1e echo, voel me minder opgelucht dan ik gedacht had...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mama81, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama81

    Mama81 Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Vandaag mijn 1e echo gehad, ik wist niet precies hoever ik was, tussen de 7 en 10 weken in ieder geval.

    Hoewel mijn eigen gevoel zeer sterk 9 weken dacht, bleek het 7 weken te zijn.

    Heb een inwendige echo gehad, het vruchtzakje was duidelijk te zien alleen een langzame hartactie, dat baart me een beetje zorgen eerlijk gezegd....


    volgende week donderdag moet ik weer om te kijken of het kindje goed groeit.

    zijn er meer mensen die met 7 weken een echo hebben gehad en een langzame hartactie zagen?
     
  2. pris22

    pris22 Lid

    27 aug 2007
    10
    0
    0
    ik kan je er helaas niet mee helpen ,

    wil je wel succes en sterkte wensen voor aan komende week !
     
  3. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Hoi Mariaatje,

    Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Een trage hartslag kan op verschillende dingen duiden: Of het hartje klopt net, dus dan zou je minder ver zijn dan 7 weken. Of het is juist erg laat begonnen met kloppen en het moet nog op gang komen. Of het zit niet goed...

    Maar hoe zat het dan met het vruchtje, is dat ook opgemeten? Met 7 weken moet het ongeveer een cm lang zijn. Wij zijn met 7w4d voor een echo geweest en het kindje was toen 12,2 mm lang. Je zag ook het dooierzakje ernaast en een navelstrengetje lopen. Het hartje klopte bij ons wel snel en krachtig, je zag ook duidelijk op het scherm een wit stipje heel snel knipperen. Wat werd er dan over de grootte gezegd en de rest van het echobeeld?

    Ik hoop dat je volgende week een mooie echo hebt, met een duidelijk hartje en dat het kindje goed gegroeid is! Heel veel succes & sterkte met alles!

    Groetjes,
    Jippie
     
  4. Mama81

    Mama81 Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    De echo gaf aan dat het vruchtje 6,6 mm was, dus 6 weken en 3 dagen of zo. maar omdat het een inwendige echo was en ze het maar van 1 kant kon bekijken, heeft ze toch mijn laatste menstruatie aangehouden, dus 7 weken.

    ze zei ook stellig dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar ik doe het toch... :oops:

    zelf kon ik het niet goed herkennen, ik zag wel een wit stipje dat bewoog, maar alles op dat beeld bewoog, dus ik vind dat nog heel moeilijk om te zien.

    pff, ik hoop het zo...
     
  5. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    tja dat is weer het nadeel van een hele vroege echo, het maakt mensen soms (onnodig) ongerust,..
    maar als men zei dat je je geen zorgen hoefde te maken , zou ik dit idd proberen maar niet te doen, stress is ook niet goed voor je kleine vruchtje,....
    zoek wat afleiding en wie weet heb je volgende week een mooie echo, die je wel kan geruststellen


    succes
     
  6. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    als het wel rond de 6 weken zou zijn, kan het heel goed zijn dat het hartje pas net opgang gekomen is hoor. dan klopt het nog niet zo als het hoort.

    duim heel hard voor je dat je volgende week wat meer zekerheid hebt
     
  7. Mama81

    Mama81 Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Heb me voorgenomen om me geen zorgen meer te maken, waarschijnlijk is het hartje net op gang gekomen en gaat het volgende week al een stuk sneller!

    bedankt voor jullie antwoorden!
     
  8. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Als je volgens de echo ongeveer 6w3d was, dan kan het inderdaad zo zijn dat er nog vrij langzame hartactie is! Waarschijnlijk is het dan net begonnen met kloppen en moet het nog op gang komen. Hopelijk volgende week donderdag dus een duidelijkere echo en een mooi kloppend hartje! Heel veel succes!
     
  9. Mama81

    Mama81 Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Ik heb in mijn album een foto geplaatst van mijn echo, wat vinden jullie ervan?
     
  10. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Moeilijk iets van te zeggen...

    Ik heb mijn echo van 7w4d ook in mijn album te staan. Het kindje was toen 12,2 mm. Het langwerpige aan de rechterkant is het kindje, het rondje scheef links erboven is het dooierzakje en je ziet een navelstrengetje lopen. Je kunt wel zien dat mijn echo later is dan die van jou. Maar dat zou dan ook kloppen als de grootte bij jou overeenkomt met 6w3d. Dan scheelt de echo een week. Bij ons was dus duidelijk een wit stipje te zien, dat knipperde.
     
  11. Boukje34

    Boukje34 Bekend lid

    20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    was vanmiddag nog bij de vk; ze gaf aan dat als het hartje net klopt, het eerst nog langzaam klopt; het moet op gang komen. hou daar gewoon rekening mee, misschien ben je idd minder ver dan je zelf denkt!
     
  12. Ik heb in mijn album een echo staan van Liene, gemaakt op 6w en 3d. 't Is de eerste foto die ik heb geplaatst.

    Ik zie er niet meer of minder op als op jouw echo, eerder minder. En Liene is nu 9 maanden, probeer je dus maar geen zorgen te maken.

    Ik weet nog van die eerste echo dat we toen dachten een hartje te zien in de verte, maar de gyn zei dat hij nog niet echt iets zag. Hij dacht van wel, maar was niet zeker.

    Saartje
     
  13. Mama81

    Mama81 Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Dankje wel voor je geruststellende echo. ben blij te zien dat het met jouw kindje allemaal goed is gekomen haha! en ik ga er gewoon van uit dat het allemaal wel goed zit. op de een of andere manier maak ik me minder zorgen en morgen mag ik het weer opnieuw beleven, ik ben benieuwd!

    als ik morgen weer geweest ben laat ik het wel weten!
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb met 6 weken en 5 dagen de eerste echo gehad (staat ook in mijn album) en er was alleen een vlekje met dooierzak te zien. En hartje gehoord, maar dat klopte inderdaad nog niet zo snel, ik heb me er ook wel zorgen om gemaakt, maar alles gaat nu helemaal goed!

    groetjes,
    Snoopy
     
  15. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Succes morgen!

    Groetjes,
    Jippie
     
  16. succes vandaag!
     
  17. Mama81

    Mama81 Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Helaas heeft het niet zo mogen zijn...

    uitwendig zagen we niks, inwendig moest ze erg zoeken, eindelijk wat gevonden, was het even groot als vorige week en zagen we niks wat op een hartslag leek.... :(

    dinsdag laatste echo om het zeker te weten en als er dan nog geen bloedverlies is opgetreden dan laten we het weghalen...

    helaas zat ik met mijn voorgevoel goed, k*t zooi....(sorry... :( )
     
  18. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Jeetje balen meid, veel sterkte...
     
  19. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Oooh, wat erg... Ik had zooo gehoopt dat het nu goed gegroeid was en je een mooi hartje zou zien! Maar helaas zat het toch niet goed. :( Ontzettend veel sterkte & een dikke knuf!

    Liefs,
    Jippie
     
  20. Mama81

    Mama81 Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Dankjewel...hartstikke lief van jullie!

    Dikke kus!
     

Deel Deze Pagina