wanneer HCG uit lichaam na missed abortion?

Discussion in 'Miskraam' started by Isis857, Jul 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    3,584
    0
    0
    ergens...
    Dag meiden,

wat ik me afvraag..wanneer weet je of je nog positief test van de "oude" zwangerschap of dat je positief test van een nieuwe zwangerschap.

4 weken geleden heb ik een missed abortion gehad waarbij ik medicatie en curretage heb gehad. 2 weken geleden waren de zwangerschapstesten bijna negatief. Daarna leken ze weer wat donkerder te worden..en heb ik afgelopen anderhalve week niet meer getest.

Vanmiddag heb ik weer een test gedaan en deze is nog steeds positief en lijkt zelf wat donkerder weer geworden te zijn. Kan dit van een nieuwe zwangerschap zijn of is het waarschijnlijk dat dit toch nog van de oude zwangerschap is?

Ps: m'n vermoedelijke ei heb ik gevonden met ovutesten en tempen. ik zou nu volgens mijn eigen berekeningen 12 dpo zijn..

2. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,453
    1,038
    113
    Female
    Isis, dat is spannend! op zich zou je denken als testen nu donkerder zijn dan tijd terug dat er wel wat gebeurd in je lijf.
    Heb je ook klachten die je bij de vorige zwangerschap ook had?
    Nog paar dagen wachten en dan opnieuw testen met ochtendurine en als hij dan nog donkerder is....... spannend!!

3. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    3,584
    0
    0
    ergens...
    kloko, ja heel erg spannend! Heb inderdaad ook weer klachten als bij de vorige zw.schap. Ben met vlagen weer erg misselijk, vooral 's ochtends en 's nachts. M'n vriend zei al, kan het niet zijn dat je weer zwanger bent??

mja..morgen maar naar de kruidvat en kijken of de testen donkerder worden! volgende vrijdag moet ik op controle komen bij de gyn.

4. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    miss toch weer zwanger!
    bij mij werden te testen steeds lichter en na 2 weken was de test alweer negatief!

5. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hier werden de testen ook steeds lichter en na 2 weken alweer nega. Een goed teken dus, als je testen weer donkerder worden! Spannend hoor, hoop dat het weer raak is voor je :)!

6. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    3,584
    0
    0
    ergens...
    dankjulliewel voor jullie berichten :) dat geeft hoop!
    heb net 2v5 testjes gehaald en ga straks nog maar eens even testen..
    en wil vandaag nog even de gyn bellen en vragen wat zij ervan zeggen.

7. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier had ik 10 juli een mk gehad en vandaag een nega test dus ik ga ervan uit dat de HCG uit mijn lichaam weg is...

8. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    3,584
    0
    0
    ergens...
    ja bij een negatieve test moet het hcg wel uit je lichaam zijn lijkt mij..

heb net de gyn gebeld (of nja de assistente) en die vertelde me dat het wel vreemd is dat de testen 2 week geleden bijna negatief zijn en dat ze nu weer positief zijn en dat er dus een behoorlijke kans is dat ik weer opnieuw zwanger ben. Ze adviseerde me om een weekje te wachten en dit met de gyn zelf te overleggen.

9. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het... het is nog maar drie dagen.... maar weet je al meer? Of wacht je geduldig af?

10. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    3,584
    0
    0
    ergens...
    Ik heb nog steeds positests en ze lijken zelfs donkerder te worden.. Probeer nu 1a2 dagen niet te testen voor een groter verschil hopelijk. En vrijdag controle bij de gyn. Heb wel het gevoel zwanger te zijn.. verlies nu ook al 3 dagen met vlagen een beetje bruin, maar nog geen ongi te bekennen.. Meestal breekt dat echt los bij mij.. Nog even afwachten voor ik volmondig zwanger durf te zeggen. ik hou je op de hoogte! Hopelijk sowieso vrijdag duidelijkheid!

11. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    bij mij werden de testen steeds lichter, uiteindelijk met 32 dagen een bijna verwaarloosbaar streepje, 2 dagen later werd ik ongie... maand erna weer zwanger...
    ik hoop voor je dat het van een nieuwe zwangerschap is en dat de testjes snel duidelijker zullen worden!

12. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je maakt het spannend Isis!!

13. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    3,584
    0
    0
    ergens...
    ja, begin het nu zelf ook wel heel spannend te vinden! De tests blijven beetje dezelfde kleur en worden dus niet heel erg veel donkerder. maar ook nog steeds geen ongi te bekennen, heb 2 dagen beetje bruin verloren en daarbij is het gebleven..
    afwachten dus maar!

14. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even kijken naar de als dan... ik bedoel ook voor mezelf...wanneer was je mk... en hoelang heb je erover gedaan om naar deze staat van spanning te komen...

Ik weet dat ieder mens anders is... maar gezien ik pas ook een mk heb gehad ben ik natuurlijk heel erg nieuwschierig!

15. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    ik wil geen spelbreker zijn maar wellicht is het handig even contact op te nemen met je gyn. even bloedprikken en na 2 dagen herhalen dan weet je meer. als je geen negatieve testen hebt gehad en ze worden nu weer donkerder kan het zijn dat je toch even hcg vrij bent geweest en direct een ei had en weer opnieuw zwanger bent. maar het kan ook zijn dat er restweefsel zit waarvan je lichaam denkt dat het iets is en hcg gaat aanmaken. persisterend troboflast noemen ze dat, daar hebben ze mij ook op gecontroleert toen ik me 2e zwangerschap had. ik wil je dus absoluut niet bangmaken en de kans op mijn doemsenario is klein maar je kunt het beter uitsluiten door even bloed te prikken en te zien of je waardes bij een zwangerschap horen of blijven sluimeren.

16. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aloha op pagina 1 geeft Isis aan dat ze al een nega test heeft gehad...

17. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
  18. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    nee er staat bijna ;)

19. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahahaha... ok ok... bijna...

Maar.... even samen nadenken.... als er restweefsel zou zitten zou het dan niet op de bijna blijven hangen... en niet donkerder worden?

Ik bedoel... doemdenken kan altijd... iedereen (zeker na een mk) weet in zijn achterhoofd dat het mis kan zijn/gaan.... maar tot dat zeker is.... leef ik liever in hoop dan vrees....

20. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    nee want ik heb toen wel witte testen gehad en ze dachten desondanks toch eraan en ben er desondanks wel op gecontroleerd. 'gelukkig' was het achteraf iets anders.

ik vind het ook erg om te moeten zeggen hoor, maar ik was blij dat toen iemand mij de waarheid sprak ( daarom postje ook een vraag) ik had toen een soort gelijke situatie dus ik vertel mijn verhaal.

al hoop ik natuurlijk ten harte dat het bij Isis compleet anders is en ze gewoon lekker alweer zwanger is van een goede zwangerschap!!

Share This Page