Hoe vind ik een verloskundige? Praktijk? ziekenhuis?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door niva, 21 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ik lees overal verhalen over verloskundige bellen e.d. maar ik dacht dat zoiets via de huisarts ging. Niet dus?
    Hoe vind ik een verlkoskundige kan hier in de buurt? telefoonboek? ziekenhuis/ praktijk?..sorry voor de stupid vragen maar ik weet echt helemaal niks..

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij ons stond er een verloskundigenpraktijk in t plaatselijke krantje. Deze heb ik gebeld en ik kon een paar weken daarna terecht. Huisarts heb ik gebeld om in te lichten dat ik zwanger ben ivm evt medicatie ofzo. En t ziekenhuis bel je als je een echo wilt/krijgt. Tenminste zo was t bij ons.

3. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    ik heb in de gouden gids gekeken! toen ik belde is mij van alles uitgelegd!

succes!
    liefs elfje

4. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    In Amsterdam is het zo dat je niet bij een willekeurige VK langs kunt. Maar je kunt dan een willekeurige bellen en dan krijg je wel vanzelf te horen of je wel of niet bij die terecht kunt of niet.
    Bij ons is het dan ook zo dat de VK beslist of je een echo krijgt of niet.

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ja hier ook, ik heb opgezocht in het telefoonboek welke het dichtstbij was, je moet er ook op het laatst nog vaak en heh, en daar een afspraak gemaakt. Nik smoeilijks aan :D

6. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    dank je wel voor jullie antwoorden, ik ga vanmiddag maar eens wat vk'en bellen dan denk ik maar. Zijn er nog specifieke dingen waar je rekening mee moet houden of die je moet afwegen bij het bellen/ kiezen van een vk ? Bijvoorbeeld de afstand zoals Maisy zei...en worden bijvoorbeeld alle vk'en vergoed ?

7. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    www.knov.nl

hier kun je zoeken naar verloskundige door postcode van je in te typen

8. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Je hoeft denk ik niet echt ergens rekening mee houden. Als die VK maar naar je zin is.
    Als je tenminste niet speciale wensen hebt.
    Heb je dat wel, kun je beter van te voren even vragen of ze dat doen of niet.
    Denk hierbij bijvoorbeeld aan bevallen in water. Naar wat ik heb begrepen doet niet iedere vk dit?

9. Niet meer actief

telefoongids

10. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Wij hebben hier maar 1 praktijk met diverse verloskundigen. Telefoonnummer via assistente van de dokter gekregen. Meteen gebeld en donderdag heb ik de eerste afspraak..

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Wij hebben ook maar 1 praktijk, dus hier is niks te kiezen.

12. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    Kom dagelijks op weg naar de bus langs de praktijk, dus wist wel waar ik moest zijn. Via een vriendin wist ik dat ik niet eerst de huisarts hoefde te bellen. De informatie van de praktijk gaat automatisch naar de huisarts.

13. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Nou ik heb er inmiddels een kunnen vinden en een afspraak voor dinsdag kunnen maken..toevallig zit ze een dorp verderop maar woont ze in
    hetzelfde dorp als mij, dus als de nood hoog is is ze lekker dichtbij :)

Succes jullie met de eerste afspraak

14. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb een aantal adressen gekregen via mijn huisarts. Ik had van tevoren wel wat adressen opgezocht. Maar degene die het dichtstbij was en die ik eigenlijk wilde bellen bleek niet helemaal ok te zijn volgens de huisarts.

Ze hadden niet zo'n goede ervaring met deze praktijk, dus heb ik me maar bij een andere praktijk aangemeld.

15. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    bij mij in de huisartsen praktijk is ook een verloskundige praktijk dus tegen die tijd hoef ik niet te zoeken.
    Het heet bij ons in Amstelveen diensten centrum en daar zit van alles onder een dak.
    Maar in de gouden gids kan je zoeken en ook denk ik in de gemeente gids.

Doei Teddy.

Deel Deze Pagina