1e echo

Discussion in 'Zwangerschap' started by germar, Jan 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Hallo,

Aankomende woensdag heb ik mijn 1e echo. Heel spannend allemaal. Hoe gaat dat allemaal in z'n werk? Heb niet echt een idee wat me allemaal te wachten staat?

2. anael2009

anael2009 Actief lid

Nov 26, 2008
    478
    0
    0
    ik weet niet hoe ver je bent? mijn eerste echo met 9 weken was inwendig, ze schuiven een heel klein cameraatje naar binnen, stelt niets voor. Mijn 12 weken echo was uitwendig, er staat een monitor en ze doen wat gel op je buik en gaan er met een apparaatje overheen.. voila! en dan zie je ineens een hoofd en beentjes.. echt super vreemd! mijn VK had eeuwen de tijd, echo duurde wel 5 minuten, liet me alles zien, navelstreng, ledemaatjes.. alleen drukte die muts een wat mindere foto af, ach jaa... heb lekker kunnen genieten en dat wens ik je ook toe! geniet er van!

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ze zetten het echo-apparaat op je buik, zoeken de foetus en voila, je ziet je baby! 't Is iets heel moois, neem je je man/vriend wel mee?

4. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Bedankt voor je reactie!
    Als ze uitgaan van de laatste keer dat je ongesteld bent geweest, ben ik nu bijna 10 weken zwanger!
    Ik wist niet dat je zo kort achter elkaar alweer een volgende echo krijgt. Dacht pas weer met 20 weken ofzo..

5. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Ik neem mijn vriend zeker mee!
    Dus meestal kun je met zo'n 1e echo ook al het hartje horen?

6. Kanellie

Kanellie Actief lid

Jun 30, 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Je ziet het hartje sowieso kloppen, of ze het kunnen horen lees ik nogal verschillende verhalen over, ze zeggen wel dat het hartje te horen is vanaf te 10e week maar als je het alleen al ziet kloppen is al de moeite waard toch?

Succes...

Liefs Nelleke

7. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Dat lijkt me zeker de moeite waard, want dan is er in iedergeval een teken van leven..
    Kunnen ze aan de hand van zo'n 1e echo zien wanneer je ongeveer uitgerekend bent?

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ja want deze echo maken ze om te bepalen hoe lang je al zwanger bent.
    Een termijn echo noemen ze dat.
    Enne niet iedereen krijgt met 12 weken weer een echo hoor.
    Ik moet het doen met die van 9 weken en die van 20 weken.

9. zogelukkig

Ik ook! Geniet er dus maar extra van! Met 10 weken krijg je een heel mooi kindje te zien! ;)

10. cat2008

cat2008 Actief lid

Nov 19, 2008
    134
    0
    0
    ik ben morgen aan de beurt. ben nu net 8 weken...
    het zal me benieuwen!

xx Cat

11. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

Nov 6, 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    mazzelaars... ik krijg er 1, met 20 weken, en that's it... tenzij er dingen mis gaan...

nou ja, het is overal anders...

12. zogelukkig

Ja, maar jij hebt weer 9 maanden zwangerschapsverlof, duh! :) ;)

13. Debby191

Debby191 Lid

Dec 9, 2008
    85
    0
    0
    Alblasserdam
    Wij hadden met 7 weken een echo omdat we twijfelden aan het aantal weken. Het ging gewoon uitwendig (ik had ergens gelezen dat het als je nog maar kort zwanger bent beter gaat als je veel gedronken hebt dus ik had onderweg in de auto bijna 2 liter water gedronken) en we hebben het hartje ook gehoord :)
    Veel plezier bij je echo.

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb vanochtend de echo gehad, gewoon uitwendig en bij een diagnostisch centrum, dus niet bij de vk.

heb er ruim 10 minuten gelegen, misschien wel een kwartier. ze nam er echt de tijd voor en wees alles uitgebreid aan. vervelend vond ik het harde drukken op mijn buik, maar ach, je aandacht wordt wel afgeleid. ;)

Share This Page