1e echo kiezen op 10 of 12 weken?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Buikje0, 26 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Ik vroeg me af, hier in de stad doen ze de 1e echo (termijn-echo) tussen de 10 en 14 weken.

Waar zouden jullie voor kiezen?

De echo met 10 weken, zodat je zo snel mogelijk een het hartje kan zien kloppen. En dus i.i.g. de zekerheid hebt dat het hartje echt klopt. Of toch met 12 weken zodat je meer van het kindje kan zien? Of nog iets later?

Bedankt voor het meedenken alvast!:)

2. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Bij 10 weken, zodat je weet of alles goed is.
    Tussen 10 weken en 12 weken is ook weer niet zoveel verschil en met 20 weken (18-22) krijg je alweer de volgende echo.

3. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Hier doen ze het vanaf 10 weken. Bij mij vertelde ze dat je het kindje dan ook al redelijk kan zien.

4. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Daar neig ik zelf ook het meeste naar idd (10 weken), die onzekerheid is maar niks;)

Is de kans groot dat hij dan uitwendig gemaakt wordt?

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ze zullen eerst proberen een uitwendige echo te maken, mochten ze het niet helemaal goed kunnen zien dan zullen ze een inwendige echo doen. Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook rond de 10 weken de eerste echo. Ze kon het toen wel zien uitwendig, maar gaf aan dat ze inwendig een beter beeld zou hebben en dat dat ook weer mooiere plaatjes zou geven. Had er niet zo veel moeite mee, ze deed het heel discreet en dertig weken later zou ik er heel wat minder florissant bijliggen ;)

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.988
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou het rond de 13e doen.
    Met veel geluk kan dan zelfs het geslacht al gezien worden dmv de nub theorie

7. Dana

Dana Niet meer actief

ik heb het met 10 weken laten doen, toen bleek dat ik 9.6 weken was en mocht ik nog een keer 2 weken later :D dit omdat de termijn het meest betrouwbaar is vast te stellen tussen 10 en 12 weken (en alle weken daarna natuurlijk).

8. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Met 10 weken! Stel je voor dat het niet goed zit, en dat hoop ik echt niet voor je, dan heb je zo snel mogelijk duidelijkheid.
    En daarna kan je gewoon lekker gaan genieten (ervanuitgaand dat alles mooi klopt :))!

9. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik heb een echo gehad met 8, 10 en 12 weken. Als je zo lang kan wachten zou ik wachten tot 12 weken. Bij mijn echo's zat er een duidelijk verschil tussen de 10 en 12 weken.

10. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Ik heb een echo gehad met 10 weken en met 12 weken. Ik vond dat er in die 2,5 weken al heel duidelijk een verschil was hoor! Ik zal de foto's plaatsen, dan kun je het zien. De 10 weken was de termijn echo en de 12 weken de combinatietest (kozen we zelf voor). De eerste echo is van 7-10 en de 2e echo is van 25-10

11. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Zou ook voor de 10 weken gaan.

12. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wow, die foto's zijn echt mooi. En wat een verschil!

Het blijft lastig kiezen, ik weet niet of ik überhaupt de keuze heb. Al neem ik aan van wel enigszins. Maar de angst dat het straks toch niet helemaal goed zit, is er wel. En om dan 2 weken extra te wachten.. lastig lastig:)

En ik hoopte al dat het uitwendig kon, snap ook wel dat ik me over die angst heen moet zetten want bij de bevalling zal het ook gebeuren.. Maar ik heb nog even tijd:D.

Ik ga over een week i.i.g. de verloskundige bellen om een afspraak te maken.

Heel fijn al die reacties!:)

13. frummel1986

27 dec 2011
    28
    0
    0
    Ik krijg met 8 weken een echo EN een rond de 10-12e week. Heel fijn! Heb je toch wat eerder zekerheid. Dit was gewoon een voorstel van de vk. Dus ik zou zeggen; gewoon even vragen!
    Voor mij begint het al op te schieten; nog 9 daagjes wachten!
    Voor de mensen die bang zijn voor een inwendige echo: ik heb er al eens een gehad (bij de gyn omdat ik soms wat bloed verloor tussen de menstruaties in). Het valt allemaal reuze mee, stelt eigenlijk allemaal niet zoveel voor. En als ik er dan aan denk dat ze alles veel beter kunnen zien, hoop ik er eigenlijk stiekem een beetje op! :p

14. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Wel apart, bij mij hebben ze er alvast 1 ingepland op 8 weken en 3 dgn. Intake is met 6.4 weken. Is er al wat te zien op de echo met 8 weken? En krijg je dan alleen nog die van 20 weken of ook nog met 12?

15. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik zou 12 weken doen. Je ziet dan al veel meer en je hebt sneller weer een volgende echo ;).

Deel Deze Pagina