Hoi Dames, 6 Mei heb ik de intake bij de vk, en dan krijg ik dus ook de 1e echo. Wat ik me afvroeg, en dus vergeten ben te vragen, is deze inwendig of uitwendig? En in de brief stond dat ze nog geen hartje kunnen horen kloppen bij 8 weken, dat kan pas bij 12 weken. Maar ik dacht dat je die dan al wel kon horen ?? Aangezien het hartje met 5 wk begint te kloppen .. Groetjes !
Hartje horen of hartje zien is niet hetzelfde he. Je kunt het hartje zien kloppen maar horen met de dopler vaak vanaf een week of 10. De meeste VK's maken de eerste echo's inwendig omdat ze het dan beter kunnen zien.
Ooooh oke ! Ja dat verschil heb ik dus niet begrepen denk ik ! . Dan zal ik het hartje wel horen bij de 2e echo inderdaad, bij 10 - 12 weken. Doet dat inwendig niet zeer? "t is allemaal de eerste keer dus..
Ik kreeg hem uitwendig omdat mijn vk geen uitwendig apparaat had. In het ziekenhuis deden ze ook inwendige echo's,je voelt er niks van.
De 1e keer bij 8 weken had ik een uitwendige echo bij de VK. Baby was daarop goed te zien. Ik kreeg daarna nog een echo om termijn nogmaals vast te stellen, dat was bij een andere praktijk die alleen medische echo's en termijn echo's doet. Bij die praktijk was de regel dat als je nog geen 10 weken zwanger was je standaard inwendig echo kreeg. Omdat ik al een termijn echo gehad had gingen we eerst uitwendig kijken en later toch nog inwendig gedaan. Dat doet geen pijn, het is een kleine staaf met bolle kop die naar binnen gaat. Hartje klopt inderdaad vanaf week 6 ongeveer maar horen kan pas later. Bij mij was er bij 13 weken nog niks te horen, maar bij 15 wel.
Dankjewel voor de reacties! Ik begrijp het .. Ja het is heel spannend!!! Ik ben heel benieuwd, kan niet wachten. Ik ga gewoon ff kijken wat mijn vk doet .. Bedankt voor de tip Buikje0 ik zal ff op de site kijken !! XX
Ik denk eigenlijk dat ze ook horen via de doptone bedoeld.... Dat lukt tussen week 12 en 14. En via de echo zal je het idd kunnen zien
Bij mij probeerde ze t eerst uitwendig, maar was toen niets te zien. Kreeg toen inwendig. Was 7 wkn toen.