suiker onderzoek

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door miffy11, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik hoorde gisteren in het ziekenhuis dat ik te veel vruchtwater heb en ze willen nu een test doen voor zwangerschapssuiker.

moet vanaf sávonds 21.00 nuchter blijven, dan sóchtends bloed afnemen, een of ander suikerdrankje drinken, 2 uur wachten (en niet lopen, balen want had het mooi gepland dat ik dan ondertussen naar de babystore aan de overkant kon gaan) en weer bloed afnemen.

wie heeft hier ervaring mee? is het echt zo erg als het klinkt? ik ben als de dood voor naalden, en ben echt heel bang dat als ik er 2 op een dag moet en nuchter moet blijven, ik zeker onderuit ga.
    wat houd dat zwangerschapssuiker in?
    en wat zijn de gevolgen voor de baby als ik te veel vruchtwater heb?
    vind het allemaal best eng.

2. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Wordt best bij veel mensen gedaan hoor, testen op zwangerschapssuiker. Het is echt bijna een standaardprocedure. Vaak is er helemaal niets aan de hand maar inderdaad, te veel vruchtwater kan een symptoom zijn van suiker. Ben er zelf bij al mijn zwangerschappen ook op getest.
    Het testen met een drankje heb ik nooit gehad, wel dat ik nuchter moest verschijnen en dan steeds een paar uur later weer prikken.
    Bij het prikken gewoon de andere kant op kijken, het is voorbij voordat je het weet! Dat suikerdrankje lijkt mij ook niet heel fijn maar als je gewoon heel rustig aan doet ga je vast niet onderuit hoor! Is denk ik maar beter ook dat je niet mag lopen. Neem gewoon wat leuks te lezen mee of je MP3-speler ofzo. Dan gaan die 2 uur vast zo voorbij.
    Bij zwangerschapssuiker kun je je suikerspiegel niet goed zelf op orde houden en daardoor kan je baby sneller groeien dan normaal (hoeft niet maar kan wel). Je moet op een dieet en eventueel insuline spuiten. In principe gaat het na je zwangerschap vanzelf weer over.
    Veel vruchtwater is in zoverre niet goed dat je buik er erg van onder spanning kan komen te staan. In het ergste geval kun je voortijdig weeen krijgen, maar ook dat hoeft helemaal niet het geval te zijn.
    Laat je dus vooral niet gek maken en wacht rustig de uitslagen af! De kans is veel groter dat alles gewoon goed is, en zo niet, dan word je in ieder geval goed in de gaten gehouden!

3. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hoi hoi

Volgens mij is teveel vruchtwater op zich niet zo erg. Wel is het vaak zo dat als je zw.suiker hebt, je een groot (groter) kindje kunt verwachten. Als je suiker hebt, moet je daarop gaan letten met je voeding geloof ik. Als je kindje meer als 8 pond is bij de geboorte, wordt ie ook geprikt op suiker, gewoon voor de zekerheid.

Mijn eerste kindje was 9 pond, en bij mij was dat dus het geval. Kindje en ik moesten 1 nachtje blijven en om de zoveel uur werd er op suiker geprikt. Bij mij ging het uiteindelijk om een "gewoon" groot kindje en was er geen sprake van suiker.

Succes, en maak je niet TE druk oke, das ook niet goed voor de beeb ;)

4. miffy11

miffy11 Niet meer actief

wat raar zeg, mijn eerste was dysmatuur, dan zou deze nu te groot zijn..:(

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik ben pas geleden getest op suiker en had het gelukkig niet. Maar ik hoefde niet zo'n drankje te drinken.
    Wel nuchter verschijnen en twee uur later nog een keer na iets ontbeten te hebben.

Prikje ging bij mij in de vinger. Niet eens in de arm. En bij dat vingerprikje heb ik geen naald gezien.

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    bij mij prikken ze ook altijd bij de vk. Heb daarvoor nog nooit naar het ziekehuis gemoeten. Ik moet prikken omdat ik overgewicht heb en dus meer kans op zw. suiker. Tot op heden nog steeds alles goed

7. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi

Ik heb eergisteren de suikertest moeten doen. eerst trekken ze bloed, dan moet je een vies drankje drinken, en dan een uur wachten, in da uur mag je alleen water drinken. en na da uur terug bloed prikken. het valt heel goed mee, alleen da drankje is enorm vies bah :) en nu gingen ze bellen als er iets mis was, gisteren of vandaag, dus wacht nog vol spanning af of er niemand belt van het ziekenhuis. hoop natuurlijk van niet, dan is alles in orde!
    ik ben 24 weken ver nu, normaal doen ze de test rond 26 weken, maar omdat ik overgewicht heb, wou de gyn da nu al doen.

liefs

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik moet me ook testen op zwangerschapsuiker ivm snel aankomen en overgewicht.
    Vanochtend gewoon mogen ontbijten. Vervolgens rond 11.30 prikken. Om 12.00 uur eten, na mijn laatste hap moet ik over exact een uur weer prikken. Dan een half uur wachten en weer prikken.

Ik kom zo nog een keer over mijn naalden angst heen.

9. miffy11

miffy11 Niet meer actief

heb het vanmorgen gedaan, jij zegt dat het wel mee viel, ik vond het echt een hel!!! liep daar ook nog eens met een kind van 15 maanden, oppas kon niet, dus ze moest mee. ben 2 x bijna onderuit gegaan, lag echt te shaken. o wee als ze morgen bellen dat het om wat voor reden dan ook niet is gelukt. doe dit nooit meer!!
    (moest trouwens 2 uur wachten ipv 1 uur!!)

10. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat vond je er dan zo vies aan? het drankje?? ja da was wel vies, ik moest er ook bijna van braken, en dan zat er nog zoveel in da bekertje :) maar het bloed trekken was toch niks wel?
    wanneer hoor je de uitslag?

11. miffy11

miffy11 Niet meer actief

heb vanmiddag de uitslag gehad, alles is in orde! (was bijna banger dat ze zouden zeggen dat de test opnieuw moest dan dat er iets mis was).

ik ben echt extreem bang voor naalden, krijg iedere keer dat ik bloed af moet laten nemen op mijn donder dat ik rustiger moet ademen omdat ik anders ga hyperventileren. zit echt steeds bijna te janken daar, vind het zo eng!
    al weet ik dat het prikken zelf zo voorbij is en helemaal niet zo veel pijn doet (zeker niet vergeleken met mijn 2 tattoos en tongpiercing!), ik weet niet wat het is. vind het echt zo eng!

gyn weet inmiddels wel dat ze me echt moet verassen met prikken, want als ze tegen me zegt dat ik over 2 weken bloed moet afnemen slaap ik gewoon 2 weken niet van angst.

dus die 2 naalden van gisteren (dag na mex griep inenting!!!!) was echt een hel voor me. weet dat het heel stom is en ik echt niet bang moet zijn, maar dan kom ik dat kamertje binnen...

had het ook met bevalling van mijn eerste. het ergste van de hele bevalling vond ik het infuus in mijn hand aanbrengen.

Deel Deze Pagina