Hallo allemaal, Ik heb eergister (op mijn 1e NOD-dag) voor het eerst 2 positieve zwangerschapstesten gehad! (ben dus nu 3 dagen overtijd) Wanneer moet ik nu de gynaecoloog bellen? Moet dat nu meteen of kan ik daar nog wel een weekje op wachten? En vanaf wanneer begint de misselijkheid te komen? Groetjes, Hanna
Hoi Hanna, Ten eerste gefeliciteerd!Meestal krijg je een afspraak bij een gyneacoloog als je een medische indicatie hebt! Mocht je dat niet hebben dan kun je meteen een verloskundige bij jou in de buurt bellen. Zij vertelt jou dan wat je moet doen en wanneer je een afspraak/echo krijgt! Heel veel succes alvast!
Ja, ik ben al maandelijks te gast bij de gynaecoloog, dus vandaar dat ik hem moet bellen. Maar ja, ik vroeg mij dus af of dat nu meteen moet of dat ik daar nog een weekje mee kan wachten... En weet iemand misschien wanneer de misselijkheid komt?
Je kunt het meteen doen en een afspraak maken voor een termijnecho... Je hoeft niet perse misselijk te worden...Sommige zijn het vanaf de eerste dag, andere pas iets later of sommige helemaal nooit. Ik ben (gelukkig) ook nog nooit misselijk geweest!
Ik moest direct bellen en zat dezelfde dag nog bij de gyn, maar dat was dus omdat ik moest spuiten tijdens de zwangerschap. Ik weet niet waarom jij moet? Ik zou gewoon het ziekenhuis bellen en dan vertellen de assistentes wel wat je moet doen. Oh en gefeliciteerd trouwens!
ik hbe de gyn ook gelijk gebelt toen ik 4 weken en 2 dagen was dat kwam omdat ik hcg moest prikken van hun vanwege eerdere MK en een BBZ(buitenbaarmoederlijke zwangerschap) en die was toen veel beter dan ooit en vandaag weer geprikt en ik mag morgen heen voor een echo krijg vandaag ook waarschijnlijk uitslag over of de hcg nog goed zit dus je kan nu al bellen dan krijg je rond 6 week een echo