Zwangerschapsdiabetes

Discussion in 'Zwangerschap' started by MamalovesJ, May 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    Hoi meiden,

Vanochtend urine ingeleverd bij de huisarts,
    en er kwam zwangerschapsdiabetes uit.

Nu had ik dit niet bij mijn eerste zwangerschap, en ben ik er ook totaal niet bekend mee...Wat moet er nu gebeuren?

De ha is nog in overleg dus hij kon me helaas nog niet veel vertellen,
    al ben ik wel wat geschrokken, want dit zag ik totaal niet aankomen...

Meiden met ervaring? Kan je hierdoor wel de 40weken uit zitten?
    Of zijn de meeste eerder bevallen?

(Kindje lag nu trouwens wel voor op de groei, met de laatste echo)

2. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Je zult vaker in de gaten gehouden worden. Zowel jij zelf als je kindje. En wss zal je kleine eerder komen of gehaald worden, ligt er maar net aan hoe de rest van je zwangerschap verloopt.

Als jou kindje nu enorm hard groeit vanwege de zwangerschapsdiabetes, zul je vaker echo's krijgen en ctg's om te kijken of je kindje zich nog wel prettig voelt. Voelt je kindje zich niet prettig, dan zullen ze over gaan op het halen van de baby, dit kan zijn een keizersnede op afspraak, een spoedkeizersnede met ruggenprik of al gehele narcose, of mss zelfs wel gewoon inleiden.

Ik zie dat je nu 32 weken zwanger bent. Als ze het niet zullen vertrouwen zullen ze dat spoedig aangeven en mss al wel overstappen op longrijpingsspuiten. (dan moet het wel heel ernstig zijn hoor) Tegen de 34 weken zullen ze dit niet meer doen.

Ze zullen zeker gaan proberen beeb zo lang mogelijk binnen te houden, wees daar maar niet bang voor.

En als je het zelf ook maar even niet vertrouwd, qua bewegingen van je beeb etc hang alsjeblieft gelijk aan de bel!

Loop je bij een vk of gyn?

3. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    Dankjewel voor je uitleg.

Ik loop nu bij de Vk, kreeg al wel regelmatig echo's in het ziekenhuis.

Ik heb toch maar even ook de vk gebeld en die geven aan nog een test te willen doen in het ziekenhuis op nuchtere maag...

Vind het toch wel een beetje spannend nu al die onzekerheid, wacht nu ook op een telefoontje van mijn ha...

De kleine ligt voor mijn idee nog niet heel veel voor op de groei, hij woog nu rond de 1900gr (dus volgens mij normaal)?

Krijg je juist meer grote baby's door zwangerschapssuiker?

4. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Ik word ook in de gaten gehouden voor zwangerschapsdiabetes ivm mijn overgewicht. Bij mijn zoontje nergens last van gehad trouwens. Zover ik weet is dat als je het hebt ze gaan kijken naar hoe ernstig het is. Heb je boven een tot bepaalde waarde proberen ze eerst doormiddel van dieet je suiker lager te krijgen, ook.kun je tabletten krijgen en zijn de waardes echt te hoog kun je zelfs insuline moeten spuiten. Vaak leiden ze toch wel in en laten om het onder controle te houden ze je niet langer dan 40 weken lopen omdat kindjes vaak wat groter zijn dan gemiddeld. Zo was mijn zoontje 9 pond geschat en zijn we met 40 weken ingeleid. Bij deze zal ik ook niet veel langer dan 40 weken lopen omdat ze weer een groot kindje verwachten. Nu zitten grote babys in onze familie en heeft het niets met diabetes te maken hoor.

5. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    Dankje MamaMel, Ik heb er echt totaal geen ervaring mee,
    en ben heel benieuwd hoe dit allemaal gaat verlopen...
    Of het echt een grote baby word dat is afwachten, ik krijg gelukkig donderdag weer een extra groei echo.

Wow jou kindjes zijn inderdaad groot geboren!
    Viel mij ookal op dat ze bij elke echo zeggen wat heb je veel vruchtwater.

Trekt suiker na de bevalling weer weg?

6. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Ja mijn zoontje was echt groot haha. Ik verwacht dat dit kindje ook rond die 9 pond zal zijn haha. Zowel mijn man als ik waren 9 pond bij geboorte, mijn vader en broertje waten 10+ pond hihi. En laatst hoorde ik van mn oma dat mijn ooms en tante ook 8 a 9 pond waren dus als ik nu een kleiner kindje krijg zou ik denk een paar keer checken of het toch echt wel die van mij is haha.

Wel leuk je kindje extra zien he. Hier donderdag de 20weken echo!
    Misschien heb je iets aan deze link:Zwangerschapsdiabetes | Diabetes Fonds

7. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    Dankje voor de link. Ga even goed lezen :)

Haha, Nou je weet iniedergeval dat je grote kindjes maakt :)
    En als het in de familie zit :)

Spannend de 20 weken echo!Hopelijk is alles goed met jullie kleintje.

Mijn dochter was wel te licht bij de geboorte, dus dit zal echt het tegen over gestelde worden als mn zoontje een stuk zwaarder zal zijn.

8. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Ow dat zal inderdaad wel gek zijn ja. Al heb ik eens begrepen dat jongens vaak al wat groter zijn hihi. Laat je nog even weten wat de ha zei :)

9. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    Nou uiteindelijk heb ik zelf gebeld
    Ze wouden eigenlijk dat ik morgen weer kwam
    Om dus nog een keer te testen. Maar heb al een verwijsbriefje
    Van de vk voor het ziekenhuis. Krijg morgen daar een test.
    Alleen de vk zei dat het 3 dagen duurt voor de uitslag?

Er word twee keer geprikt dan duurt de uitslag toch niet zo lang?

Is de suiker bij jou snel weg gegaan na de bevalling?

10. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Ik had dit bij mijn eerste ook!
    Ik kreeg een soort dieet en moest zelf elke keer suiker prikken..
    Kreeg ook extra echo's voor zijn groei..
    Ben zelf wel te vroeg bevallen

11. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    Ik heb vanochtend een test(suikertest) gehad in het zkh
    ik ben benieuwd wanneer ik de uitslag weet? Dit hebben ze namelijk niet verteld...

12. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hoi, wat voor test moest je doen? vingerprik of buisje bloed. Bij mijn zoontje dagcurve gehad dat was 3x buisje bloed op een dag en kon dan inderdaad na paar dagen bellen. Deze zwangerschap 2x vingerprik met glucose drankje jakkes. Toen kreeg ik meteen de waardes te zien. Ow en ik heb geen suiker gehad hoor, tot nu ook nog niet. Dus ook geen ervaring met hoe snel het weg is na de bevalling.

13. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0

Oh sorry dat heb ik dan verkeerd gelezen :)

Ze hebben 2keer bloed geprikt, en kreeg daarna ook een vies drankje, waarna ik 2uur moest wachten op de volgende prik...
    Ik heb helaas nog niks gehoord, maar hoor al van meerdere dat de uitslag snel bekend is. :(
    Helaas is de vk nu alleen bereikbaar voor spoed en niet voor dit soort vragen...:(

Dan wist jij de uitslag wel heel snel?

14. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Ja ik kreeg een prikje in mn vinger de laatste keer en dan doen ze meteen druppeltje bloed op een aparaatje dat de waarde kan lezen. Veel handiger dan die buisjes :). Hopelijk krijg je snel de uitslag!

15. masu

masu VIP lid

Jan 5, 2010
    7,185
    0
    0
    Brabant
    Hoop dat je snel duidelijkheid hebt! Ik heb gisteren laten prikken, precies zoals jij het omschrijft. Om 11 uur ging ik weg uit het ziekenhuis en om 14.00 uur heb ik gebeld voor de uitslag. Misschien gewoon zelf even bellen maandag als je nog niks hebt gehoord?

16. Nogeventjes

May 13, 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me ook aan bij de zwangeren met zw.diabetes.
    Ik kreeg bij het drankje geen vingerprik maar gewoon bloedprikken en daardoor meteen de uitslag. Toen die te hoog bleek kon ik direct door naat de diabetesverpleegkundige en kreeg meteen testmateriaal mee. Dus ik denk voor jou haast...geen bericht is goed bericht. Maar kan me voorstellen dat je zekerheid wil. Idd gewoon even bellen.

Mijn waardes blijven met strikt dieet gelukkig erg mooi. Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik de niet prikdagen wel eens iets meer schipper. Hebben jullie dat ook?
    En zondigen jullie wel eens flink met bijv een bord pasta of patat?

17. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ik heb ook diabetes type 2.
    Dat is dus de reden van mijn 7 miskramen.
    Nu ben ik weer zwanger en spuit sinds gisteren 6 eenheden insulatar voor het slapen gaan en 10 eenheden per keer van de blauwe pen.

Ik ben 7 weken zwanger.

18. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb op een woensdag laten prikken (buisje) en daarna het drankje en weer buisje laten prikken, en op maandag werd ik pas door de vk gebeld dat ik toch zw diabetes zou hebben, de waarde was te hoog.

Nu nergens meer last van, maar dat is een ander verhaal, bedoel dus te zeggen dat er best een aantal dagen overheen kunnen gaan.

Liefs,

19. Nogeventjes

May 13, 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nergens meer last van? Moet je nog wel curves bijhouden?

20. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Moet nog één keer in de week dagcurve doen van nuchter, na ontbijt, na lunch en na avondeten. Verder niet meer en die waardes zijn altijd prima. :)

Liefs,

Share This Page