Hallo dames, Mijn man en ik weten nu 2 weken dat ik zwanger ben van ons eerste kindje Wij hebben pas 13 mei onze eerste echo staan bij onze fertiliteitskliniek, maar oh wat duurt dat wachten lang zeg!!!!!!!! Omdat ik zo ontzettend blij en gelukkig ben dat ik nu zwanger ben, is er ook een grote angst voor een miskraam of leeg vruchtzakje Heb soms wel krampjes maar voor de rest bijna nergens last van (alleen mega gevoelige borsten ) wie moet er ook binnenkort voor de eerste echo of heeft deze net gehad? Groetjes een angstige Nimo
Dag Nimo, Ik ben dan weliswaar wat verder, maar ik wil je toch even een hart onder de riem steken. Ik vond de eerste weken wachten ook VERSCHRIKKELIJK! Kwam er redelijk vroeg achter dat ik zwanger was (ruim 4 weken) en moest nog een week of 3 wachten op de eerste echo. Ik zal er dus geen doekjes om winden: het is niet leuk om te moeten wachten en de onzekerheid slaat keihard toe, maar de opluchting dat alles goed is (en gaat) is een goede pleister op de wonde Heel veel succes met wachten! Komt vast goed
Wachten duurt altijd lang. Maar werd in ons geval beloont met een prachtig boontje met kloppend hartje. (Zie mijn fotoalbum)
Ik heb gister de eerste echo gehad en 3,5 week moeten wachten In het begin dacht ik pfff hoe ga ik dat volhouden, maar eigenlijk ging de tijd heel snel. Ik zou gewoon veel afleiding zoeken en leuke dingetjes inplannen en voor je het weet is het dan 13 mei.
wachten is inderdaad vreselijk.. Ik heb ruim 3enhalf week moeten wachten op de echo, en ben vanavond aan de beurt. achteraf gezien gaat de tijd sneller dan je nu doorhebt hoor succes nog even met wachten meid!
Herken je gevoel helemaal! As maandag 6 weken en weten morgen al 2 weken dat ik zwanger ben. Vanmorgen gebeld en kan dus pas 29 mei terecht... Mag nog even geduld hebben dus.
Hoi Ik heb maandag mijn 1e echo. Ik weet dan 2,5 week dat ik zwanger dan.. ik testen pas 5 dagen naar mijn NOD positief. Volgens mijn berekening ben ik dan precies 7 weken zwamger. Maar ik denk dat ik iets terug gezet word omdat ik pas zo laat positief testen. Groetjes Ilona
Ik weet nu een weekje dat ik zwanger ben, maar nog 2 weken voor de eerste echo op 17 mei..... Zo nieuwsgierig en de tijd duurd inderdaad veels te lang
bijna iedereen die zo vroeg een echo krijgt heeft een medische geschiedenis dames ik zou vorige keer ook pas met ruim 10 weken een echo krijgen, dat werd een miskraam met bijna 7 weken. En dan mag je in het vervolg eender op controle.
@Nathaliiej klopt heb jij helemaal gelijk.. alhoewel dit mijn 1e zwangerschap is mag ik met 7 weken naar het ziekenhuis voor de eerste echo. Ik heb vorig jaar 4 x in het ziekenhuis gelegen vanwege de cyste van bartholin. Heb helaas allemaal littekens aan de onderkant. En mijn laatste operatie was afgelopen augustus en toen hebben ze de complete klier van bartholin verwijderd. Hoe was jou echo gisteren..? Groetjes Ilona
Hai! Ik snap precies wat je bedoelt! Ik had echt helemaal nergens last van, alleen m'n borsten waren gevoelig, maar sinds een weekje ook niet meer, dus ik sloeg doodsangsten uit om de eerste echo, vooral om de negatieve verhalen over missed abortions, ik maakte mezelf echt helemaal gek, maar guess what? Ik had vandaag m'n allereerste echo, en het was helemaal goed! Ik heb een heel druk ADHD baby'tje. Springen, dansen, zwaaien.. Haha zo leuk! Mijn tip is, kijk alsjeblieft niet meer naar forums over miskramen en missed abortions. Dat maakt je echt helemaal gek en onzeker. Ik heb nu eigenlijk een forum-verbod opgelegd gekregen van m'n vriend ;-P
Dank je wel voor alle reacties! De reden dat wij al een vroege echo krijgen is omdat we lopen in het medische circuit. Dan mag je inderdaad ruim voor je 12 weken echo komen. We krijgen dus met ruim 7 weken een echo en ook met 10 weken Ik probeer ook zoveel mogelijk mijn gedachte de andere kant op te gooien maar ja ti's zoooooo lastig. Hoop gewoon zo dat alles goed is.... Succes meiden die ook nog zo lang moeten wachten op de eerste echo!!!!
Erg herkenbaar hoor!!! Ik wist het met 5 weken, en ik moest nog 3 weken wachten op de echo.. ik had het eigenlijk direct bekend gemaakt zo blij was ik, ik dacht niet eens aan mk of leeg vruchtzakje, allemaal verhalen die ik aan moest horen van anderen, omdat ik "nog maar 5 weken was.." Ik werd er doodmoe van.. Maar vooral super onzeker!!! Ook waren er mensen die me een hart onder de riem staken door te zeggen dat het natuurlijk wel goed gaat en zo niet, dan is er iets niet goed gegaan bij de bevruchting, en zorgt je lichaam dat het afgestoten word.. maar het gaat vaker goed dan fout.. en op internet lees je vaak de negatieve ervaringen! Ik weet hoe moeilijk het is, maar blijf positief hoor!!.. en de tijd lijkt langzaam te gaan maar ik kan het me nog als de dag van gister herinneren dat ik net zwanger was en nu ga ik alweer naar week 18!!!
lief dat je het vraagt Ilona echo was goed gelukkig, mooi kloppend hartje gezien, en damn wat valt er dan een giga last van je schouders af! Termijn klopte wel ongeveer, waarschijnlijk een dag of 3 korter, maar das niet erg. 21 mei mag ik gelukkig weer. ik hoop voor je dat je een fantastische echo krijgt meid!
mmm niet in alle gevallen hier ook medische indicatie maar ze geven bij ons als reden dat je met 7/9 weken echo(vroege zwangerschap) soms te weinig kan zien en het reden tot onrust kan geven terwijl dat niet nodig is. Onze eerste was precies hetzelfde. Maar zal zeker ook per ziekenhuis verschillen/per provincie.
daarom zeg ik bijna hier is het rond een week of 7 inderdaad om te kijken of het zit waar het hoort, en of het hartje klopt. Ik loop nu bij de vk, mocht kiezen tussen dat of de gyn(vanwege stollingsafwijking) heb de vk gekozen, maar het ziekenhuis zou ook rond week 7 al een echo doen.. gek dat daar zon verschil in zit. duim voor jullie dames!
Spannend.. dadelijk om 11:00 uur onze 1e echo..!! Ik ben zo zenuwachtig en ik hoop zo dat alles goed is..!!