1e echo i.v.m. erge buikpijnen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Rosalyn, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hallo dames, al vanaf 4/5 mei telkens in de nacht krampen die naar de lies en de bovenbenen trekken. Toen gelijk contact opgenomen met de gyn ivm met mmm. 1e ronde chlomid en had 22 april een knaller van een ovulatietest, wat ons nu zou brengen op week 7 van de zwangerschap met volgende week de eerste echo gepland. Nu zijn de buikpijnen met vlagen ook overdag en toch besloten weer te bellen naar de gyn. Mochten vandaag langskomen op de triage! Hartstikke spannend, een inwendige echo. De gyn kon de bm en het vruchtje moeilijk op beeld krijgen en maakte een schatting dat de vrucht nu 2,3 mm zou zijn. Erg klein wanneer je 7 weken zwangerschap zou verwachten. Nu maak ik mij dus heel erg zorgen, al hoewel de gyn zelf niet ongerust klonk! Mogen volgende week gewoon nog op de geplande afspraak komen. Iemand die zijn ervaring zou kunnen delen. Iets in mij zegt dat het fout gaat lopen.. Ik zal de foto even bijvoegen!:(

2. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Had je wel al een kloppend hartje? Ik had met 6w en 2 dagen vruchtje met hartactie Hoop voor jevdat goed blijft gaan

3. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Nee geen hartactie, maar ze kreeg het allemaal erg slecht in beeld, was lekker aan het roeren tijdens de inwendige echo. Moet zeggen dat ik erg moest plassen maar het niet durfde te zeggen op het moment. Allemaal erg spannend en zo weinig van te zeggen.

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoe moeilijk ook als de gyn geen gekke dingen heeft gezegd dan hoef je je denk ik ook echt geen zorgen te maken (makkelijker gezegd dan gedaan) persoonlijk vind ik je vruchtzak groot genoeg en zou zomaar kunnen dat met zoveel vruchtwater de kleine lekker verstoppertje aan het spelen was :D:D dus ik zou mij houden aan wat de gyn heeft gezegd volgende week zie je alweer heel veel meer

5. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    je reactie doet me goed! Ja je ziet van alles op het moment dat je daar binnenstapt en in de auto denk je las ooh hadden we dit niet of dat niet al moeten zien. De gyn zei niets scheikbarends enkel dat het wat klein was. Volgende week hopen dat t gegroeid is! Denk wel morgen voor de gemoedstoestand een kv2v5 doen:)

6. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hierbij het resultaat van de kv2v5. Heb zelf t idee dat hij minder knalt! Wat gaat deze week langduren! Iemand tips, heb al geel de keuken gesopt om de tijd door te komen hihi :)

7. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Je moet in ieder geval stoppen met testen.
    Testen geeft je helemaal geen zekerheid of duidelijkheid.

Meer zwanger kan je niet worden toch?

Plus dat je nu bij de termijn komt dat je hcg zo hoog is dat een test dat niet meer kan opvangen en dus automatisch lichter word.

Enige wat je kan doen is afwachten.
    Afleiding zoeken en vooral over je gevoel praten.

8. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Je baarmoeder is echt groot genoeg hoor en ik zie ook iets van een vruchtje doorschemeren... Als je nodig moest plassen kan het beeld ook vertroebeld zijn door je blaas... Sowieso is mijn ervaring (weet niet hoe dat bij anderen is) dat bij de gyneacoloog veel minder goede echo's werden gemaakt dan bij de vk.... Bij ons kon de gyn eerst ook niet veel zien door de vele miskramen was ik erg onzeker dus de vk praktijk gebeld mocht dezelfde dag komen voor een echo en we zagen een kindje met alles erop en eraan ;)...

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik had in je andere topic al gereageerd. Voor 7w is 2.3mm echt te weinig. Ik ben dus bang dat het geen goed nieuws is, hoewel ik van harte hoop dat het wél goed zit!

10. Ikke88

Ikke88 Actief lid

15 dec 2014
    327
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik hoop echt het beste voor je! Ik heb vorige week met 7w4d echo gehad en het vruchtje was al 1,3 cm met kloppend hartje zelfs uitwendig..
    Ik ben ook echt bang dat als het inwendig is geweest en slechts zo klein dat het ook niet heel veel goeds betekent:(
    Ben je miss minder ver dan gedacht? Je baarmoeder ziet er wel opzich weer groot uit!
    Ik duim voor je!

11. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Ik had met 6 weken 4 dagen uitwendig een echo en bij mij ziet het vruchtje er op de foto ook groter uit dan bij jou.. sorry hoop echt dat het goed zit en ga hard duimen voor je.

12. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Zeker voor een inwendige echo vind ik het beeld erg slecht.
    Gezien je termijn had je duidelijk een vruchtje met kloppend hartje moeten zien.
    Bij 6,5 een uitwendige echo gehad, met daarop duidelijk zichtbaar vruchtje en knipperend hartje.
    Hoop heel erg dat jouw gyn gewoon een mindere dag en minder goede apparatuur heeft en dat het goed zit.

13. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik ben helaas een expert in miskramen en heb er 9 gehad waarvan ik er bij 3 een echo heb gehad voor dat het mis ging .
    bij die miskramen was elke keer wel een vruchtje te zien maar te klein voor het termijn . elke keer liep dit helaas niet goed af, bij mijn was het niet goed groeien van het kindje dus geen goed teken.

bij deze zwangerschap had ik het er over met mijn gyn, dat hij soms ziet dat en vruchtje te klein is voor het termijn tijdens een echo en
    dan opeens 2 weken later een kindje op goed formaat is met hartslag. alleen gaf hij wel aan dat dit meer een uitzondering is dan een normaal verloop.

ik hoop dus dat jij net bij de groep hoort waarbij de kleine volgende week gewoon goed gegroeid is . succes met af wachten.
    ik had je graag een ander bericht getypt maar denk dat je aan eerlijkheid het meeste hebt!

Deel Deze Pagina