Hoi, Ik weet nu net een weekje dat ik zwanger ben. (joepie ) en heb vandaag de huisarts gebeld en van de assistent een telefoonnummer van een verloskundige gekregen. Nu begrijp ik dat ik zelf mag kiezen welke verloskundige ik wil maar waar let je dan op? Wat zijn de voordelen van een kleine praktijk of juist een wat grotere? En waar moet ik nog meer op letten? Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben.. alvast bedankt, Eendje
hoi hoi waar je op moet letten zijn vooral je eigen wensen wat verwacht jij van een verloskundige voordeel van een kleine praktijk is dat je vaak dezelfde verloskundige krijgt, en ze je dus compleet kennen en jij hun nadeel van een kleine praktijk is toch wel dat stel je wilt thuis bevallen, kan het zo zijn dat de verloskundige net bezig is met een andere bevalling en je dus ongewild toch naar het ziekenhuis moet (zou kunnen) voordeel van een grote praktijk is dat je altijd op welk tijdstip dan ook een verloskundige tot je beschikking heb dus je thuisbevalling mocht je die willen zit er dik in nadeel het kan soms zijn dat je een verloskundige aan je bed krijgt die je of helemaal niet of slechts 1 keer gezien heb tijdens je zwangerschap verder ligt het helemaal aan jezelf wat je eigen behoefte en wensen zijn succes en groetjes nathalie
ligt er ook aan of je iets te kiezen hebt Bij mij in de woonplaats is er maar 1 praktijk die een behoorlijk groot gebied omvatten
Bedankt voor de tips, ik ga binnenkort maar bellen naar de verlos die ook bij mn huisarts op de praktijk komt: hun website ziet er goed uit. We hebben gelukkig wel wat te kiezen: we wonen vlak naast een groot nieuwbouwgebied met allemaal jonge gezinnen. groetjes Eendje
Ja hier zijn ook veel jonge gezinnen..maareh toch maar 1 praktijk, haha. Gewoon kiezen voor de praktijk waar jij je het prettigst bij voelt