Wie o wie? Ik heb met 7 en 9 weken een inwendige echo gehad. De laatste keer zei de gynaecoloog dat ze het deze keer uitwendig zou gaan doen... Ze heeft niets over een volke blaas gezegd, maar ik lees dat wel overal! Moet ik met 13 weken met een volle blaas naar de gynaecoloog voor een echo? Anyway, ik dacht dat na de cruciale eerste 12 weken de zenuwen minder zouden zijn, maar niets is minder waar! Ben weer nerveus...
Bij de vroege pretecho zeiden ze van wel, maar mijn vk zei er dan weer niks over.. Ik zou het voor alle zekerheid gewoon doen!
HIer werd het wel aangeraden. Dit omdat het de baarmoeder wat omhoog drukt en daardoor een mooier beeld geeft
Nooit geweten! Haha. Hier dus ook met een lege blaas heen gegaan en met 11 weken konden ze het prima zien uitwendig. Succes vandaag!
Waarschijnlijk is het met 13 weken niet meer nodig, maar je kunt natuurlijk altijd voor de zekerheid zorgen dat je wat in je blaas hebt. Hier met 10 weken de eerste uitwendige echo gehad. Ik had echter op een inwendige gerekend en had dus een lege blaas. Ik ben niet de dunste, maar had ook met een lege blaas met 10 weken een mooi beeld. Dus dat zal met 13 weken dan vast ook het geval zijn. Succes!
In principe niet nodig, ze kunnen het met dit termijn prima zien. Enne over die zenuwen.. Die blijven hoor geniet ervan!!
Bij ons wordt geadviseerd om tot 14 wkn met een iets volle blaas een echo te laten maken. Het staat zelfs op A4-tjes op t toilet. Het verschilt dus per VK/gyn
Ik moest ook met volle blaas, maar toen de VK t echo-apparaat op mn buik zette, bleek mn blaas zó vol dat ze niks meer kon zien omdat de blaas alles vervormde Dus toch maar eerst ff gaan plassen
Als de gyn / vk een beetje goede apparatuur heeft is het niet nodig, mits het je eerste is, dan wil de baarmoeder nog wel eens minder snel groeien en nog net niet boven het schaambeen uitkomen. Bij m'n eerste met ruim 13 weken nog inwendige echo gehad, omdat ze het van buitenkant minder goed in beeld kregen. Bij de daarop volgende zwangerschappen al vanaf 6,5 / 7 weken uitwendige echo's gehad.
Bedankt voor jullie reacties! Met volle blaas heen gegaan, maar moest zolang wachten, dat ik toch moest plassen in het ziekenhuis voor de echo! Maar het is gelukt...