Hoe reageerde jullie lichaam op een 2e zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap' started by debster2009, Jul 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Hallo meiden,

Ik heb een dochtertje van 1,5 en we zijn druk bezig voor een tweede.
    Tijdens mijn 1e zwangerschap ben ik 30 kilo aangekomen (is er wel weer af) en heb ik best wat striae op mijn buik gekregen. Ook dit is redelijk weggetrokken maar mooi is anders.
    Hoe ging dit bij jullie bij een 2e zwangerschap? Kwamen jullie weer net zoveel aan of zegt het helemaal niets? En is de striae nog erger geworden of gelijk gebleven?
    Uiteraard maakt het me niet zoveel uit, een 2e kindje is het mooiste wat er is, maar ik ben zo blij dat ik mn oude lichaam weer redelijk terug heb :) En hoop dat het redelijk zo blijft gedurende een volgende zwangerschap. Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen!

2. mila2008

mila2008 Bekend lid

Jun 12, 2009
    628
    0
    0
    ik denk dat het bij iedereen anders is, bij mijn ben ik nu 13 kilo aangekomen en bij mijn vorige zwnagerschap in totaal 23 kilo ga ik nu niet halen gelukkig. Maar ja misschien krijg ik nu de kilo s er minder makkelijk af wie weet. Verder gaat het bij mij aardig hetzelfde als de vorige keer. striae had ik niet de vorige keer hopelijk dit keer ook niet

3. Sijke

Sijke Bekend lid

Qua zwangerschap een beetje hetzelfde, wel met het verschil dat je zelf eerder dingen herkent en ook weet hoe het verloop ongeveer zal zijn.
    Qua bevalling anders, en kraamtijd ook, misschien dat je zelf en je lichaam beter reageren op het hormonengeweld.

4. Alita

Alita Niet meer actief

ik ga weer hetzelfde bijkomen deze keer maar het was na 1 jaar eraf waardoor ik me niet zo druk maak..
    Wel ben ik veel misselijker geweest en hartstikke moe de zwschap is wel heel anders nu...

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben bij Milan 15 kilo aangekomen en geen striae.

Tot nu toe 12 kilo aangekomen en ook nog geen striae, ik moet nog 6,5 week, dus ik denk dat ik dit keer weer op ongeveer 15 kilo uit ga komen.

Bij mij is 't dus twee keer hetzelfde. En ook de kwaaltjes zijn hetzelfde (tot 14 weken misselijk en daarna helemaal nergens meer last van). Maar ik denk dat dat echt bij iedereen anders is.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Gedurende de zwangerschap ging het de 2e keer eigenlijk precies zoals de 1e: 18 kilo aangekomen, geen striae. Ook de vorm van m'n buik was ongeveer hetzelfde en ook het tempo waarmee het allemaal groeide. Voor mij ging de regel dat je buik de 2e keer sneller groeit dus helemaal niet op; bij 20 weken kon ik nog doen alsof er niets aan de hand was, pas daarna werd het onmiskenbaar een zwangere buik.

Na de eerste duurde het 6 maanden voor ik weer op m'n oude gewicht terug was, en in de maanden daarna ben ik nog eens 5 kilo afgevallen. Toen was ik echt heel tevreden over m'n lijf!
    Nu (4 maanden na de tweede) zit ik nog 8 kilo boven m'n gewicht-voor-de-zwangerschap. Die gaan er vast nog af, als ik van de snoeperij af kan blijven... :D

7. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Hier ook gelijk aan de eerste zwangerschap.
    was 15 kilo aangekomen en zit nu op 13 kilo, met nog 5 weken (max 7) te gaan.
    Beide keren geen striae (tot nu toe).

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    +minder misselijk
    +tot nog toe minder aangekomen (eerste 20 kilo -nu zit ik op 8 heb dus hoop op 15 )

-een stuk vermoeider de 1e periode
    -al snel last van m'n bekken

+/- tja, bekend denk ik: m'n buik wordt veel sneller dik dan bij de 1e. Enerzijds leuk, anderzijds fysiek dus weer wel zwaarder.

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn eerste zwangerschap was super, ik voelde me alleen de eerste negen weken misselijk, had wel de hele zwangerschap last van de borsten, maar ik voelde me kip lekker, had alle engergie van de wereld.

ben in totaal 7 kilo aangekomen, heb striemen gekregen op buik borsten en bovenbenen

nu de 2e zwangerschap ben ik nog steeds misselijk, nog steeds aan het spugen,
    ik slaap in de nacht bijna niet, heb last van de rug, zit totaal niet lekker in mijn vel,
    heb op buik en benen nog meer striemen gekregen, ben bij 25 weken totaal 7 kilo aangekomen, daarna 3,5 kilo afgevallen in 2 weken (bij 27 weken), en ik ben tot nu toe nog niet weer aangekomen, zit nog steeds op die 3,5 kilo.

10. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

May 19, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    1ste ong 23 kilo erbij. maar ik had er tegen week 13 al wel ong 7 kilo bij en nu 0..dus ik hoop op beter nu.

striae, ja, best veel, zou denken kan niet meer, maar eh, je weet t nooit (daar heb ik ook geen zin in dus....maar hou je niet tegen he..)

ik kan nu wel meer genieten van deze zw-schap, ik voel nu de baby al...! omdat ik weet hoe en wat ook (en mijn babe licht ook hoog voor)

11. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Evenveel kilo's erbij (ong 20). Voelde me in het begin exact hetzelfde in beide zw. schappen, dwz kotsmisselijk. Het enige waar ik deze zw extra last van heb gekregen is bekkenpijn. En op het einde nu vind ik het wel zwaar met een peuter van bijna 2.

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik was met Louise ook 30 kilo aangekomen, tot nu toe 18 dus dat scheelt een heleboel :D Ik heb ook beter op mijn eten gelet en ben gewoon veel drukker doordat ik al een peuter rond heb lopen, ik denk dat dat erg veel uitmaakt (in mijn geval dan). Ik heb bij beide zwangerschappen geen striae gekregen. Wel vind ik deze zwangerschap veel zwaarder. In het begin ben ik veel langer en heftiger misselijk geweest, met zelfs medicijnen en nu is het gewoon fysiek zwaarder met Louise erbij.

Share This Page