Hallo meiden, Even een vraagje, 28 november heb ik een intake-gesprek. Daarna bij 10 weken een termijnecho. Is dit dan altijd inwendig of uitwendig? Ik las net hier boven bij de algemene informatie dat dit t/m 12 weken inwendig is. Hoe was dat bij jullie? En krijg je dan ook gelijk een foto mee? Die je vol trots aan iedereen kan laten zien? X Neia
Ik had een inwendige echo met 8 weken. Ik heb gewoon gevraagd of ik een foto mee kon krijgen! Dat is dus gelukt. Maar het ligt er dus gewoon aan waar je heen moet. Want soms gaan ze eerst een uitwendige proberen. Bij het echo-bureau waar ik heen moest, doen ze standaard een inwendige als je minder dan 10 weken zwanger bent.
Ik heb met 10 weken een uitwendige echo gehad. Ze probeerde het eerst zo, mocht ze niets zien, zou ze alsnog inwendig doen.... en drie foto's meegekregen!
Bedankt voor jullie antwoorden. Typisch dat het overal anders is. Bij het intake-gesprek ga ik het gewoon vragen, als ze het niet zelf verteld, dan weet ik natuurlijk ook of ik met een lege of volle blaas moet komen. Ik kan bijna niet wachten totdat ik ons kleine wondertje te zien krijg, en het hartje hoor! Maar ik zie stiekem wel tegen een inwendige echo op. We zullen zien. X Neia
Ik zag ook erg tegen een inwenige echo op, dus ik had nog gebeld of het inwendig of uitwendig zou zijn. Toen zeiden ze tegen me, dat als ik maar zorgde dat mn blaas goed vol was, dat ze het wel uitwendig zouden kunnen zien. En dat is gelukt Ik was toen 9 weken en 4 dagen. En heb ook fotootje meegekregen.
Bij mij probeerden ze eerst uitwendig (hoe ver ik was was onzeker) toen er niets/weinig te zien bleek, is ze overgegaan op inwendig! Stelt weinig voor hoor!
Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad bij 10 week en 5 dagen. Ze heeft het eerst uitwendig geprobeert, maar omdat het kleintje zo ongelofelijk veel bewoog kon ze de grootte niet meten en moest het alsnog inwendig. Stelt echt niks voor en de foto's zijn veel duidelijker dan de uitwendige!(zie mijn album) Groetjes Greetje
Wow wat mooi Greetje. Je hebt me helemaal overtuigd; ik wil een inwendige echo! Nee hoor geintje ik wacht wel af wat de VK bij ons doet. Maar ik kan echt bijna niet wachten, duurt helaas nog even. Maar het wachten wordt dan echt beloofd. Je foto's zijn echt prachtig! Dat is jouw kindje! X Neia
Hallo, Ik heb met zowel 7 weken als 11 weken een inwendige echo gehad. Bij de eerste echo met 7 weken viel er uitwendig gewoonweg niets te zien, dus bleef er weinig anders over dan een inwendige echo. Het valt echt reuze mee hoor! De staaf is maar heel dun en krijgt netjes een condoom om. Daarbij krijg je inderdaad hele duidelijke foto's! Altijd leuk, toch? Met 11 weken was het beeld erg onduidelijk, dus hebben we weer een inwendige echo gehad. Ach, ik was al lang blij dat ons kindje "het nog deed". Ik had al weken bloedverlies gehad, dus was bang voor een miskraam. Inmiddels al weer bijna 22 weken zwanger! Diana
Volgens mij hangt het ook samen met de dikte van je eigen buik. Als je zelf een beetje vetlaag hebt is het beter om inwendig te kijken. Mijn echo met 9w2d was uitwendig en alles prima te zien :-D Hartje klopte en kindje bewoog lekker!
Bij mij (vandaag, dus pas 7 en een halve week) was het gewoon uitwendig en dat was goed te zien en ook op te meten. Maar het hangt denk ik van veel factoren af. Ik kreeg fotootjes en zelfs een DVD mee, maar dat is denk ik bij elke echoscopist anders. Oja, nog even een opmerking: mijn blaas was behoorlijk vol (niet expres, maar ja, dat heb ik nou eenmaal wat sneller de laatste tijd, met name 's ochtends). Maar daar hadden ze eerder last van dan dat het handig was (hij lag een beetje in de weg). Dus volgens mij hoef je niet te zorgen dat je blaas vol is...