Ik ben zwanger van de tweede Graag wilde ik vragen hoe jullie dat doen. Wat zeg je tegen je collega's? Op werk moet ik 1,5 uur eerder weg voor de intake VK en echo. Ben nu op vakantie en kan pas naar VKin de week dat ik weer terug ben op werk. Het kan niet op dagen/delen dat ik vrij ben. En we willen natuurlijk zsm echo omdat ik dan 9 weken zwanger ben. Mijn leidinggeevende heb ik voor mijn vakantie wel vast ingelicht zodat ze op de hoogte is dat ik eerder weg moet, was prima en ze was heel blij voor mij. Nu zit ik een beetje in mijn maag wat ik tegen me directe collegas zeg die op de afdeling weken. Meestal ben ik gewoon eerlijk als ik eerder weg moet en zeg ik de reden. Maar nu wil ik dat nog niet. Zeg ik dan dat ik naar huisarts moet ofzo en dat het niets ernstigs is? Weet verder geen smoesjes en vind ook lastig te liegen. En als ik misschien ziekenhuis/dokter zeg wil ik ook geen nieuwsgierigheid opwekken. Hopelijk heeft iemand een tip? Alvast bedankt.
Iets met de oppas van je andere kind? Oh je zegt dat je een blaasontsteking heb ofzo, dan krijgt je alleen maar de vraag of het al beter gaat, als ze er überhaupt nog naar vragen
Dit en zeg dan de volgende dag meteen dat je een gaatje hebt. Als je volgende afspraak nog steeds te vroeg is om te vertellen en onder werktijd heb je meteen een excuus voor die. Namelijk gaatje laten vullen .