Ik heb maandag mijn 1e echo en ben hier toch wel behoorlijk zenuwachtig over. Echt alles gaat goed geen krampen en nog geen spatje bloed verloren ( lijkt me een goed teken). Alleen nu sinds een aantal dagen flink last van bandenpijn. Ik ben alleen zo bang dat ze er bij die echo achter komen dat het hartje gestopt is met kloppen en dat het vruchtje "overleden"( kan je dat zo noemen?) is. Ik droom er zelfs s'nachts van en zal blij zijn als het achter de rug is en alles goed blijkt te zijn. Komt het vaak voor dat een hartje niet klopt of zou ik het dan al eerder gemerkt hebben? Heb echt even wat opbeurende woorden nodig
Kan je alleen vertellen dat bijna iedereen deze angst heeft! Ik heb het ook nog steeds nu weer voor de 20 weken echo alleen dan gelukkig in wat mindere mate. . . Maar de eerste vond ik ook dood eng!
Hallo, Volgens mij vind iedereen de eerste echo super eng lijkt me heel erg normaal. Laat het een beetje over je heen komen en zoals jezelf zegt je hebt geen klachten en die buikpijn kan inderdaad bandenpijn zijn heb het zelf rond die periode heel erg gehad. Wat ik wel zou doen aangeven als je de echo gaat maken dat je super nerveus bent,ze kunnen je dan gelijk gerust stellen,en let maar op maandag heb jij gewoon een super goede echo gehad. Veel succes een maandag en zoek een beetje afleiding anders duurt het weekend wel heel erg lang. groetjes jeslin
hoi meid! Volgens mij heeft iedereen dit.! Zolang je geen bloed hebt verloren.. moet je vertrouwen op je eigen lichaam.. Dit is wat er tegen mij gezegt was.. Veel plezier maandag!
ik had deze angst ook! Mijn vk vertelde dat zoiets maar heel weinig voorkomt, veel vaker komt een mk spontaan op gang, zeker vroeg in de zwangerschap. Bij mij deed de beeb het gewoon hoor Sterkte!
Tja ik kan inderdaad alleen maar hopen dat alles goed is. Nu kan alleen manlief maandag misschien niet mee omdat ze de echo afspraak hebben verzet en hij zo kort dag niet zomaar vrij kan krijgen. Als het gaat mag hij een uur eerder weg, maar dat is dus nog niet zeker en dat zou betekenen dat ik alleen moet gaan. Nog iets om me druk over te maken. Nou ja het zal allemaal wel goed komen. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
ik had t ook hoor.we hadden bij de vk al t hartje gehoort.maar vorige wk 1e echo en alles was prima.je zagt hartje goed kloppen en hij was lekker aan t bewegen... maar omdat ik me niet zwanger voel, dringt t ondanks de echo nog niet helemaal door soms volgens mij.
He inkie, fijn te horen dat je je niet zwanger voelt maar het wel bent! Het blijft vreemd een zwangerschap!
alles is super gegaan! Heb een inwendige echo gehad en alles super goed kunnen zien. Heb het hartje nog niet gehoord maar heb het wel zien kloppen. Heb een foto in mijn album gezet. Deze is niet zo heel erg duidelijk maar je kunt wel duidelijk een kindje onderscheiden.
Heb vandaag iedereen die ik tegenkwam op het werk de echo laten zien. Nu voel ik me pas echt zwanger en kan ik genieten. Het voelt nu pas echt.