Hoi allemaal, 2 juni was de mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie. 22 juli heb ik mijn eerste echo. Ik vind dit enorm spannend! Zeker imdat dit mijn eerste zwangerschap is. Weten jullie misschien hoe ver ik op mijn eerste echo ben? En wat kan ik verwachten? Ik hoop op goed nieuws en hopelijk voor een kloppend hartje. Wie kan me wat meer vertellen? Bedankt! Xxx LenteVlinder
Ik reken nu snel dat je dan 7 weken bent. Geloof dat de echo dan een kloppend hartje laat zien, vruchtzakje en een mini womrpje? Om uit te rekenen wanneer je ongebeer bevalt en op welke datum je hoeveel weken bent : Alles over Kinderen: bepaal de uitgerekende datum, huidige zwangerschapsduur en datum van conceptie
Je loopt zo'n beetje gelijk met mij. Mijn laatste dag was 5 juni met een cyclus van 24 dagen. Je mag wel vroeg voor een echo.. ik heb de eerste met 9 weken (3aug).
Wat leuk Mientje, dank voor overige reacties. Doen ze dan een uitwendige of inwendige echo bij de eerste keer? Ik kan niet wachten
Ik denk in jouw geval inwendig omdat het zo vroeg is.. weet het niet 100% zeker hoor. Wellicht dat ze eerst uitwendig proberen?
Hebben ze er niets over gezegd? Als uitwendig geprobeerd wordt kun je beter een volle blaas hebben, terwijl voor inwendig je weer een lege blaas moet hebben.
Bij mij was de 1e echo uitwendig. Hadden ook duidelijk gezegd dat mn blaas vol moest zijn. Nou succes als je zenuwachtig bent en eigenlijk naar de wc wil. Je wilt dat die echo goed lukt dus plassen stel je nog wel even uit. 2e echo moest ivm nauwkeurig berekening hoe lang we zwanger waren en dat was in eerste instantie uitwendig (dus volle blaas) maar toch naar inwendig over gegaan.
Ik moet vanmiddag. Ik ben denk ik 7 weken (ivm bloedverlies mag ik eerder) Ze gaan het uitwendig doen omdat het zo vroeg is dus met een lege blaas.
Inwendige echo gehad, wat een ervaring! Ipv 7,1 week ben ik nog maar 6,3. Heerlijk om het hartje te horen en zien kloppen 💕💕