hallo, ik ben maandag voor de erste echo geweest, was onzettend onrustig omdat het ,het in april naturlijk fout ging bij 6 weken. MAAR nu was alles goed en ik heb het hartje zien klopen. hoe zit dat eigendlijk, krijg je nu pas met 20 weken de volgende echo of ook nog bij 12weken. de echoscopiste zij pas bij 20 weken. dit hou ik echt niet vol, het kan toch nog fout gaan. groetjes doreen
Je krijgt twee keer een echo. De eerste heb je nu gehad, dat is de termijnecho (vaak ergens tussen 6 en 12 weken). De volgende is de medische screeningsecho met 20 weken. Daarnaast kun je zelf voor pretecho's gaan als je je kindje vaker wil zien.
Volgens mij is die van rond de twaalf weken toch ook wel standaard? Ik dacht dat het zo was dat als je een vroege echo krijgt, dus zo rond de 7 a 8 weken, dat je dan sowieso nog een krijgt? Ik had met 7w2d de eerste echo, de tweede met 11w3d en straks met 20 weken weer een echo (heb wel met 16 weken een pretecho tussendoor, ik vind 9 weken al te lang duren )
hoi, bedankt voor jullie reacties ik dacht zelf ook dat ik met 12 weken nog een krijg en die ik nu had ,was omdat het de vorige keer mis is gegaan.zodat je niet weer tot 12 weken moet wachten. doreen