Heeft iemand nog cytotec bij liggen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door MCGB, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, ik ben op dit moment bezig met mijn 2de kuur met cytotec en het lijkt weer niet zo veel te doen.
    Ik ben al 3 keer geopereerd door Asherman en daardoor wil ik graag geen curattage. Ik kreeg maar 6 tabletten van mijn gyn maar ik lees heel vaak dat bij andere ziekenhuizen toch veel meer gebruiken. In dit zin heb ik geen angst om zelf en extra dagje kuur te gaan proberen als dat maar mij helpt om een curattage te voorkomen.
    Ik weet dat dit misschien een aparte bericht is, maarja, ik wilt toch alles proberen. Alvast bedankt!

2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Meid, bespreek dit met je gyn en niet zomaar doen. Straks gaat t mis of wat dan ook en dan ben je verder van huis. Ze zullen je echt niet minder of meer geven dan nodig op dit moment. Je hebt al zoveel meegemaakt...😔 sterkte

3. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Al begrijp ik hoe je je voel, is het niet verstandig meer pillen te nemen zonder te bespreken met je arts. Ook cytotec brengt risico's met zich mee. Vandaar dat gebruik hiervan beperkt blijft.

Net als curretage heeft ook cytotec z'n nadelen.

4. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Hoi mcgb, ik begrijp helemaal je je voelt! Bij mij slaat de cytotec ook niet aan voor de 2e keer. Ik krijg ook maar 2 tabletten per keer ingebracht. Het haalt weer eens niks uit. Het liefst stop ik er ook 12 tegelijk in..zodat je je lichaam dwingt om het eruit te komen. Ik zou je echter aanraden om dit niet te doen! Niet doen hoor meisje, zoals bovenstaande lezeressen al zeggen...het kan risico's met zich mee brengen en dan ben je verder van huis. Ik heb ook niks meer thuis liggen(alles zelf ipgebruikt) en ook al had ik het liggen dan had ik het je niet gegeven. Ik vind het ook raar dat ze in ieder ziekenhuis een ander beleid hebben qua hoeveelheden. Als ik er naar vraag in het umcg zeggen ze dat ze het gewoon niet weten wat werkt. Dat 2 tegelijk net zo effectief is als 4. Ze weten het gewoon niet. Het nadeel van zelf dokteren is dat je je lichaam nog meer schade kan toebrengen. Ik heb nu in 2 weken tijd 16 pillen cytotec in mijn lijf zitten. En het werkt niet. Het ene lichaam reageert er wel op en het andere niet. Als je het echt perse wilt zou je misschien naar een ander ziekenhuis kunnen gaan? Ik kom waarschijnlijk ook niet onder een curettage uit. Ik ben ook bang voor asherman. Maar de gynaecoloog vertelde mij dat je ook met asherman gewoon zwanger kunt worden. En dat verklevingen ook weg te halen zijn. Ik weet er ook het fijne niet van...maar weet wel dat ik niet zomaar iets op eigen houtje zal doen.

5. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Mcgb, hoe gaat het met jou?

6. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0