1e echo nieuwe zwangerschap na bbz

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Poemi, Oct 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hallo,

Vanmorgen ben ik er achter gekomen dat ik weer zwanger ben, direct de 1e ronde na m'n bbz. De bbz is 5 weken geleden d.m.v. een kijkoperatie verwijderd, 3 weken later had ik al weer een eisprong, en nu, 12 DPO weer een positieve test.

Nu heb ik vanmiddag het ziekenhuis gebeld voor een 1e echo. Dit was afgesproken met de artsen. Begonnen ze eerst over een termijnecho die pas over 8 weken zou kunnen, terwijl ik duidelijk m'n verhaal heb verteld. Vervolgens werd 15 december geopperd, zou dan al bijna 11 weken zijn wat voor mij ook veel te lang duurt. Nu uiteindelijk is het 22 november geworden. Ben dan ook al weer 7,5 week zwanger. Dat duurt voor mijn gevoel ook nog wel erg lang. Vorige keer hebben ze met 7 weken gezien dat het niet goed zat, dus nu moeten ze dat toch ook wel wat eerder kunnen zien? Is dat van mij nu zo onredelijk of zijn mijn zorgen wel terecht?

Mijn eileider is trouwens gespaard tijdens de operatie en er is me ook verteld dat de kans op weer een bbz niet heel veel groter is, maar ik voel me momenteel een beetje een wandelende tijdbom. Vorige keer zijn ze er op tijd bij geweest, maar dat maakt mij er nu niet geruster op.

Alvast bedankt voor de reactie.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik snap het helemaal, ik zou ook eerder kijken na een bbz met operatie. Een echo bij 6 weken lijkt mij heel redelijk. Ik zou nog eens bellen en het bespreken.

Mirjam

3. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je reactie. Wel prettig om bevestiging te krijgen dat ik me niet 'aanstel'. Ik ga maandag bellen. Dan ben ik ook pas echt officieel overtijd.

Share This Page