Wij weten niet wanneer we zwanger geworden zijn, omdat ik gewoon de pil slikte was t nogal een verrassing en kwamen we er ook nogal laat achter (pas met 16 wk) Omdat het allemaal niet duidelijk was wanneer ik dan bevrucht zou zijn hebben ze de kleine opgemeten en zo een datum geprikt. Ik ben benieuwd wat er presiezer is voor de uitgerekende datum... een 'opgemeten kleintje' of een 'laatste menstruatie'.. Weet iemand dit??
Dat vind ik een goede vraag. Ik weet exact mijn laatste menstruatie, mijn eisprong (door ovulatietest) en dacht dus ook precies de dag van de bevruchting te weten, maar ik heb net een echo gehad en ik ben 5 dagen langer zwanger dan ik dacht.... Dus ik snap er niks meer van haha. Maar ik ga er maar vanuit dat die meting vrij nauwkeurig is. Dat zei de echoscopiste wel tenminste...
Aan de hand van mijn laatste menstruatie had ik zelf mijn uitgerekende datum op 26 augustus gezet. Door de echo's werd mijn uitgerekende datum 18 augustus. Ik ben bevallen op....26 augustus! Dus in mijn geval was mijn eigen cyclusberekening nauwkeuriger.
Opgemeten kindje is het meest betrouwbaar ALS het kindje rond de 12 weken is opgemeten Van je laatste menstruatie kan je wel uitgaan, maar vaak blijkt toch de eisprong op een andere dag te zijn gevallen dan gedacht en/of duurt de innestelling langer of korter dan in de boeken beschreven als gemiddeld. Vaak ben je dan langer of korter zwanger dan gedacht
Bij mijn dochtertje ben ik begin april 2008 gestopt met de pil, heb toen ook een ontrekkingsbloeding gehad. Half mei dacht ik dat ik ongesteld was geworden(dit bleek achteraf een innestelling). In juni raakte ik overtijd. En dus een dikke positieve test. Toen ik de 1e echo kreeg, dacht ik 9 weken te zijn, maar dit bleek al 12 te zijn. Nu bij deze zwangerschap was mijn laatste menstruatie wel heel zeker. Ik dacht ook 9 weken te zijn, maar was 8 weken en 5 dagen. Dit scheelt maar 2 dagen.
Oke dus als het verder dan 12 weken is, is meten ook niet meer helemaal betrouwbaar? Ik ben zo benieuwd, heb nu wel een datum gekregen maar voor mijn gevoel kan t zomaar een week of 2 eerder of later worden. Ik slik de pil een half jaar door, en was ergens eind febr. voor het laatst ongesteld .. maar als we daar van uit gaan zou ik op een hele andere datum de eisprong gehad hebben. Maargoed de pil zal daar ook wel in mee/tegen werken. Als ik uit zou gaan van mijn laatste menstuartie zou ik 1/12/2011 uitgerekend zijn. Maar na de metingen kwamen ze op 25/12/2011 dus dat scheelt nogal. Weet iemand of gebruik van de pil de eisprong kan vertragen oid?
Ik vind dat ook altijd moeilijk! Mijn laatste menstruatie was 17 maart uitgerekend vanaf daar is mijn bevallingsdatum 22 december. Uitgaan van de meting is mijn bevallngsdatum 2 januari nu zegt mijn vriend dat ze het niet nauwkeurig hebben gedaan van punt naar punt wat in die periode wel wat kan schelen. Nu loop ik al vanaf week 20 steeds 2 weken voor kwa groei en kom je dus uit op 22 december! We zullen allemaal moeten afwachten! Spannend!!
Voor jou is het ook spannend dus, ik liep juist weer een beetje achter met de 30 weken groeiecho.. dus ik weet t echt niet meer. Ik ben volgens de metingen 35 weken zwanger, maar volgens de laatste menstruatie (met daarna gewoon weer pilgebruik) 38 weken
Als je de pil slikt heb je geen eisprong. De menstruaties tijdens pilgebruik zijn dan ook geen echte menstruaties maar onttrekkingsbloedingen. Anticonceptiepil - Wikipedia Wanneer ben je met de pil gestopt dan?
Nee een normaal mens niet nee, ik wel al 3x zelfs . Ik ben nogal een geval apart. Toen we zwanger wilde worden van ons 2de kindje ben ik 2 jaar pilloos geweest... en toen raakte ik maar niet zwanger. We gaven de hoop op, ik weer aan de pil.. 2 maanden later was ik zwanger Vraag me niet hoe t kan, zelfs de Gyn. staat er versteld van.. maar blijkbaar heb ik de hormonen in de pil nodig om een eisprong te krijgen. De eerste is ook door de pil gekomen en nu de 3de dus ook weer. Ik heb in Febr. een stopweek gehad daarna ben ik pas gestopt toen ik er achter kwam dat we zwanger waren.. dus pas met ongeveer 16 weken zwangerschap. Ik kan dus niet zwanger worden zonder pil, maar wel met Vandaar dat er hierna ook bij of mijn man of bij mij een knoopje in gaat haha.
Ik zou mooi uitgaan van de echo's en dat je dus 35 weken zwanger bent! In jouw geval is het dus absoluut niet zeker wanneer je eisprong is geweest, dus kan je daar zeker geen uitgerekende datum-calculator op los laten.
hier nemen ze meestal de datum berekend op je laatste menstruatie als richt datum je kan altijd een latere innesteling of eisprong gehad hebben, mijn gyne zei ook dat bij 12 weken de definitieve datum is.. een vriendin van die telt haar 10 dagen er zelfs bij als uitgetelde datum en gaat voor de telling van hoe ver ze is op de groei vd baby tewerk.
Toen ik zwanger was van mijn zoontje hielden ze de laatste dag van de menstruatie aan. Dit scheelde 6 dagen met de echo. Nu houden ze bij mij de echo aan. Dit scheelt 1 dag met de dag van mijn laatste menstruatie. Ik heb het gevraagd waarom dat veranderd was. En sinds vorig jaar is dit veranderd omdat uit onderzoek bleek dat de echo´s toch vaker nauwkeuriger zijn.
Nee dat maakt niet uit want er zal met 16 wrken nooit een verschil gemeten kunnen worden van 3 weken.
Inderdaad.. Je kunt, omdat je de pil slikte, niet goed zeggen wanneer je laatste menstruatie is geweest, want dan is dan een ontrekkingsbloeding. En wanneer de eisprong heeft plaatsgevonden, kun je ook niet precies weten, omdat je dus de pil slikte. De termijn bepalen ze aan de hand van echo's tussen de 10-12 weken (soms ook 9-12 weken), omdat de meesten kindjes dan qua groei hetzelfde zitten en omdat ze het dan weer preciezer kunnen meten dan met bijv. 8 weken, want dan is het echt nog zo klein. Ik heb met de 1e ook een echo rond de 17 weken gehad, de 20 weken echo en daarna nog een echo met 22 weken, kwam allemaal op ongeveer hetzelfde neer. Hooguit eens 1 of 2 dagen verschil. Nu heb ik afgelopen week ook een echo gehad en kwam zelfs precies uit. Dus... Ga er maar vanuit dat die echo (redelijk) goed zit, hoor! Dat verschilt sowieso geen 3 weken. Bij de 1e werd ik overigens 3 dagen vooruit gezet en ben maar 1 dag later bevallen. Nu ben ik juist 3 dagen achteruit gezet (terwijl ik m'n eisprong precies wist, maar blijkbaar latere innesteling). Succes! En geniet er nog ff van!!
Bedankt, nou dan gaan we toch maar niet te ver van huis met de kerst haha Meer dan een paar dagen scheelt t niet dus als het kindje opgemeten is? Ben echt reuze benieuwd wanneer t gaat gebeuren, het maakt t wel extra spannend zo
Bij mijn eerste klopte de echo exact met wat ik had berekend (en geboren op de uitgerekende datum!) Bij mijn tweede bleek ik 1 dag verder te zijn dan ik dacht. Hier weinig verschil dus, maar ze houden niet voor niets de echo's aan dus ik neem aan dat dat betrouwbaarder is.