Kadootje dochter van 7, HELP!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door twinkle star, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze dochter wordt over twee weken 7. Ik hou er altijd van om van de verjaardagen van de kids echt een feest te maken.

Feestje is geregeld, spullen voor de taart zijn in huis (nu nog bakken en opmaken maar de ideeën zijn aanwezig scheelt al de helft). Iedeeen traktatie zijn er ook moet ik alleen nog even kopen en maken.

Maar het grootste probleem.....een kado! Ze weet zelf niet wat ze graag wil hebben en komt niet verder dan knutselspullen. Nu is het zo dat onze kinderen nogal verwent zijn. Niet zo zeer door ons maar door mijn ouders en broers. Ze zijn de enige kleinkinderen/nichtjes/neefje. Mijn ouders zijn gescheiden en iedereen vindt het leuk om onze kids te "verwennen".

Van mijn moeder krijgt ze nu een speciale prinsessenjurk, ze houdt erg van verkleden. Mijn vader koopt een nieuw cd speler, de vorige die ze van hem kreeg bleef vaak hangen en ze gebruikt hem heel vaak.

Vorig jaar heeft ze een fiets gekregen. Ik dacht eerst een trampoline te kopen maar in onze tuin wordt dat wel erg krap. Ze wilde dan wel playmobiel maar daar heeft ze al wat dingen van en daar speelt ze nooit mee.

Hebben jullie nog leuke ideetjes?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik zag toevallig laatst (vriendin haar dochter wordt bijna 8 dus ik ben stiekem wat aan het rondkijken alvast) dat ze bij de hema een soort modellenset hadden.
    Allemaal heel klein hoor.. maar dan kon je zelf kleding ontwerpen.
    Was heel goedkoop overigens.. maar volgens mij

Maar ook deze: bartsmit.com - Haute Couture Fashion Studio (heel stuk luxer!) en erg cool.

3. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Weet natuulijk niet wat jullie er aan willen/kunnen besteden maar dit schoot mij te binnen.

1) barbie(s) of pop(pen)
    2) Zelf nieuwe kleding laten uitkiezen ( er zal vast wel iets helemaal hip zijn op school)
    3) nieuw bed of ander behang iets in die trant
    4) zo'n setje dat je zelf siaraden kan maken , niet die van kraaltjes maar van die je bij de intertoys heb echt voor jonge meiden.
    5) mobieltje ( ben er zelf niet zo voorstander van maar ik zie jongere kinderen ermee lopen)
    6) mooie (merk) zonnebril die je echt gaat halen bij de opticien.

Verder weet ik het ook niet hahaha heb een knul en die moet nog 4 worden:D

4. twinkle star

Saskia dat is erg leuk maar ik denk dat ze daar nog wat te jong/onhandig voor is. De dochter van mijn vriendin is 10 en heeft dat ook echt leuk. Ook zoek ik een iets duurder/groter kadootje. Van haar broer en zusje krijgt ze twee kleine kadootjes en daar is het weer net te duur voor. Ik hou het wel in mijn hoofd voor over een paar jaar. Denk nl dat ze het geweldig zal vinden.

Bizzy jij ook bedankt voor de iedeeen. Met poppen speelt ze niet zo veel meer, samen met haar zusje hebben ze een museum Hahaha

Een mobieltje krijgt ze nog niet. Haar broer heeft er pas 1 gekregen voor als hij buiten gaat spelen.

Haar kamer is pas gedaan.

Ik heb net nog even het internet doorzocht. Ze gaat veel met de jongens uit haar klas mee op de skelter. Heb een leuke roze gevonden, tot nu toe wordt dat hem denk ik.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Rolschaatsen?

Konijn (levende :D)?

Moeilijk hoor ...

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mooie nieuwe kleren (mooie jurk)? Mijn nichtjes krijgen dat ook altijd en Eva zou daar ook heel blij mee zijn, jouw dochter misschien ook?

7. twinkle star

Ze heeft vorigjaar uitschuifbare inlaneskates gekregen, die past ze nog.

Een jurk vind ik persoonlijk niet echt een verjaardagskado. Het is hier "traditie" om voor hun verjaardag zelf een setje kleding uit te kiezen wat ze de dag aan kunnen doen.

Ze was net na het eten weer met haar vriendje op stap. Zij op haar step en hij op de skelter. Ik heb gepolst, " jammer dat je geen jongen bent....had je een skelter voor je verjaardag kunnen vragen" waarop ze zei, die zijn ook in het roze mam! Met pretoogjes keek ze me aan en zei, mag ik dat. Ik heb haar gezegd dat ik die nog nooit gezien had en dat dat vast veel te duur was.

Manlief vond hem erg mooi dus heb hem meteen besteld.
    Dat probleem is opgelost :)

Iedereen bedankt voor het meedenken.

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    #8 Diadeem, 2 jun 2012
    Laatst bewerkt: 2 jun 2012
  9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@twinkle: ik vind het een superidee :)

10. twinkle star

Dat Lego is leuk, ook een idee voor visite want hebben ze ook vast kleine palletjes van, bedankt!

Een huisdier vind ik super leuk, zoon heeft astma dus iets met zaagsel is geen optie. Om die reden heeft hij zelf een reptiel op zijn kamer en de meiden een aquarium met guppen.

Een abonnement op een dierenpark of pretpark is super leuk maar we hebben drie kids die daar dan op mee liften. Dat vind ik minder, wilde echt iets voor haar.

Toevallig heeft ze een springstok aan mijn broer gevraagt vond ik vroeger ook zo leuk.

De skelter is inmiddels binnen. Ik vond hem kleiner dan ik van te voren dacht. We hebben hem deels in elkaar gezet en haar vriendje heeft gepast en voor dit jaar is het nog goed te doen. Volgend jaar heeft haar zusje er weer wat aan.

11. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    een klamboe van taftan?

Deel Deze Pagina