1e echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door cindy1981, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Weet niet of het toppic al bestaat, kon het nergens vinden.
    Maar ik zit met een vraag. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik met 9 weken bij de verloskundige geweest voor een intake er is toen geen echo gemaakt. Deze viel uit in een mk.
    Nu ben ik weer zwanger en zou ik graag willen weten of het nu wel goed gaat. Kan ik gewoon vragen om een echo en wanneer kan ik deze dan op zijn vroegst doen met een duidelijk resultaat?

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb met 8.5 week een (uitwendige) echo gehad waarop een hartje te zien was.
    Eigenlijk zou ik met 10.5 week pas een echo krijgen, maar ik was zo bang dat ik gebeld heb om te vragen of het eerder mocht. Meestal als je bij de verloskundige verteld van je miskraam mag je wel eerder toch?
    Ik zou gewoon morgen bellen en dit uitleggen, kijken wat zij adviseren.

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb met 7 weken een echo gehad. Maar nog beter is 8 weken, want dan moet je echt een hartje zien kloppen en zo niet... Maar nu kunnen ze nog niks voor je doen. En een kloppend hartje is ook geen garantie he. Je zult het, net als alle andere bezorgde mama's in spe, af moeten wachten... Maar denk positief he!

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik hab een echo gehad met 8 wk en er was al duidelijk een kindje te zien met een kloppend hartje. je kon al goede de boven en onderkant onderscheiden en ook zaten er al beginnende armpjes aan en dat met 1,5 cm groote :) (zie fotoalbum blz2)

5. Ik ben met 5 weken en 2 dagen naar de dokter geweest. Ik wilde het graag zeker weten omdat ik kronen wilde plaatsen en was bezig met bleken van mijn tanden.
    Hij heeft een echo gemaakt en vorige week had ik weer een afspraak bij 7 weken en 1 dag en toen heeft hij inwendig gekeken en we zagen een kloppend hartje en we hoorden em ook. Ik weet niet of dit normaal is. Volgens mij vindt hij het gewoon leuk om te doen :)
    De 13 heb ik weer een afspraak. Ik vind het wel leuk om nu zo vaak te kunnen kijken eigenlijk.

6. Tassie26

Tassie26 Lid

10 mrt 2008
    59
    0
    0
    Als je weer bij dezelfde VK bent dan laten ze je meestal met 6 weken op zijn vroegst komen voor een echo omdat meestal in die week het hartje begint te kloppen. Eerder kan je mischien wel gaan voor een echo maar dan je krijg te horen dat ze inderdaad een zwangerschap zien zitten maar dat ze je voor de rest nog niet meer kunnen vertellen.

Ik snap dat je erg in spanning zit na de vorige mk. Moch je een andere VK hebben dan zou ik het verhaal uitleggen en vragen om een vroege echo. Ben je nog steeds bij dezelfde dan zou ik er opstaan dat je een vroege echo krijg. Ik ga er vanuit dat je die toch wel eerder krijg ivm je mk.
    Dus meid gewoon bellen!

7. Belly82

Belly82 Actief lid

28 feb 2008
    153
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb vrijdag een test gedaan.. vanochtend effe gebeld naar de VK.. en ik mag morgen al voor een echo komen :)

Is dat normaal en wat zie je eigenlijk met 4 weken..? Bijna niks toch..?

8. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Wow dat is idd vroeg Belly! Dan ga je wss een leeg vruchtzakje zien ;)

Ik mag pas over 5 weken voor de 1ste echo. Dan ben ik 9 weken. Dokter's agenda was helemaal volgeboekt dus dat plekje was alleen nog vrij :( Hij is wel een hele bekende en goede dokter, maar toch, ik baal er wel een beetje van.

Had gehoopt rond 7 weken te kunnen komen ..

9. Belly82

Belly82 Actief lid

28 feb 2008
    153
    0
    0
    Utrecht
    Kun je geen andere Vk bellen Tascha..? Dan ga je daar gewoon alvast een echo maken.. en dan kun je na 9 weken alsnog naar die andere dokter..?

10. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    26 mei eerste echo dan heb ik gelijk weer een intake. Heb vandaag gebeld had wel een chagerijnig wijfie aan de telefoon zeg pfffffff. Die andere die ik de vorige keer had was veel leuker.
    Ik vroeg of ik eerder mocht zegt ze: nee dat kan niet ons apparatuur is daar niet op gemaakt.
    Dus ik mag wachten tot 26 mei savonds

11. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    Hallo
    ik mag over bijna een week, volgende week woensdag! dan ben ik 10 weken zwanger precies! ik had hem ook liever eerder gehad want zit helemaal in de zenuwen....... en een collega van me heeft met 10 weken en miskraam gehad waar ze met 12 weken echo pas achter kwamen.....
    maar probeer te denken "het gaat vaker goed dan fout"
    weten jullie trouwens of ik dan met 12 weken ook nog een echo krijg? want dan ben je de cruciale fase voorbij maar als je dan geen echo hebt weet je nog niets......
    iedereen succes met afwachten! is echt heel moeilijk ik weet het........

groetjes!

Deel Deze Pagina