De kan is met 7,5 week denk ik wat groter dat je een kloppend hartje hebt dan dat je eerder gaat. Misschien willen ze je niet onnodig ongerust maken, mocht er nog niks te zien zijn.
@Laurie Wat k*t dat het bij jullie toch nog fout is gegaan. Ik weet ook dat zo'n vroege echo niet veel zegt over een goede zwangerschap, maar zoals je zegt is het wel een fijne geruststelling als het in ieder geval op de goede plek zit.
Kan je anders niet naar de verloskundige praktijk bellen en het daar voorleggen. Misschien dat je daar wel alvast mag komen!
Mijn zusje kreeg vanwege haar BBZ (eerste zwangerschap) juist al bij 6 weken een echo, en wij kregen vanwege een leeg vruchtzakje de keer daarop OOK bij 6 weken een echo. Heel fijn, omdat je dan, als er dan nog geen hartje te zien is, iig WEL kunt zien of het IN de baarmoeder zit en of er wat IN het vruchtzakje zit. Goed dus dat je eerder mag, pas bij 7,5 week is na een BBZ of windei echt belachelijk!
Vandaag weer gebeld naar het ziekenhuis. Uiteindelijk met veel pijn en moeite een verpleegkundige aan de telefoon gekregen. Ze was super vriendelijk (in tegenstelling tot die telefonistes :x) en ik mag nu 8 november al voor de 1e echo, dus met 5 wk en 3d. Gewoon om te kijken of het wel goed zit. Voor mij een hele gerustelling dus.
Wat fijn! 5wk3dg is dan wel weer vrij vroeg, je kunt dan wel een vruchtzakje zien op een echo, maar soms ook nog niet (goed). Mocht er niets te zien zijn, laat ze dan even goed inzoomen en rondkijken, want regelmatig is het dan gewoon nog zo klein dat het met normale stand van echo-apparaat over het hoofd gezien wordt. Hopelijk deze keer alles wel goed!
De verpleegkundige heeft me ingepland bij een echoscopiste die ervaring heeft met zulke vroeg echo's, dus hopelijk gaat dat wel goed komen
Wat ik vreemd vind...Heb je geen nacontroles gehad na je BBZ? normaliteit gaan ze nog paar keer bloedprikken omdat je HCG nog tijd in je lichaam kan zitten en dan raaden ze je ook af om binnen 3 maanden NIET ZWANGER te worden omdat ze dan niet kunnen zien of het komt van de BBZ ivm de HCG in je lichaam kans dat je wat ziet op je echo is KLEIN hou er rekening mee daarom is het ook dat ze met de 8 a 10 wkn pas echo doen dan kunnen ze alles vastellen
Dat heeft mijn zusje helemaal niet gehad na haar BBZ, dus dat verschilt blijkbaar ook weer per ziekenhuis en in de meeste gevallen ben je HCG binnen twee weken weer kwijt hoor.... Mijn zusje werd geadviseerd even 1 ronde af te wachten om de boel tot rust te laten komen en mocht er dan gewoon weer voor gaan. Niks geen restHCG ook ofzo hoor! Enneh, hier ervaring met echo bij 5wk4dg en dan kun je dus prima wat zien, als je termijn klopt. Hier was een mooi gevuld dooierzakje te zien en ik kan je vertellen dat het heeeeeeel fijn is om zo vroeg al even bevestiging te hebben dat DAT iig wel goed gaat dan...
@Truusjes Ze hebben bij mij ook HCG geprikt tot 0. Op 23 september geopereerd. 29 september HCG 4, 6 oktober HCG 0. En dat 3 maanden niet zwanger worden komt denk ik meer van als je behandeld bent met één of andere injectie (chemo). Dan mag je minimaal 3 maanden niet zwanger worden. En ik verwacht ook niet al een baby te zien op de echo met kloppend hart en al. Hopelijk alleen, zoals Rozemarijke zegt, al een dooierzakje. Dan weet ik tenminste dat het in de bm zit. @Rozemarijke De arts heeft mij ook geadviseerd om één ronde af te wachten, maar we mochten al wel door. Één ronde afwachten was meer om te zorgen dat alles resten van het bm slijmvlies van de zwangerschap bij de eerste menstruatie eruit zou komen. Nu heeft m'n beeb dus een extra dik bedje
ondertussen ben ik dus vorige week donderdag geweest " alles zat in de bm, wat er te zien was was de vruchtzak en een dooierzakje " volgende week terug komen werd er gezegd ik ongerust want zou 6 weken zijn dus moest er meer te zien zijn, vk gebeld mocht dinsdag komen " deze vrouw heeft een echo gemaakt en er was alleen de vruchtzak te zien en de dooier ze garandeerde me dat het niet goed zou aflopen " want er moest al wel een kindje te zien zijn. Vandaag ben ik terug geweest voor de zh controle en wat was er te zien " een vruchtzak met dooierzakje en een kindje met de grootte van 7 weken en een kloppend hartje " ze hebben me dus in paniek gemaakt voor niks.
@Andereejaa Dat was dan even flink schrikken! Gelukkig is alles wel gewoon prima in orde. Ben je dinsdag dan voor een echo bij de vk geweest? Want het klinkt een beetje alsof ze toen gewoon niet goed gekeken hebben. Jij dus helemaal ongerust voor gelukkig niets. Geniet er nu maar lekker van!
@poemi: Ja we waren heel erg in de war, heb ook gelijk de vk opgebeld die dus vertelde niks te zien. haar antwoord was dat ze het niet goed genoeg in beeld kreeg ws door de echo apparatuur. We hebben besloten om ons er niet druk om te maken en laten het voor wat het is omdat we nu zo blij zijn! het was dus een echte verrassing Succes 8november.! Duimen draaien voor je!
Hey meiden, Vanmorgen de echo gehad in het ziekenhuis en het zit in m'n baarmoeder! Heb een topic geopend Echo 5 weken, daar staat ook een foto. Is een hele opluchting dat het in ieder geval in m'n baarmoeder zit. Nu nog 4/5 weken wachten op de termijnecho. Ik ben vanmiddag ook nog gebeld door het zkh, door iemand die over de afdeling gyneacologie ging, n.a.v. mijn klacht vorige week maandag. Ze was echt heel vriendelijk, vond de toon/manier waarop ik ben aangesproken ook echt niet kunnen. De secretaresses zijn er allemaal op aangesproken en het beleid is nu dat als er iemand belt die bezorgd is of zich ergens druk over maakt gelijk wordt doorverbonden met een verpleegkundige van de afdeling. Dus het heeft geholpen