Hallo dames... Vandaag had ik mijn eerste echo (termijnecho). Hij werd inwendig gemaakt. Al meteen zagen we een 'vlek' ....dus ik was alvast blij dat er 'iets' zat! Alleen de gyn zei... Óf het is nog zó jong dat we nog geen vruchtje zien(4 weken)...of het wordt een miskraam... Dat kon ze dus niet zien. Nu hebben ze vandaag mijn bloed geprikt om de hCG waarden te bepalen. Volgende week meot ik weer bloedprikken,en mede aan de hand daarvan gaan ze kijken of mijn zwangerschap nog bezig is,of dat ik een miskraam krijg. Volgende week krijg ik dan mijn 2e echo,om te kijken of we dan wel iets kunnen zien. Ergens denk ik bij mezelf...: Het komt gewoon goed,het kindje is gewoon nog heel jong... Maar aan de andere kant ben ik zo bang dat ik weer een miskraam krijg!!! In mijn album een foto'tje van de scan...zegt het jullie iets...? Nu nog 7 slopende dagen afwachten...
het zegt mij zo niks, maar de vlek ziet er voor mij uit als een vruchtje!! Ik wil je alleen heel veel succes wensen deze komende spannende week!! Ik duim voor jullie dat het een goede zwangerschap is!!! groetjes Carry
Heel veel succes! Ik had een zelfde soort plaatje in februari als jij en een zelfde verhaal erbij van de gynaecoloog. Dat wordt een spannende week! Ik zal vvor je duimen. liefs, Cleo
Ja komt me bekend voor. Mijn eerste echo zag er ongeveer hetzelfde uit alleen was de vlek wat groter (ik was 5 wk volgens de meting). Bij mij was het ook een prille zwangerschap of een miskraam. 2 weken later zat er een vruchtje in met een kloppend hartje.
Zo zag het erbij mij uit met 4 weken. En bij mij is alles goed gekomen, ze wisten toen ook niet wat ze zagen. Dus dat hele kleine vlekje is nu ons beebje. Suc6!
Ik duim ook héél hard voor je hoor! Is het btw normaal dat je al zo vroeg een echo krijgt?Dacht dat dit pas rond 8wkn was?
tacha...ik kreeg een termijnecho. Dat doen ze om te kijken hoelang je zwanger bent. Ik wist dat niet want ik was eigenlijk nog aan de pil. Vandaar dat ze eerst gaan kijken hoe oud het kindje nu is,maar dat konden ze dus niet zien... Hoewel ik me er geruster op voel nu, ben ik nog steeds aan het voorbereiden op: Het wordt een miskraam. Ik kan mezelf wel de hele tijd voorhouden dat alles goed is,maar dan komt de klap écht hard aan. En als het dan toch goed is met mijn kindje,ben is des te gelukkiger!!! Ik heb nog steeds geen rare verschijnselen als buikpijn of bloedverlies.Daar ben ik blij om,anders zou ik me erg veel zorgen maken...
Zo zag mijn eerste echo met 8 weken er ongeveer ook uit, en die zwangerschap is nu nog steeds in tact. Maar goed, ik ben geen expert op dit gebied maar ik zou proberen niet al te ongerust te worden. Dat is sowieso niet goed voor de kleine en ook niet voor jou. Makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard, maar er zit niks anders op dan af te wachten. groetjes en heel veel sterkte de komende dagen! Michelle
UPDATE: Dinsdag weer naar ZH geweest voor het tweede bloedonderzoek. Donderdag -morgen dus- krijgen we dan te horen of het hCG hoger is in vergelijking met vorige week. Daarna krijg ik weer een echo. Ondertussen is gister de mevrouw van moeders voor moeders geweest,die een urine test uitvoerde om te zien of mijn hCG hoog genoeg was. Nou,ze drupte de urine erop en meteen kwam er een dikke rode streep! (toch fijn die bevestiging ) Verder geen rare klachten meer gehad,dus ik hoop er het beste van morgen. (wel erg vervelend dat ik morgen alleen moet gaan,vriend kon geen vrij krijgen )
Jeetje die streep bij het gesprek voor moeders voor moeders zal zeker een prettig gevoel geweest zijn! Ben benieuwd naar de uitslag van je bloedtest, hou ons op de hoogte! Liefs, Tijgetje
hallo allemaal...! Om maar met de deur in huis te vallen: Het gaat goed! De bloedtest uitslagen waren goed,zelfs heel erg goed. Vorige week resulteerde ik in hCG met 5.100. Deze week maar liefst 18.000! Op de echo zagen we dan ook een veel groter vruchtzakje mét een lieve kleine vrucht van 4.7 mm. De gyn zei zelfs dat ze meende een hartje te zien kloppen! (Ikzelf zag het niet,ik wist niet waar ik kijken moest haha) Dat betekende volgens haar dat ik 5 weken en 6 dagen zwanger ben,dus uitgerekent op 15 maart. (helaas vind mijn zwangerbanner mij 6 weken zwanger als ik 15 maart intik ?) IK BEN OPGELUCHT EN BLIJ!!!
Super voor je! Geniet ervan.. Was het wel weer een inwendige echo? (vast wel, want gewoon valt nog niets te zien denk ik, te pril..) Liefs, Mirre