Hallo allemaal, Heeft iemand ervaring met het volgende? 😔 Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad, en volgens eigen berekening moet ik 8 weken zwanger zijn, was 9 maart de laatste keer ongesteld. Mijn volgens de echo pas 5, dus toen ik positief teste kon ik nog helemaal niet zwanger zijn. Ik snap er niks van. Nou moet ik volgende week terug, en zou er wel wat zichtbaar moeten zijn omdat dit gewoon te vroeg was. Heeft iemand dit ook gehad? En is het goedgekomen?? Ik word hier helemaal gek van!! Dank jullie!
Goedemorgen Fledr, Wat raar... ik heb geen positief verhaal voor je. Toen ik 8w+4d was kreeg ik een echo en toen was het vruchtje pas 6w+5d oud, maar wel een kloppend hartje. Dit kon gewoon niet kloppen, aangezien ik wist wanner m'n eitje was en omdat ik 2 dagen voor NOD hartstikke positief testte. Week later weer terug en kindje was gegroeid volgens de curve en weer een kloppend hartje. De VK had er vertrouwen in en kreeg pas met 12w weer een echo. Zelf was ik ook blij, maar wel met een rare nasmaak. Met de 12w echo bleek het kindje te zijn gestopt met leven kort na de laatste echo. Ik hoop voor jou dat het heel anders uitpakt natuurlijk. Je hoort soms wonderlijke verhalen. Veel sterkte met dat moeilijke afwachten!
Ha Fledr, dat klinkt inderdaad niet erg hoopvol. Er gebeuren soms wonderlijke dingen maar normaliter moet er met 8 weken echt een minikindje te zien zijn en niet meer alleen een vruchtzak. Ik hoop voor jou op het eerste maar de kans op het tweede scenario is helaas een stuk groter. Ik ga er tenminste van uit dat het een inwendige echo was bij een gyn of vk met goede apparatuur en veel ervaring. Sterkte met de stress. Dat afwachten is vreselijk.
Lengte van je cyclus zegt niks omdat als je een lange cyclus hebt, je niet langer zwanger bent Wanneer had je de eerste duidelijke posi test?
Toen ik voor mijn echo ging ivm bruin/bloedverlies had ik 7,5 week moeten zijn maar werd ruim 2 weken terug gezet wat vreemd was want volgens berekening en test moest ik toch echt verder zijn... Gelukkig was er Bin de echo wel een hartslag te zien en toen ik later terug mocht komen was ze zooooo hard gegroeid echter nog steeds die 2 weken korter dan zelf berekend... Bij mij gaf ze aan late innesteling
Dank jullie! Ja de echo was in het ziekenhuis, maar ze zei dat we ons geen zorgen hoefden te maken. Dat de eicel zich niet meteen gedeeld had maar later. Maar een week wachten duurt inderdaad erg lang! Ik hoop inderdaad dat het allemaal niet klopt en we volgende week goed nieuws krijgen!! Maar bedankt voor jullie reacties!!
Ik had 14 april een positieve test vast! Maar dan hoop ik gewoon deze week op een groeispurt! Ben inderdaad wel onregelmatig ongesteld, maar niet zo erg!
Ik had op 6 november 2012 positief getest en dat schijnt volgens vk niet te kunnen want volgens haar was de innesteling pas 30 oktober... Het blijft vreemd maar ja alles gaat hier gelukkig goed met de baby.... Ben dan ook benieuwd wanneer de bevalling zal komen
Dank je wel! Ik bel maandag meteen voor een nieuwe echo eind volgende week, ook dat kan helaas nu niet met die feestdagen! Maar goed, ik ga maar uit van een 50/50 kans. Ben blij dat er op zich wel ook positieve verhalen zijn!
Fledr, mijn verhaal is bijna hetzelfde als dat van jou! 13 maart laatste ongie, 10 april eerts positest, 7 mei eerste echo; het kindje was veel te klein en geen hartactie.. Moet nu 2 weken wachten, weet niet hoe ik de tijd door moet komen! Voel me nog net zo zwanger als voorheen. Qua berekeningen kan dit niet goed, kan alleen hopen op een wonder maar heb zelf niet zo veel hoop.. En jij? Wanneer moet je terug voor de 2e echo? Ik heb wel eens eerder een mk gehad rond de 6 weken maar toen verloor ik het vruchtje gewoon meteen gepaard met bloedverlies en krampen, had toen niet eerst een echo gehad oid.
Ik heb afgelopen maandag ook mijn 1e echo gehad.. hier was ook nog niks op te zien.. alleen een vrutzak.. mijn gynaecoloog heeft niet gesproken over een dooierzakje.. bij mij zij de gynaecoloog alleen maar dat het er niet goed uitzach ik heb haar meerdere malen gezegt dat ik pas naar 1 week overtijd een hele vage positieve test had.. pas 11 dagen naar mijn NOD een duidelijke maar nog steeds niet knal maar dat werd bij mij door de gynaecoloog weg gewuift.. ik was volgens de gyn 7 weken en 2 dagen maar volgens mij zelf zeker een week korter als het niet meer is. Bij mij werd zelfs gesproken over een mola zwangerschap maar de dag erna kreeg ik het verlossende woord dat mijn bloed goed was. Maandag heb ik een nieuwe echo ik voel mij elke dag nog meer zwanger maar toch ga ik ervan uit dat het bij mij ook niet goed is.Heel veel succes met wachten
Mamsie en Ilona, ja dat wachten is het ergste! Ik ben er nu wel weer iets rustiger onder omdat ik me gewoon zwanger voel! Heb zelfs al een beetje buik! Maar laten we elkaar op de hoogte houden! Hopelijk gaat het gewoon goed!
Ja ik voel me ook niet minder zwanger dan voorheen, maar ik weet dat dat ook nog niks wil zeggen! Ik zou wel even naar binnen willen kijken
Heb het deze zwangerschap gehad. Echo bij (volgens mij) 7 weken, was eigenlijk niets op te zien, hooguit een zwangerschap van 4 weken, dus ik moest rekening houden met een mk. Een week later was het toch iets gegroeid, maar nog steeds veel te klein. In mijn berekening kon dat gewoon echt niet. 2 weken later op de echo was het flink gegroeid en iets ingelopen, wel nog te klein voor wat volgens mij zou moeten. Heb me er maar bij neergelegd en alles is goed gekomen. Nu bijna 14 weken zwanger. Blijf erbij dat ik iets verder moet zijn, maar ach, als het maar goed blijft gaan. Hier een positief verhaal dus!