Hoi, 4 dagen geleden bekroop mij ineens het gevoel dat het weer mis ging. Geprobeerd het los te laten, had met 16dpo voor het laatst getest, geen vette knaller zoals je weleens ziet maar overduidelijk positief (liepen ook goed op ivm voorgaande testen). Gisteren getest met middagurine en die was een stuk lichter. Toen had ik nog stiekem de hoop dat ik teveel had gedronken en daarom lichter was. Vanmorgen weer getest (22dpo) en die test is te vergelijken met mijn test van 12dpo.. Ik ben zo verdrietig, in november een mk gehad, sluiten we het jaar positief af en nu begint hij zo .. Maar nu, wat moet ik doen? Ik heb geen bloedverlies of krampen. Moet ik afwachten? Zo ja, hoelang moet ik wachten.. Moet ik de vk bellen? Wachten tot maandag of kan ik vandaag bellen? Zo verdrietig ..
Je zou de verloskundige kunnen bellen, alleen vraag ik me af of ze al iets kan zeggen. Had je al een echo gepland?
Verloskundige mag je altijd bellen. Misschien kunnen ze je iets gerust stellen. Testen lopen niet altijd mooi op, houd daar rekening mee. Tijd tussen toiletbezoeken, hoeveelheid water dat je gedronken hebt, concentratie urine.... het speelt allemaal mee. Wat je dus vooral niet meer moet doen, is doortesten. Positieve test, is positieve test. Daarna stoppen. Je maakt jezelf daarmee onnodig gek. Als het wel mis gaat, kan helaas niemand daar verandering in brengen, hoe graag ik dat ook zou willen. Wens jou veel sterkte komende tijd en duim heel hard dat de zwangerschap gewoon verder goed verloopt.
Wel zelfde merk testen gebruikt? Hoe moeilijk het ook is zou ik niet meer testen. Brengt alleen maar verwarring met zich mee. Ik had laatst in een andere topic gelezen dat streepjes lichter kunnen worden omdat hcg hoog is en de test het niet meer aan kan, zeg maar. Ik ben hierzo ook niet echt kalm; had 2 dgn geleden een nachtmerrie dat ik een mk kreeg, en vandaag wakker met krampen en licht bloedverlies. Al kan de vk niet veel zal ik toch even bellen. Had je al een 1ste afspr staan?
Ach wat vervelend al die onzekerheid. Ik denk dat je zeker de VK kunt bellen, misschien kun je al sneller terecht voor even een echo?
Maar het is toch niet normaal om met 5 weken weer zulke lichte streepjes te hebben? Met 10-12 weken kan ik begrijpen ivm piek maar toch niet zo vroeg al..
Het lijkt mij eerlijk gezegd ook niet normaal. Je hoort weleens vanaf 6-7 weken dat testen minder betrouwbaar zijn bij veel hcg Maar daar ben je nog te vroeg voor. Heb je foto's?
Het streepje is in het echt duidelijk zichtbaar (zonder turen) maar wel erg licht. Ik kan mezelf niet voorstellen dat ik 6 dagen geleden een duidelijk positieve test heb en nu deze, dat het gewoon goed zit..
Mijn Kruidvat testen willen ook niet oplopen...Predictor en Clearblue knallen inmiddels binnen 1 minuut!
Oei daar zou ik me ook zorgen om maken... Ik wil je in ieder geval sterkte wensen, hoe het ook af loopt! En inderdaad de vk bellen, misschien mag je dan al iets eerder komen.