flower, jij veel sterkte!

9. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    2,007
    1
    36
    Goedemorgen allemaal!

Flower: heel veel sterkte meid. Weet je het zeker of is er nog hoop? Bloed in het begin van de zwangerschap was voor mij nooit een goed teken. Maar je hoort ook vaak andere verhalen. Ik hoop dat jij aan de goede kant blijkt te zitten.

Me82: gefeliciteerd met de goede echo! Waarom heb jij zo vroeg al een echo gekregen? (als je mijn vraag te brutaal vindt, gewoon negeren hoor :) )

Ik sta voor 30 december met 6.4 weken in de planning voor de eerste echo. Ik vind het doodeng omdat bij mij de laatste drie zwangerschappen op een miskraam zijn uitgelopen.
    Toevallig hebben ze in november mijn baarmoeder littekenvrij gemaakt tijdens een hysteroscopie en mag ik Utrogestan gebruiken om mijn baarmoeder rustig te houden. Deze keer heb ik hele goede hoop dat het wel goed gaat komen!

Maar die echo, daar zie ik heel erg tegenop. :)

10. Kaila

Kaila Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,593
    215
    63
    Oh, nee Flower!! Wat hoop ik dat het niets te betekenen heeft... Het hoeft niet per se, toch?? Ik blijf nog hopen voor je!!

11. flower78

flower78 Bekend lid

Feb 12, 2014
    540
    9
    18
    Ja ik probeer ook positief te blijven maar het is heel erg moeilijk!! Ik heb sinds vanochtend geen bloed meer gezien en heb ook geen krampen!!

Kaila: hoe gaat het nu met jou? Ik hoop zooooo voor jou dat je een doorgaande en voorspoedige zwschap hebt😃

Magnolia: mag ik je vragen hoe jouw miskramen waren toen begonnen? Ook eerst paar dagen weinig en geen pijn en daarna meer of gelijk was het veel pijn en veel bloed? Ik wens je deze keer een doorgaande en fijne zwschap toe..heel veel succes met de echo

12. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    2,007
    1
    36
    Ik had de laatste keer vanaf 5-6 weken bloedverlies. Steeds een klein beetje, alleen bij het afvegen. Dat werd in de weken erop steeds erger en de krampen kwamen bij mij pas toen het vruchtje werd afgestoten. De laatste keer hebben we drie keer een goede echo gehad met een kloppend hartje. Tot de 12e week is het gewoon heel onzeker. En helemaal als je vloeit.

Maar je hoort zo vaak dat het niets te betekenen gehad heeft. Dat het nog bloed van de innesteling was, een gesprongen vaatje of een hematoom in de baarmoeder.

Het kan gewoon twee kanten opgaan. Je lichaam en de natuur hebben nu even de regie. Verschrikkelijk he? We zijn zo gewend dat we alles kunnen plannen en regelen maar dit hebben we niet in de hand.

Knuffel en probeer goede moed te houden. Als het fout gaat gebeurt dit toch wel, of je je nu druk maakt of niet. Jij hebt alleen in de hand hoe je die periode doorkomt.

13. flower78

flower78 Bekend lid

Feb 12, 2014
    540
    9
    18
    Dank voor je antwoord..ik ben ook altijd een controle freak! En met mijn lange weg van mmm heb ik moeten leren om in deze kwestie geen regie en controle te kunnen uitoefenen...blijkbaar moet ik het ook! in de zwschap leren!!! Je hebt gelijk: ik maak mij onnodig gek! Moet het aan de natuur overlaten...

14. Me82

Me82 Actief lid

Nov 28, 2015
    144
    0
    16
    Hallo Magnolia, nee hoor helemaal niet brutaal...
    Wij gaan op reis, vandaar. Tijdens de reis gaan we het wel aan onze ouders vertellen.

15. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

Sep 3, 2013
    3,069
    1,037
    113
    Female
    Flower, heel veel sterkte!! :(

Ik heb de 23e mijn eerste echo, over precies een week. Ik ben mega zenuwachtig en wil dat de tijd sneller gaat! Wordt idd of een geweldige Kerst, waar ik maar vanuit moet gaan denk ik, of een vreselijke.
    Tot de 12 weken is het inderdaad altijd spannend. Bij mijn zoontje was ik ook zo nerveus en toen moest ik een stuk langer wachten op de eerste echo. Die kreeg ik pas met 10 weken en 4 dagen. Nu met 7 weken en 5 dagen al.

Als jullie je echo hebben gehad, plaatsen jullie er dan even een foto'tje van als alles goed zit en jullie het willen delen :D ? Ben vet benieuwd

16. flower78

flower78 Bekend lid

Feb 12, 2014
    540
    9
    18
    Bubblybaby: als ik zwanger blijf en een goede echo heb zal ik het zeker hier plakken...als het anders loopt dan weer niet...heeft geen zin!
    Jij ook veel sterkte en succes met je eerste echo.

17. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

Sep 3, 2013
    3,069
    1,037
    113
    Female
    Ja, daarom zeg ik ook "als alles goed zit" :D.

Dat helse wachten he :) nog 6 nachtjes... ben niet aan het aftellen of zo ;)

18. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    2,007
    1
    36
    Hoi dames, hoe is het met iedereen? Flower, wanneer heb je de echo? Vloei je nog?

Hier alles goed. Lekker misselijk en moe. Belachelijk hoe je zo kan genieten van je zo beroerd voelen. :) En genieten doe ik als een gek!
    Vanmorgen dacht ik dat ik echt zou gaan spugen. Hing ik grijnzend als een idioot boven de plee pot. :D

19. Artamesia

Artamesia Bekend lid

Jul 22, 2013
    606
    11
    18
    Female
    Limburg (BE)
    Wij mochten vanochtend!

Waren vorige week ook geweest maar was weinig te zien(wel al een knipperlichtje!) En nu deze mooie echo! Een week vooruit gezet. Mooi kloppend hartje gezien en gehoord. Zo genieten!

Attached Files:

20. Blue lady

Blue lady Bekend lid

Mar 29, 2015
    665
    438
    63
    Ook hier een kloppend hartje!
    Qua meting dacht ze nu aan 6w1d maar dan zou ik een dag na m'n ovulatie een positieve zwangerschapstest hebben. Dus waarschijnlijk was het nu nog niet goed meting ivm uitwendige echo.
    Maar super blij met de goede echo!

Attached Files:

Share This Page