Hopelijk heeft er iemand een positief verhaal voor mij... Sinds vorig jaar zijn wij onder behandeling bij de gynaecoloog. We proberen zwanger te raken door iui. Dat is sinds afgelopen februari twee keer gelukt, maar beide keren ging het mis bij 5 weken, erg vroeg dus. Omdat ik het erg moeilijk vind om te wachten heb ik bijna elke maand een aantal dagen voor NOD getest en op twee keer na had ik telkens een licht positieve test, maar werd ik een aantal dagen later toch gewoon ongesteld. Deze maand hetzelfde liedje.. De gynaecoloog heeft voorgesteld om evt chromosomenonderzoek te doen bij mij. Dat ga ik dus ook maar laten doen. Maar hij heeft ook aangegeven dat de kans klein is dat daar iets uitkomt. De moed begint me af en toe in de schoenen te zakken. Gaat het ooit nog lukken? Is het gewoon pech geweest al die keren en moet ik gewoon wachten op een lucky shot? Of is er iets mis? Iemand iets soortgelijks meegemaakt? en ondertussen wel zwanger of mama? Ik hoop ervaringen te horen. Het liefst positieve , maar alle ervaringen zijn natuurlijk welkom. Dankjewel
Ik denk dat ik wel een echt positief verhaal ben! Wij zijn zoals je ziet heel erg lang bezig geweest met die wondertje... Heel lang wisten ze niet waarom het niet lukte......tot de IVF. Toen werd alles helemaal duidelijk. Bevruchting was geen enkel probleem en ik ben in onze 8jr waarschijnlijk heel vaak zwanger geweest. Bij mij was innesteling nagenoeg niet mogelijk zonder extra hormonen. Ik was wel over tijd en soms zelf meer dan 2wkn.......maar ik werd altijd ongesteld. En als ik dan 2wkn over tijd was deed dit altijd heel veel pijn. Omdat ik op een gegeven moment niet meer wilde testen omdat ik niet elke keer weer de deksel op mn neus wilde krijgen wist ik nooit zeker of ik zwanger was... Bij de ivf krijg je hormonen om de innesteling te bevorderen is ons meisje blijven zitten. Wel hadden we een achterstand van een hele week en dit is heel ongebruikelijk bij IVF, het komt wel voor maar belooft nooit wat goeds. We moesten ook rekening houden met dat het mis zou gaan.... En kijk nu! Nog ff iets meer als 2wkn en we hebben eindelijk een kindje! Geeft de moet niet op, hoe moeilijk het ook zal zijn! Heel veel sterkte en ik hoop dat het jullie snel gaat lukken. Misschien kan je vragen naar extra steun bij de innesteling?
He dotje! Moed houden hoor! Blijf vertrouwen hebben in je lijf en je toekomstige beeb! Heb ik ook gedaan en na 1 MA en 1 MK, nu al ruim 27 weken zwanger! Weliswaar niet in de malle molen gezeten, maar wel een voorbeeld van "domme pech". Hoop echt voor je dat het snel zo mag zijn!
Hé Dotje, Hier nog een positief verhaal voor je. Ik had dan wel geen problemen met zwanger worden, maar wel met zwanger blijven. Ik heb 2 keer een missed abortion gehad afgelopen jaar. Beide keren bleek op de echo geen kloppend hartje meer. Wat een teleurstelling! Ïn alles.. Maar voor in mezelf en mn eigen lichaam. Vroeg me af of het ooit wel zou lukken. En toen werd ik voor de 3e keer zwanger. Aan de kant het gevoel dat het niet wéér mis kon gaan. Maar aan de andere kant, veel zelfbescherming. Ik durfde er niet op te hopen! Straks zou ik weer teleurgesteld worden.. Dus ik zag enorm op tegen de echo's! Ook bleken ze 'ineens' wel goed te zijn.. Durfde niet blij te zijn.. Maar inmiddels wel! Ik ben al op de helft! En voor jou gaat het ook goed komen! Hou toch vertrouwen! Ook al is dat erg moeilijk na zo'n lange tijd. En na die tegenslagen. Ik hoop dat het snel raak zal zijn voor jullie!
Dank jullie wel voor de opbeurende woorden. Het ene moment lukt het me beter om positief te zijn dan het andere. Het is moeilijk om mijn lichaam nog te vertrouwen. Heel fijn om te lezen dat jullie dat gevoel kennen en dat het toch ook wèl goed kan gaan. We gaan vol goede moed de volgende poging in en hopen dat het ook bij ons een keer lukt. En misschien moet ik ook eens met de arts besprken of de slagingskans niet hoger wordt als we ivf gaan doen. Thanx!!
Beste Dotje, waarschijnlijk kunnen ze nog wel andere dingen voor jullie doen als IVF. Dit is echt de laatste stap en zoals ik jou verhaal lees is de bevruchting niet echt het probleem. Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie met de arts een juiste behandeling kunnen vinden!