Hallo allemaal, Dit is het eerste echte bericht wat ik post. Ik zit met een paar vragen waarvan ik graag zou willen weten of jullie hier ook wel eens van gehoord hebben of meegemaakt hebben. Dinsdag 19-5 heb ik de eerste echo gehad en intake. Na eigen berekening had ik dan zo'n 7.4 weken moeten zijn. Bij de echo was het gelijk raak. Ze zette dat ding op m'n buik en het was te zien. Beetje draaien en ook een hartje te zien wat klopte. Toen ze ging meten kwam ze er niet helemaal uit, vooral omdat het vruchtzakje veel te groot was in verhouding. Vruchtje zelf dacht ze nu te meten dat ik 6.5 weken was. Maar het vruchtzakje zelf was al 8 cm. Wat weer veel te groot was. Nu zag ze vaag nog wat zitten, en twijfelt ze of er nog 1 zit. Omdat dit niet goed te zien was wilde ze een inwendige echo maken, geen probleem. Alles wat beter is doen we. Alleen het vreemde daar was dat er helemaal niks zichtbaar was. M'n baarmoeder kom ze zien. En een flinke cyste bij m'n eierstok. Maar in de baarmoeder niks. Daarna weer gewone echo, en gelijk een kloppend hartje te zien. Nu moet ik aankomende dinsdag weer terug om te kijken hoe en wat. Hebben jullie hier ervaring mee? Of eerder van gehoord?
Het kan zijn dat je bm naar voren gekanteld ligt, zodat je minder goed beeld hebt inwendig. Maar zorgen maken hoeft niet, zolang ze maar een mooi beeld ergens hebben.
Wauw wat een snelle reactie, bedankt. Ja ergens weet ik ook wel dat het wel goed zit. Maar toch zit je dan weer te malen in je hoofd. Ook vooral met het idee dat het er misschien wel 2 zijn. Vondt het alleen zo raar dat er niks te zien was inwendig. En kon zo 123 ook niet vinden waar t door kon komen. Maar mss dat m'n bm idd wel Nasr voren ligt. Want dat was meteen heel duidelijk.
Heb precies hetzelfde gehad. Met 8 weken inwendig niks te zien via de buik een heel mooi duidelijk beeld. Zelfs met een vervroegde 20 weken echo met 15 weken inwendig nog niks zichtbaar.
Had je een volle blaas? Want voor een inwendige echo moet je een lege blaas hebben. En je baarmoeder kan inderdaad wat gekanteld liggen. Als het kindje dan achterin ingenesteld zit, heb je minder goed beeld.
Bedankt voor jullie reacties! Ik had niet echt een volle blaas. Maar ook niet volledig leeg denk ik. Maar waarschijnlijk lag het dan gewoon ver weg verstopt en gekanteld. Ben benieuwd naar dinsdag. Dan weten we als het goed is gelijk of het er 1 of toch misschien 2 zijn.