DRINGEND!!! Gratis echo, wanneer?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Susannelilian, Sep 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Omdat ons kindje bij de laatste echo niet zo meewerkte en steeds het armpje voor haar gezicht hield, mogen we nu gratis nog een keer terug komen.

Omdat ik al zo ver bent wordt het een groeiecho en als het nog lukt dan krijgen we ook nog wel een paar foto's. Moest me er alleen niet teveel van voorstellen wat dat betreft omdat ik al zo ver ben en mijn placenta aan de voorkant ligt.

Nou zeiden ze bij het echobureau dat rond de 32 weken werd aangeraden, maar nu zijn er meerdere mogelijkheden (echter maar 1 in de avond en dat komt voor mijn man beter uit omdat hij dan geen vrij hoeft te nemen van zijn werk, maar deze is wel erg laat in de avond). Deze afspraak is alleen 2 dagen voordat ik 33 weken zwanger ben. Het kan ook 1 dag voordat ik 32 weken ben, maar dan in de ochtend. Dezelfde dag als die van de avond (op 2 dagen na 33 weken dus) kan het ook nog in de ochtend.

Wat zouden jullie doen? Hoop heel snelle reacties omdat ik snel moet boeken omdat in anders waarschijnlijk geen keuze meer heb omdat ze altijd snel vol zitten. Alvast bedankt!

2. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik zou zo vroeg mogelijk doen!

3. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Was ook mijn eerste gevoel, maar wil mijn man ook niet in een lastig pakket brengen op zijn werk... Vanavond maar overleggen en hopen dat er dan nog keuze is!

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    ik zou voor de beste mogelijkheid gaan en dat is toch zo vroeg mogelijk. als je man niet vrij kan krijgen zou ik alleen gaan of iemand anders mee nemen al hoop ik dat hij toch kans ziet om iets te wijzigen.

5. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Dan toch maar proberen te gaan voor 31+6 weken en dan om 09.00 uur. Hopelijk lukt het mijn man om dan vrij te krijgen!

6. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Helaas wil mijn man er geen vrij voor nemen en ben bang dat we bij 32+5 dagen echt niks meer zien, dus dan ga ik straks mijn schoonmoeder vragen om mee te gaan als ik 31+5 dagen ben. Hopelijk kan/wil zij mee! Had dit het liefste met mijn man gedaan, maar snap het eigenlijk ook wel, hij werkt er ook pas 2 maanden en hij heeft al een aantal keren vrij moeten nemen voor zoiets. Maar ga dan wel een dvd laten maken zodat hij het ook kan zien als hij weer thuis is.

7. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    goeie oplossing! En tuurlijk wil je je man er bij maar as hij er nog maar pas werkt zou ik ook zo min mogelijk vrij maken. dvd is ook leuk kunnen jullie samen thuis ook nog genieten van de beelden.

8. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    #8 Susannelilian, Sep 5, 2014
    Last edited: Sep 5, 2014
    Ga nu eigenlijk toch liever met 32+2 dagen, dan werkt namelijk degene die we de eerste 3/4d echo hadden en had bij haar een beter gevoel dan bij haar collega. Of raden jullie dat echt af t.o.v. 31+5 dagen? Zal niet zoveel verschil maken toch of wel?

Helaas werkt ze vrijdags ook niet, dus kan dan toch beter met 31+5 weken doen... :( Er is geen plek meer op de dagen dat zij wel werkt, zijn er ook maar 2. Zal wel elke dag even kijken, heel misschien valt er wel iemand uit op haar dagen.

Heb de afspraak gepland op maandag 22 september, dan gaat mijn schoonmoeder mee! Wil mijn eigen moeder voor de vorm ook nog vragen, maar aangezien zij in Groningen woont (kom ik ook vandaan) lijkt het me niet haalbaar. Maar wil haar wel vragen, zou het natuurlijk wel heel erg fijn vinden als zij ook mee kan. Samen met de oma's, hoe leuk zou dat zijn! :D

9. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Hopelijk heb ik de juiste keuze gemaakt...

10. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier met 33 weken nog een 3D echo gehad. Was heel goed te zien hoor. Ook de gewone beelden nog wel.

11. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Het wordt geen 3d echo (ze vonden de beelden nog goed genoeg de vorige keer), maar ligt bij jou de placenta ook aan de voorkant?

12. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Nee, mijn placenta ligt aan de zijkant/achterkant. Kindje ligt graag met de neus in de placenta en tegen mijn buik aan.

13. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Dat is het verschil, als je placenta niet aan de voorkant ligt dan kan je nog tot het einde een maken, maar als je placenta aan de voorkant ligt dan kan het maar tot een bepaald aantal weken. Sowieso niet meer als het kindje gedraaid is, dan ligt het met het gezicht in de placenta en zie je niks meer.

Share This Page