1e een keizersnede 2e en andere ook

Discussion in 'De bevalling' started by Fleur1, Feb 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Bij wie is er zowel bij de eerste tweede enz een keizersnede gezet?
    en waarom meerdere keren?
    en hoelang zat er tussen.

Omdat ik me zo kut voel door die keizersnede en een heel groot schuld gevoel heb waarom ?
    hoop ik dat ik van de tweede gewoon mag bevallen.

Maar nu hoorde ik van nou als de eerste een keizersnede is dan is dat altijd zo ivm openspringen van het litteken tijdens het persen?

is dit echt zo?

2. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Het is niet zo, dat als de eerste een keizersnede is, dat de volgende ook een keizersnede wordt.
    Ik ben ook bevallen van serjenka via keizersnede en dat was m'n eerste vraag aan de gyn of dat het bij de volgende dan ook een keizersnede wordt. Zij bevestigde dat het niet weer een keizersnede hoeft te zijn, dat ik ook perfect 'normaal' kan bevallen nu.

3. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik denk het ook niet, ik ben zelf met de keizersnee geboren. Mijn broertje op de gewone manier.

4. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    HOi Hoi,

Ben ook met een keizersnede bevallen van Damiën. Zou dol graag weer een keizersnede willen bij de tweede maar dat mag niet. Moet het eerst zelf gaan proberen zie de gynacoloog.
    Groetjes Karin

5. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik heb bij de eerste een ongeplande keizersnede gehad waarna ik het een en ander heb moeten verwerken. Toen ik van de 2e zwanger was, heb ik bij de gyn aangegeven dat ik opzag tegen een natuurlijke bevalling. Hij heeft eigenlijk meteen ge-adviseerd om weer een ks te doen tenzij ik echt heel graag zelf wilde proberen. Nee dank u, Leo is er dus met een geplande ks uitgekomen.
    De eerste vraag bij de nacontrole was dan ook meteen: hoe zit het met een 3e? De gyn zei toen, als het kindje perfect ervoor ligt en ook nog eens rond de 6 pond geschat wordt en je wilt het zelf graag, dan gaan we natuurlijk proberen. Maar, je eerste en 2e waren al 8 pond, dus ga er maar niet vanuit. Kortom, ik vind dat ik het getroffen heb met mijn gyn, maar de meningen verschillen per ziekenhuis en per gyn.

Groet van Kiki

6. Diddl

Diddl Fanatiek lid

Jan 13, 2006
    3,907
    0
    0
    Fryslan
    @Kiki...na 2 ks gewoon mogen proberen bevallen? Wauw...dat wil ik ook. Welke arts in welk zkh durft dat aan? Ben bang dat ik het niet voorelkaar ga krijgen in Drachten. Maar ik wil het erg graag.
    Heb 2 ongeplande ks gehad, gewoon pech gehad zei de arts nog. Dus geen medische reden.
    Ben dus erg benieuwd waar jij bent geweest, misschien toch nog hoop voor mij. [-o<

7. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Heerenveen, maar vergeet niet dat jou baarmoeder al door 3 kinderen is "gebruikt". Ik kan me voorstellen dat je baarmoederwand nu aan de dunne kant is en dat de gyn daarom liever geen risico met je wil nemen.

Dus wie weet, zodra het raak is even Heerenveen bellen?

Groet van Kiki

8. Diddl

Diddl Fanatiek lid

Jan 13, 2006
    3,907
    0
    0
    Fryslan
    De oudste 2 zijn een tweeling, dus komende zwangerschap wordt mijn 3de zwangerschap.
    Had al gehoopt dat het Heerenveen zou zijn...had al vaker gehoord dat ze daar minder "streng" zijn, ook met betrekking tot sterilisatie onder de 35 bv.
    Bedankt voor je snelle reactie.
    Zodra ik zwanger ben ga ik in gesprek met mijn gyn, mocht hij het niet aandurven dan maar eens richting Heerenveen bellen.

9. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Fleur ik ben van de eerste met een keizersnede bevallen, anderhalf jaar later van de tweede vaginaal. En mocht ik de keus krijgen bij een derde zou ik weer voor vaginaal gaan.

kwebbel

10. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Sem is ook via een ks geboren en tegen mij zei de gyn dat ik ook niet meer natuurlijk mocht bevallen.

Ik had erge problemen met het verwerken ervan en het idee dat ik gefaalt had, dus ik heb maanden in een depressie gezeten.

Loop nu nog bij een therapeut daarvoor en dat blijf ik voorlopig nog doen ook.

Ik wil bij de 2e ook gewoon natuurlijk bevallen, maar ik heb dus een echo laten maken van mijn bekkenstand. Helaas die is te small en de kans dat ik weer een ks moet tijdens de bevalling is zeeeeeeeeeeeer groot!

Maar ja dan kan ik mijzelf van te voren op voorbereiden dat ik een ks moet ondergaan en met sem kon dat niet.

Als het wel had gekund dat was ik zeker op de natuurlijke weg bevallen van de 2e ;)

11. lykel

lykel Actief lid

Oct 26, 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    ik heb ook een keizersnee gehad bij björn en bij het volgende kindje wil ik er weer een wat ook waarschijnlijk een grote kans is dat dat gebeurt omdat mijn bekken te smal waren bij björn en hun nu denken dat zelfs een baby van 6 pond problemen kan geven.

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Heb je ook dat hele grote falende gevoel gehad?
    Ik heb echt zo'n faal gevoel niet zelf bevallen. geen borstvoeding kunnen geven zolang dat ik me had ingesteld.
    Het niet helemaal alleen kunnen doen terwijl miljoenen vrouwen waarvan de man chaffeeur zijn het alleen moeten doen dus moet ik dat toch ook kunnen zelfs dat kan ik niet.

13. patricia240477

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Hoi Fleur1,

Jij zeg nu dingen die ik drie maanden geleden ook zei.

Volgens mij voel jij je nu zo hoe ik me toen zo voelde :(

Ik had ook hele erge gevoel van falen en dat ik niet nuttig ben geweest of zo en dat ik dus ook gelijk maar een slechte moeder ben en eigelijk niet meer op deze wereld moest zijn! Niet dat ik ging springen hoor of zo, maar gewoon alles wat ik toen dacht waren donkere gedachtes :(
    Ik kon hele dagen wel gewoon op de bank zitten en aan van alles en nog wat denken, ik had van die momenten dat ik niet zomaar uit me vel sprong, maar zowat me man wat aandeed :( Van het verlegen, stille meisje was ik ineens een grote viswijf met een grote bek en die heel stressvol en driftig kon zijn, het minst geringste kon ik uit mijn vel springen en iemand gewoon wat aandoen! Ik kon gewoon niet met mijn gevoel overweg en had moeite met het verwerken van wat er gebeurt was, mijn hormonen speelde ook behoorlijk tegen! Ik voelde mij gewoon niet goed genoeg voor alles en dan kon iedereen vertellen dat het wel zo was, maar ik zag het niet! Ik kon wel van mijn zoontje genieten, maar ik deed niet veel dingen met hem. Was gewoon ook bang dat er wat ging gebeuren met hem, dus ik ging niet met hem naar buiten, geen badje, alleen maar voeden en verschonen!

Dus ik heb buiten mijn zwangerschapsverlof van 13 weken nog 3 maanden thuis gezeten en in die tijd zat ik bijna iedere week bij de psycholoog en dat heeft mij zo goed geholpen!

Ik kan nu echt zelf zeggen: ik voel me goed, ik ben gelukkig en ik heb er vreden mee met alles wat er gebeurt is tijdens en na mijn bevalling!

Ben nu heeeeeeeel trots op mezelf dat ik de moeder van Sem ben :) ;)

Dus ik hoop dat het voor jou ook zo gaat meis ;)

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik zit nu gewoon te huilen dat ik niet de enige ben. Ik ga wel met Daan naar buiten maar in bad doen durf ik niet stel je voor dat ik ergens kramp krijg of me buik ineens zeer gaat doen en ik hem dan laat vallen in zijn badje of juist als ik hem erin of eruit doe. Als daan naar bed moet dan komt de buurvrouw hier naartoe ik moet hem wel zelf dragen maar ik word echt naarboven en naar beneden gepraat van dat het goed gaat en goed komt.
    De buurvrouw doet Daan in bad als me vriend er niet is maar ik moet hem wel zelf afdrogen en aankleden. verschonen enzo doe ik beneden. het liefst zou ik ze bed ook beneden zetten maar dat gaat niet.

Door de pillen die ik nu heb ik ik wel rustiger en niet meer zo innig gestresst waardoor Daan dat ook voelde. Gelukkig is daan vrij makkelijk.
    Hopelijk komt er een dag dat ik weer vollop van hem kan genieten.

15. Saskiarica

Dec 6, 2006
    44
    0
    0
    Ik kreeg onverwacht ook een keizersnee maar ik heb het helemaal niet als naar of vervelend ervaren , ik had volledige narcose. Tuurlijk voelde ik de wond wel maar ik kon wel alles zelf doen met de baby ik wilde ook alles zelf doen. En ook al kreeg ik kramp je laat echt niet je kind vallen.

Toen ik voor nacontrole ging bij de gynacoloog werd me verteld dat bij een volgende zwangerschap ik 80 tot 85% kans heb op een natuurlijke bevalling. Dus daar gaan we voor deze keer.

16. patricia240477

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Denk dat er best verschil in kan zitten in de verdoving, ik heb een ruggeprik gehad, weet niet of Fleur1 ook een ruggeprik heeft gehad?

Laatst las ik ergens wat over verdovingen die met een keizersnee worden gebruikt en dat veel vrouwen die de ruggeprik hadden gekregen, veel problemen hadden naderhand!

Ik ga eens weer surfen kijken of ik het nog kan vinden dat artikel!

17. Agapi

Agapi Bekend lid

May 31, 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik voel mij precies hetzelfde. :x :( Wat een rotervaring he, ik kan het niet uitstaan. Wel doe ik verder alles zelf met mijn kindje en ga er op uit maar ik vond die keizersnede echt een traumatische ervaring, het blijft de hele tijd in mijn achterhoofd zitten. Een groot gevoel van falen. Ik zie ook erg op tegen een volgende bevalling. Volgens mijn gynaecoloog moet de volgende geboorte gewoon vaginaal mogelijk zijn. Ik hoop het maar. :pale:

Ik had een secundaire keizersnede onder volledige narcose maar heb het er ook behoorlijk moeilijk mee gehad. (en heb het nog steeds bij vlagen)
    Maar ik ben benieuwd naar dat artikel!

18. Saskiarica

Dec 6, 2006
    44
    0
    0
    Ik ben ook benieuwd naar dat artikel , anders ga ik aangeven dat mocht dit ook een keizersnee worden dat ik dan volledige narcose wil hebben.

Ik ben verder een vrij nuchter persoon het ging niet dus een keizersnee ik ben blij dat die mogelijkheid er is. Ik kan me dus niet inbeelden dat je voelt dat je gefaalt hebt .

19. Diddl

Diddl Fanatiek lid

Jan 13, 2006
    3,907
    0
    0
    Fryslan
    Ik heb bij beide ks een ruggeprik gehad. Eigen keuze geweest ... zo kon mijn man ook aanwezig zijn.
    Ben ook ontzettend blij dat ik het heb gedaan [was er een beetje bang voor] ... had het eerste huiltje voor geen goud willen missen.
    Mocht de 3e zwangerschap weer een ks worden, dan voor mij weer een ruggeprik...geen twijfel over mogelijk.

Meiden....vergeet niet dat een ks niet niks is. Het is een zware buikoperatie en dat heb je maar mooi voor je kindje over gehad.
    Niks gefaald ... je hebt de juiste keuze gemaakt voor de gezondheid van je kindje en/of je eigen gezondheid. En dat is wat een goede moeder doet ... voor je kindje zorgen zodat hij/zij veilig de toekomst tegemoet kan gaan.
    Hoop dat het gevoel snel verdwijnt en dat het genieten kan beginnen.
    *Dikke knuf*

Share This Page