1e echo niet goed - Missed abortion

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by MilanFleur, Jun 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MilanFleur

MilanFleur Actief lid

Jul 28, 2010
    394
    0
    0
    Omgeving utrecht
    Ha dames,

Vanmiddag met 8,5 week hebben wij onze eerste echo gehad, maar helaas was het vruchtje te klein. Te horen gekregen dat dit echt niet goed is. We zijn zo verdrietig, het kindje was zo welkom!!

Met de verloskundige afgesproken het eerst te laten bezinken, en dat we morgen contact hebben over hoe en wat verder, afwachten of curettage. Ik zit te denken om te wachten tot mijn lichaam het zelf afstoot.

Andere die dit ook hebben meegemaakt? Waar hebben jullie voor gekozen en waarom?

XX

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Ach meid wat ontzettend rot zeg, en het kan niet zo zijn dat je minder ver bent? Sterkte

3. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    Belgiƫ Arendonk
    MilanFleur: eerst en vooral, heel veel sterkte de komende tijd. probeer zeker goed met elkaar te praten.
    klopte het hartje ook niet? Ik heb afgelopen jaar 3 ma gehad, ik heb 3x een kloppend hartje gezien. De eerste x was het gestopt in w8, pas ontdekt in week 13, ik had helemaal geen vermoeden dat er ons babytje gestopt was. Toen heb ik gekozen voor medicatie opsteken. Na 2x de medicatie toch nog gecuretteerd want het vruchtje wilde niet weg. De 2 de x was in w7, wist het heel snel want je wordt alerter, toch had ik gekozen om af te wachten maar na 3w nog niets, toen 4x de medicatie en weer 2w verder weer gecuretteerd. De 3 de x was het weer in week 8 en toen direct voor curettage gekozen omdat ik het afwachten echt niet meer aan kon. Ik had die eerste 2 x gekozen voor de iets natuurlijkere manier omdat ik graag afscheid wou nemen van het vruchtje. Als je echt er direct van af wil zou ik voor de curettage kiezen, maar als je sterk genoeg bent kan je kiezen voor de medicatie en zo proberen of het vruchtje komt. Met de medicatie krijg je wel enorme buikpijn en enorm veel bloedverlies.

Dikke knuf en heel veel sterkte in deze moeilijke periode.

4. Franky

Franky Lid

Jan 15, 2013
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje.....wat erg zeg!!!!

Ik heb vorig jaar ook een missed abortion gehad. Aangezien ik 2 weken voor mijn bruiloft zat, vonden de vk en de gyn het geen goed plan dat ik zou afwachten of medicatie zou krijgen. Ik moet ook erbij zeggen dat ik er echt helemaal doorheen zat en ik was al ong. 2 weken licht aan het bloeden...kortom: ik was helemaal op.

Nu heb ik gehoord dat met die pillen het zo kan zijn dat het toch niet loskomt en het schijnt erg pijnlijk te zijn....weeen zeg maar. Ik heb een collega die 3 kuren heeft gehad maar het bleef toch zitten. Daarna heeft ze nog een curettage gehad. Dan is het meteen helemaal schoon.

Ik heb zelf dus vorig jaar ook een curettage gehad....nu ik eraan denk is het morgen precies een jaar geleden. De curettage is mij heel erg meegevallen!!! Alles emoties eromheen niet....ik heb het heel zwaar gehad.

Laat het allemaal even goed bezinken en als je mag kiezen zou ik wel kritisch zijn: voor een curettage moet je wel helemaal onder narcose maar dan ben je ervan af. Achteraf heb je bloedverlies en moet je even rustig aan doen.

Bij de pillen heb je pijn tijdens de werking (de baarmoedermond gaat open heb ik mij laten vertellen) en het werkt niet altijd.

Luister goed naar je gevoel! Als je het gevoel hebt dat het je allemaal te veel wordt dan kan ik je zeker een curettage aanraden.

Heeeel veel succes!!! Het is zo ontzettend klote dat zo'n gewenst kindje niet mag blijven plakken.

xxx

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Wat een dreun, TS. Neem de tijd en hou de regie in handen. Als je dat niet wilt, hoef je nu niet in te grijpen. Misschien kan er over een week nog eens een echo worden gemaakt, al is het maar voor je eigen gevoel. Je kunt niet minder ver zijn dan je dacht?

Mocht het echt mis zijn en je wilt iets dan kan een curettage. Daar hoef je overigens niet per se voor onder narcose, het kan ook onder plaatselijke verdoving. Bespreek het met je arts. Voordeel van curettage is dat je er snel vanaf bent, nadeel dat het een ingreep is met mogelijke complicaties. (Zo is er een kans op verklevingen. )

Je kan ook de pillen proberen. Bij de een werken ze en bij de ander niet. En de ene mk is pijnlijker dan de ander. Ik heb er een flink aantal doorgemaakt en vond de pijn na pillen wel te verdragen.

Hoe dan ook, ga dus op je gevoel af. Bij enige twijfel vooral niet ingrijpen. En heel veel sterkte. Een miskraam is afschuwelijk en komt ontzettend hard aan. En al helemaal als het je eerste zwangerschap is.

Share This Page