Ik heb vanmiddag een groei en liggingsecho, ben nu 34 weken zwanger. Is dit gewoon alleen een uitwendige echo? Met 30 weken had ik een echo voor de placenta ligging en toen bleek dat deze deels inwendig moest. Maar daar had m'n vk niks van gezegd. Dus ik wil deze keer goed voorbereid zijn zodat ik weet waar ik aan toe ben!
Ik had een groei en placenta liggings echo rond de 32ste week bij mijn dochter. Maar ik hoefde toen niks inwendig hoor voor die placenta, denk dat dat dan misschien van de situatie afhangt? Voor de groei hoefde er ook niks inwendigs gedaan te worden. Maargoed als ik jou verhaal lees kan dat per situatie dus verschillen allemaal. Normaal gesproken is een groeicontrole in ieder geval niet inwendig. Maar je kan je er altijd evengoed op voorbereiden natuurlijk vantevoren. Dat doe ik ook altijd voor elke controle bij de vk, je weet maar nooit.
Bedankt! Met de placenta lokalisatie was het laatste stukje inwendig zodat ze goed konden zien of de placenta echt niet meer over mijn baarmoedermond lag. Nouja, zal voor de zekerheid m'n nette ondergoed aantrekken
Ik heb die echo's ook gehad maar alles was uitwendig (gelukkig ) Maar idd, ik zou voor de zekerheid er rekening mee houden, kan het altijd nog meevallen! Maar als ze de placenta vorige keer goed gezien hebben, verwacht ik niet dat ze weer inwendig moeten kijken hoor.. maar zeker weten doe ik het niet! Ze kunnen uitwendig heel veel zien in ieder geval. Succes!