geslacht belangrijk voor (behandeling van) nieraandoening?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by minipi, Nov 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Hoi,
    Volgende week moet ik een echo laten maken omdat er holtes zichtbaar waren bij de niertjes van mijn kleine. Spannend dus...
    Mijn vraag gaat over iets wat in dit licht eigenlijk helemaal niet belangrijk is, maar ik wil graag goed voorbereid zijn. Ik hoorde namelijk van een vriendin dat het soms, als er iets aan de hand is met de nieren, handig is om vooraf te weten of het een jongetje of een meisje is, omdat het bij de één wel een probleem zou opleveren en bij de ander niet of omdat het bij de één makkelijker op te lossen zou zijn. In principe willen wij het geslacht niet weten, maar als het straks iets blijkt te zijn dat afhankelijk van het geslacht wel of niet een probleem oplevert, dan wil ik het denk ik wel weten. Herkent iemand dit verhaal? Klopt het dat (de behandeling van) sommige nieraandoeningen verschillen tussen jongens en meisjes?
    Alvast bedankt voor jullie reacties!
    Groetjes,
    minipi

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Volgens mij is er wel een bepaalde nieraandoening die vaker bij jongetjes voorkomt dan bij meisjes, maar het fijne weet ik er niet van.

3. mamaloew

mamaloew Actief lid

Apr 24, 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Volgens mij maakt het geslacht niks uit wat betreft behandelen,maar wel betreft aandoeningen volgens mij,en natuurlijk is de ene aandoening makkelijker te verhelpen dan de ander.
    Als ik het goed heb komen bepaalde aandoeningen meer bij de een voor dan dan de ander.

Wij hebben tot nu toe bij al mijn zw structurele echo's gehad ivm erfelijkheid bij de nieren.
    Hebben ze het al over een bepaalde aandoening gehad.

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

ik weet uit ervaring dat een nieraandoening bij jongetjes vaak op iets meer duid dan bij meisjes net zoals nierbekkenontsteking als dat bij een meisje voorkomt hoeft dat helemaal niets te betekenen maar een jongen die het krijgt heeft 9 van de 10 keer achterliggende oorzaken

oo en als jij niet wilt weten wat het is hoeft niet hoor de artsen in het ziekenhuis weten het wel en zullen de kleine goed behandelen zo kunnen jullie het nog in spanning houden

succes meid hoop dat het allemaal meevalt

groetjes nathalie

5. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties.
    Heb de echo gehad; het lijkt mee te vallen, maar echte duidelijkheid krijgen we over een aantal weken bij een herhalingsecho.
    Wat betreft het geslacht: ze zeiden wel dat ze dit vaker zagen bij jongetjes, maar verder hielden ze natuurlijk hun mond. Dus ik weet dat de kans op een jongetje ietsje groter is, maar ja... dan kan het nog steeds een meisje zijn natuurlijk!

6. mamaloew

mamaloew Actief lid

Apr 24, 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Toen wij voor het 1ste voor de echo kwamen hebben ze ons verteld dat de aandoening waar ze naar keken alleen bij jongentjes voor kwam.
    Toen we zwanger waren van de 2e en het bleek een meisje bij de echo zei nou dan zijn we mooi klaar hier,toen zei de gyn van niet.
    De aandoening zou ook bij een meisje voor kunnen komen.
    Nu zwanger van de 3e ook een meisje heb ik nog maar eens om duidelijkheid gevraagd wat overdragen aan een jongen of meisje.
    Volgens de gyn is de aandoening waar ze naar kijken echt een aandoening van jongens maar een meisje zou andere aandoeningen kunnen hebben wat betreft de nieren of urinewegen.
    Die aandoeningen zijn zeg maar familie.
    Snap er zelf helemaal niks meer van,maar bij ons is tot nu toe alles goed en dat is het belangrijkste.
    Ik hoop voor jou het zelfde.
    Gr Julia

Share This Page