Goedenavond, hierbij wil ik weer even een vraagje stellen. sinds 2 weken heb ik behoorlijk pijn in mijn onderrug. Bij het lopen, zitten en zelfs al als ik op mijn rug lig en even wil gaan verliggen moet ik met mijn handen ondersteunen omdat het anders zo'n pijn doet. Sinds een klein weekje heb ik ook pijn in mijn liezen. voornamelijk links. Dit doet eigenlijk constant pijn en wat meer bij het lopen. Ik merk ook dat ik soms echt even mank loop van de pijn. Kan dit met mijn zwangerschap te maken hebben of met mijn toch al zwakke rug. en wat kan ik er tegen doen. ik ben al naar de huisarts geweest en deze stuurde mij weer terug naar de manueel therapeut. Hoop dus dat dat helpt, maar wil ook graag jullie advies hierin. groetjes Debby
Hoi deb, Ik ben het met je huisarts eens, Ga naar een therapeut. Mag ook een gewone fysiotherapeut zijn. In de zwangerschap word het kraakbeen in je gewrichten weker hier door onstaat er meer beweging in bijvoorbeeld je bekken. Dit kunnen de klachten veroorzaken! Niet mee blijven lopen hoor! Groetjes Imke