Echo 6 weken, wat te verwachten?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door moonlightt, 16 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlightt

moonlightt Actief lid

10 mei 2014
    265
    26
    28
    Ik heb volgende week mijn eerste echo. Als het goed is ben ik dan precies 6 weken (of 6 weken en 1 of 2 dagen).

Wat kan ik verwachten van de echo?

De verloskundige vertelde dat ze eerst uitwendig een echo wou maken en als daar niet veel te zien is dan een inwendige echo.

2. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

13 sep 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had ook een echo met 6 weken en 1 dag.
    Wij zagen gelukkig wel een mooie kloppend hartje.
    Vk zei wel voor dat ik die echo kreeg het kan zijn dat je nog geen hartje ziet. Aangezien het nog vroeg is

3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Hier met 6 weken een vruchtzakje te zien met daarin een stipje met kloppend hartje/bloedsomloop. In ieder geval niets wat lijkt op een echte baby haha.

4. Colalight

Colalight Bekend lid

13 apr 2016
    588
    1
    16
    Eij zag twee vruchtzakjes met twee kloppende hartjes. Was met krappe 7 weken. Succes 😘😘

5. marlyj80

marlyj80 Actief lid

16 jul 2016
    498
    1
    18
    Bij mijn zoontje zagen we toen alleen een vruchtzakje en zagen we een kloppend hartje een week later. Nu zagen we met 6 weken en 3 dagen een kloppend hartje. Ik denk wel dat je een inwendige echo krijgt. Ik heb nog nooit een uitwendige echo gehad zo vroeg in de zwangerschap. Succes!

6. moonlightt

moonlightt Actief lid

10 mei 2014
    265
    26
    28
    Ik weet niet of jij hier antwoord op weet, aangezien jij een krappe 7 weken was bij de echo.
    Maar ik heb serieus vanaf het begin een voorgevoel dat het weleens een tweeling kan zijn. Al voordat ik zwanger was had ik bijvoorbeeld hele intense dromen over dat het er 2 waren.

Zou er tijdens de echo met 6(+) weken te zien zijn hoeveel het er zijn?

7. moonlightt

moonlightt Actief lid

10 mei 2014
    265
    26
    28
    Dus bij geen kloppend hartje mag je vaak de week erna terug komen om het nog eens te checken?

8. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Of je terug mag komen hangt er vanaf wat de reden is dat je voor zo'n vroege echo mag komen.
    Soms willen ze alleen kijken of het op de goede plaats zit.

Bij mij was bij 6 weken uitwendig alleen een vruchtzakje te zien en inwendig was toen een vruchtzakje met kloppend hartje te zien.
    Ik mocht vanwege bloedverlies zo vroeg komen.

Deel Deze Pagina