1e echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door willielien, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. willielien

willielien Actief lid

12 okt 2007
    182
    0
    0
    Hallo,

Ik heb 20 dec een echo gehad omdat men twijfelde over de lengte van de zwangerschap. De laatste ongesteldheid begon op 9 nov (na cyclus van 32 dagen), 10 en 14 dec positief getest.

De echo heb ik als niet prettig ervaren. De vk kon het vruchtje bij uitwendige echo niet vinden en begon zich hardop af te vragen of ik wel zwanger was en of het dan niet een buiten baarmoederlijke zwangerschap zou zijn. Dit heeft me behoorlijk van streek gemaakt.
    Hierna heeft ze een inwendige echo gemaakt waarop gelukkig een vruchtzakje met dooier te vinden was van ongeveer 4-5 weken. Maar klopt deze termijn wel? Als je kijkt naar mijn laatste ongidag zou het vruchtje nu toch ouder moeten zijn? Ik ben nu wat bang dat het vruchtje gestopt is met groeien.

15 januari hoef ik pas weer te komen, dan zou ik dus 9 weken zijn.

Mijn vraag is dus, klopt dit allemaal wel? Of maak ik me onnodig ongerust?
    Groet

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het vruchtje is inderdaad wat klein voor de 5-6 weken die je eigenlijk zou zijn dan. Maar dat kan wel. Soms vindt de bevruchting later plaats dan je zou verwachten. Op grond van deze echo kun je nog geen conclusies trekken en je zult echt af moeten wachten tot je volgende echo. Dan moet het vructje aanzienlijk gegroeid zijn en moet er een kloppend hartje te zien zijn.

Mirjam

Deel Deze Pagina