mola zwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door swirl, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. swirl

swirl Fanatiek lid

16 jan 2009
    1.117
    0
    0
    Zijn er hier vrouwen die in het verleden ook een mola zwangerschap hebben gehad ?

Wat is een mola :
    Een mola-zwangerschap kan gezien worden als een bijzondere vorm van een niet
    goed aangelegde zwangerschap.
    Nadat een zaadcel een eicel heeft bevrucht, deelt de bevruchte eicel zich. De twee
    cellen die zo ontstaan delen zich zelf ook weer. Zo gaat het proces door en komen er
    steeds meer nieuwe cellen. Bij een normale zwangerschap ontstaan uit deze cellen
    een embryo (een vrucht, een toekomstig kind) en een placenta (een moederkoek).
    Wanneer er bij of kort na de bevruchting iets misgaat kan het gebeuren dat alleen de
    placenta doorgroeit. Er is dan sprake van een mola-zwangerschap. De placenta
    groeit in de baarmoederholte almaar verder en door vochtophoping ontstaan talloze
    blaasjes. Gewoonlijk is er bij een mola-zwangerschap dus geen embryo. Is er bij
    uitzondering toch een vrucht, dan is deze bijna nooit levensvatbaar.

Heb dit zelf anderhalf jaar geleden gehad.

2. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    in het topic novmama's 2009 zit iemand die vorig jaar een mola zwangerschap heeft gehad en nu weer zwanger is.. zal vragen of ze ff komt spieken..

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    kheb in 2005 ook een Mola gehad... gelukkig geen chemo nodig gehad en na paar maanden was bloed etc weer helemaal goed.

Na paar Mk nu opnieuw zwanger en tot op heden gaat het helemaal goed :)

4. swirl

swirl Fanatiek lid

16 jan 2009
    1.117
    0
    0
    Ook heb gelukkig geen chemo gehad...Moest wel een half jaartje zwanger worden uitstellen...
    Nu alweer dik 15 maanden aan het proberen, maar het wil helaas niet lukken. Afspraak met ha gemaakt en door verwezen naar de gyn. Ben erg benieuwd wat me nu weer allemaal te wachten staat .

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    wens je veel succes.

ik heb gelukkig erna geen problemen ondervonden met opnieuw zwanger worden.. helaas na Mola nog wel 3 keer een MK, maar dat was gewoon vette pech.

6. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    ik heb vorig jaar een mola zwangerschap gehad. Het was een hel vond ik!
    Al die controle's, elke week de spanning of het hcg goed gezakt was.
    En dan nog een half jaar niet zwanger mogen worden... vorig jaar november kregen we weer groen licht en ben nu dus weer opnieuw zwanger.
    Gelukkig heb ik al een echo gehad waarop een vruchtje te zien was, dus de angst voor een nieuwe mola is nu wel een beetje weg. Maar die angst is er wel heel erg geweest. Zou echt niet nog een mola aankunnen.

Wanneer mag je naar de gyn Swril?

xxx

7. bloem31

bloem31 Actief lid

10 jul 2007
    388
    0
    0
    Hier dachten ze dat ik een mola zwangerschap had, maar het was niet zo. Gelukkig moet ik zeggen, maar mijn HCG is wel erg hoog. Hoger dan normaal. Ik heb dus ook nog steeds erg veel last van de hormonen en dat kan ook wel een hele tijd duren voor dit uit mijn bloed is. Ik ben nu al even verder en heb dan ook geen idee wanneer ik weer zwanger "mag" worden.

Voor de anderen veel succes!

Groetjes BLoem

8. swirl

swirl Fanatiek lid

16 jan 2009
    1.117
    0
    0
    Indd, al die controles zijn niet prettig..
    Wij morgen sinds januari vorig jaar weer ... Nu dus alweer ronde 16 :( .
    Ik heb een vragen formulier thuis gestuurd gekregen . Die hebben we beide ingevuld en terug gestuurd. Nu is het dus even wachten op een telefoontje. Zou ongeveer 3 weken gaan duren :confused: .
    Ben benieuwd waar ze dan uit eindelijk mee gaan beginnen. Best spannend allemaal.
    Ik heb een aantal jaren geleden ook een bbz gehad waarbij ze één eileider hebben weg gehaald. Dat zou ook wel een van de redenen zijn dat het allemaal wat langer duurt.

Deel Deze Pagina