Termijnecho na bloeding

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Mnq, Sep 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mnq

Mnq Bekend lid

Jan 7, 2008
    822
    0
    0
    Momenteel denk ik ongeveer 6 a 7 weken zwanger te zijn. Afgelopen weekend een bloeding gehad op zaterdag. Na 3 miskramen te hebben gehad, gingen bij ons logischerwijs weer alarmbellen rinkelen.

Zondag klein beetje rood en daarna bruin bloedverlies, vandaag godzijdank alleen nog een klein beeje bruin. Omdat we al meer miskramen op onze naam hebben staan, heb ik vanmorgen direct de verloskundige gebeld en gevraagd om advies.

Ze zei dat het inderdaad weer een miskraam zou kunnen zijn, maar het zou ook nog een innestelingsbloeding kunnen zijn. Is dat niet een beetje laat voor een innestelingsbloeding? 31 aug hebben we een positieve test gehad, van clearblue, en 10 september weer. Dan zou de innesteling toch allang geweest zijn?

Natuurlijk hoop dat ik de verloskundige gelijk heeft! Vanmiddaag was ik ineens wat misselijk, en buikpijn heb ik nauwelijks. ook zaterdag geen buikpijn gehad, wat ik met de eerdere miskramen wel had, behoorlijk zelfs. Soms voel ik me toch echt wel zwanger, maar met de wetenschap dat je een bloeding hebt gehad, is het toch wat lastig tdit te blijveng geloven...

Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt? Kan dit alsnog een innesteling zijn geweest? Ik moet niet vergeten dat mijn laaste ongesteldheid, geen ongesteldheid was maar een miskraam, op 30 juli.

Mijn cyclus was dus al flink in de war....

Zou het innesteling kunnen zijn geweest?

2. Mnq

Mnq Bekend lid

Jan 7, 2008
    822
    0
    0
    Goh, ben ik nou werkelijk de enige vrouw op dit forum met een bloeding in de eeste werken van haar zwangerschap?

De bloeding duurt voort, al is het niet bloedrood, maar bruin.
    Ik hoop op het beste, wachten af tot morgen.

3. Hoi,
    Wat vervelend he, die onzekerheid ?
    Is het bloeden al gestopt ?
    Ja het kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben die bloeding.
    Een innesteling lijkt me wel onwaarschijnlijk.
    Kan een miskraam zijn, maar kan ook zijn dat je een hematoom hebt bij je baarmoeder (dat had een vriendin van mij ook)
    Of dat er adertjes springen..
    Opzich is het wel een goed teken dat je geen buikpijn hebt, maar ja helaas zijn daar ook weer uitzonderingen op.

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

ik heb bij al mijn zwangerschappen bloed verloren zolang het niet helderrood is en geen stolsels bevat zou ik me nog geen zorgen maken

zodra je buikpijn heldderrood bloed heb zou ik me wel zorgen gaan maken

mag ik vragen waarom ze niet gelijk een echo bij jou hebben gedaan die heb ik namelijk wel gekregen gelijk ik zou helemaal met jou voorgeschiedenis toch vragen om een bevestigende echo

groetjes nathalie

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ik had vanaf 5 weken al bruin verlies tot sowieso dik 13 weken daarna met 16 weken een grote bloeding gehad was ook bang dat het de 3de keer weer mis zou gaan maar de kleine zit er nog lekker

6. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

Aug 5, 2008
    255
    0
    0
    Rond 7 en 8 weken heb ik ook wat bruin bloed verloren en uit de echo bleek dat alles in orde was.

Ik hoop dat jij ook gauw goed nieuws te horen krijgt! Sterkte in elk geval...

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Een innestelingsbleoding kom veel voor tussen week 4 en 6.
    Het kan dus wel degelijk.
    Ik heb bij mn 2e ook met 6, 9 en 12 weken wat verloren en bij deze uk ook met 6/7 weken.
    Als klapper met 10 weken flink bloedverlies gehad, leek zwaar ongie maar de beeb maakt het goed!

8. jent

jent Fanatiek lid

Jul 12, 2007
    1,850
    0
    0
    Limburg
    MNQ ik zie dat je al bijna 7 weken bent en in principe als je al meerdere keren een mk hebt gehad kun je een vervroegde echo krijgen, dus ik zou een afspraak met een vk of gyn maken voor echo dan weet je tenminste of alles goed gaat. In principe moeten ze nu namelijk het hartje al wel horen kloppen.

Succes xxx Joyce

9. Mnq

Mnq Bekend lid

Jan 7, 2008
    822
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie reaties, doet me goed jullie ervaaringen e lezen.
    De bloeding heb ik nu ruim anderhalve week, nou nee, geen bloediing maar bruin verlies, sinds een paar dagen me draderig, lijkt wel weefsel.

Heb al twee echo's gehad, vorige week was er een vruchtzakje e zien, maar met niets erin. daarom nu morgen weer een echo.

Voel me er rot, heb geen idee wat te verwachten nu.

Kent een van jullie deze afscheiding? Heb maar 1 dag een bloeding gehad, daana steeeds bruin, laatstee tijd dus met een soort draderig weefsel. wat een raar verhaal....kent iemand het?

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik verlies nu al 3 weken bruine troep en idd met slierten erbij.
    Maar mn kindje doet het wel prima.

11. marina99

marina99 Bekend lid

Sep 12, 2006
    913
    0
    0
    mnq,hoe is het met je?

12. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    hier ook de laatste 2 zwangerschappen veel bloedingen gehad, 9 maanden lang. maar toch 2 gezonde kindjes gekregen.
    maar ik snap je angst

hoe is het nu?

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hey meid

ik hoop dat je een goede echo heb gehad ben benieuwd hoe het met je gaat

knuffel nathalie ;)

14. Mnq

Mnq Bekend lid

Jan 7, 2008
    822
    0
    0
    He dames,

Helaas weer slecht nieuws; toen ik gisterochtend opstond was het fout. Gelijk bloed en twee stolsels verloren. Net voordat we zouden weggaan naar de echo nog even naar de wc en weer een (groter) stolsel.

Veel gehuild, dat snappen jullie. Vierde keer dit jaar een miskraam.

Wel naar het ziekenhuis gegaan voor de echo en daar een gesprek gehad met de arts, op zich wel prettig. Minder prettig was de (wederom) inwendige echo. Er was duidelijk te zien dat het slijmvlies er nog zat, maar het vruchtje inderdaad weg was. Ook was een vleesboom te zien, die bij de tweede echo ook al gespot was. Ze heeft het gemeten en het zou ongeveer 4x4 cm zijn, maar dit is (normalier, zei ze) geen reden voor de miskramen.

Volgende week donderdag weer een echo om te zien of alles schoon is en dan wil ze verder kijken naar de vleesboom. Ze had het over een echo met contrastvloeistof. Denk dat ze de vleesboom misschien wel uit voorzorg weg willen gaan halen dan.

Gisteren niet gewerkt, vandaag wel weer. Vanavond toen ik naar de wc ging was er uiteraard veel bloed maar nu veegde ik af en zat er een groot stuk doorzichtig..iets. Centimeter of 5 lang en dikke centimeter breed. Vies! Was inmiddels wel iets gewend, maar dit vond ik echt smerig. Tweede keer afvegen was ongeveer hetzelfde verhaal. Zal dan wel dat slijmvlies zijn waar de gyneacologe het over had, neem ik aan.

Heb er hoofdpijn van, teleurgesteld natuurlijk, hadden zo de hoop dat het nu misschien wel goed zou gaan. Een keer een miskraam bij 4 week, keerje 5 week, tijdens zomervakantie 6 week en nu bij 7 week en 5 dagen. We gaan vooruit?

Flink kl*ten.
    Ben op zich wel blij dat we nu bij een gyneacologe zijn, zijn we aan het juise adres. Mijn ouders wisten het en waren beide wel verdrietig. De kinderen van mijn man reageerde ook erg lief. (zijn 17 en 20)
    Van mijn leidinggevende kreeg ik een bos bloemen thuis bezorgd gisteren. Ben ik wel blij om, dat ik het hem verteld heb, niet om de bloemen natuurlijk maar om het feit dat ik er gewoon over kan praten met hem. Is wel heel fijn.

Voorlopig maar even "on hold" het zwanger worden...was gestopt met roken maar heb gisterochtend sigaretten gehaald. Vandaag twee martini's gedronken. Had het liever niet.

Baal er enorm van, is mijn man eindelijk stabiel qua gezondheid, ben ik nu aan de beurt?
    Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedere vrouw haar vervulde kinderwens, maar toen we de voorlaatste keer in de echokliniek waren, kwam er een -volgens mij- een minderjarig stel de echokamer uitgelopen met de echoscopist ernaast brabbelend over de resultaten van de zwangerschap, zwanger dus, en zij beiden nogal verbouwereerd kijkend. Wilden ze het niet? Wij zijn al 17 maanden bezig, 4 miskramen verder en zij zijn zwanger zonder het te willen?

Waarom is het zo onvoorstelbaar oneerlijk verdeeld...

15. Nadesy

Nadesy VIP lid

Jan 27, 2007
    15,934
    0
    0
    Deventer
    Meis het is zeker super oneerlijk allemaal,
    Ik vind het echt super erg voor jullie,wens jullie veel sterkte,het is ook soms zoo oneerlijk allemaal,mensen die er niet mee bezig zijn of geen kids willen raken zwanger,en mensen die zooooooo graag een kinder wens hebben,dar lukt het niet bij,

een super dikke knuff,en je raakt snel zwanger

Liefs

16. Sokje

Sokje Actief lid

Sep 9, 2008
    217
    0
    0
    Mnq, wat een domper... ik weet niet wat te zeggen, sterkte!

17. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Sterkte Mnq, wat naar dat het nu weer is misgegaan...

En inderdaad: de natuur kan af en toe behoorlijk gemeen en oneerlijk zijn. Maar houd vertrouwen, na een paar miskramen kun je echt nog steeds een gezond kindje op de wereld zetten.
    Ik ben zelf een voorbeeld hiervan: na 3 miskramen nu inmiddels alweer halverwege mijn tweede gezonde zwangerschap.

Houd moed lieverd!

Groetjes, Wendy

Share This Page